Bonifacije napisao:
Preostaje da odgovorimo jos na Tomatinovo pitanje u vezi bracne cistoce. Ako je tocno da je bracni cin bez namjere zaceca teski grijeh,kako onda treba izgledati bracni zivot?
Kao uzor savrsenog braka i savrsene obitelji mozemo uzeti brak sv.Josipa i presvete Djevice. Onako kako su oni zivjeli i ponasali se u braku,tako bi se trebali ponasati svi ljudi,a osobito svi katolici koji su kao clanovi prave Crkve jos vise duzni biti savrseni pred Bogom. Ako sv.Josip nije spavao u istom krevetu s Marijom,onda to ne bi trebali ciniti ni drugi katolici. Ako se sv.Josip i Marija nisu zajedno kupali,onda to ne bi trebali ciniti ni drugi katolici itd. Netko moze reci:" Ali to je pretesko i nemoguce je da bi netko danas tako zivio." Ali ako je mogao sv.Josip i to bez posvetne Milosti,jer Zrtva jos nije bila izvrsena,onda to mogu i svi ostali uz pomoc Milosti. Sv. Josip nije bio starac kad se ozenio s Marijom i bio je kao i mi izlozen napastima svijeta,tijela i Sotone. A buduci da je Marija bila veoma lijepa i mlada zena,jer nikakav grijeh nije umanjio njezinu tjelesnu ljepotu,bilo mu je jos teze uz takvu predivnu zenu zivjeti u cisto duhovnom braku. Zato ni jedan katolik nece imati isprike na sudu Bozjem. Ali tu se ne radi samo o Mariji i Josipu. Bilo je mnogo svetaca koji su zivjeli u takvom andjeoskom braku. A koliki su svecenici, redovnici i pustinjaci tijekom povijesti Crkve cijeli svoj zivot proveli u savrsenoj cistoci bez ikakvih bludnih grijeha. Ako su mogli oni,mozemo i mi jer nam stoje na raspolaganju ista sredstva spasenja kao i njima. Ako je mogao sv.Josip i bez posvetne Milosti u dusi, onda jos vise mozemo i mi koji nakon Kristove smrti uzivamo neizreci dar Milosti Bozje. Ali je potrebno,kako sam vise puta govorio na ovom forumu,zivjeti u strogoj askezi i neprekidnoj molitvi kako bi se tijelo drzalo pod kontrolom razuma.
I za kraj jedna anegdota koju sam procitao u knjizi o zivotu pustinjskih otaca. Nekom je pustinjaku bilo objavljeno da u obliznjem mjestu zivi ozenjeni covjek koji je drazi Bogu nego on. I on se zaputio da potrazi tog covjeka. Nije mu bilo jasno kako ozenjeni covjek moze biti drazi Bogu od jednog pustinjaka koji zivi u savrsenoj cistoci i neprekidnoj askezi. Kad ga je pronasao, poceo ga je radoznalo ispitivati da sazna sto vise o njegovom nacinu zivota. Sveta radoznalost iako u vecini slucajeva nije dobra! I nakon sto se u pocetku izgovarao, taj covjek je napokon priznao da je kao mladic zelio otici u samostan ali su ga roditelji natjerali da se ozeni. Ali da nikad nije 'upoznao' svoju zenu nego od prvog dana braka zive kao brat i sestra. I pustinjak je zadivljen rekao:" Ovaj covjek stvarno zivi bolje od mene." Evo,na tom primjeru mozemo vidjeti koliko su Bogu dragi oni koji i u braku znaju obuzdati svoje zivotinjske nagone i zivjeti kao andjeli u ljudskom tijelu.
Bonifacije,
hvala ti što si se potrudio i odgovorio na moja pitanja. Osvrnut ću se samo kratko na tvoje odgovore jer nemam baš previše vremena da detaljno raspravljam o svemu što si pisao.
Što se tiče Valtorte, toplo bih ti preporučio da čitaš djela sv. Ivana od Križa jer će ti pomoći da bolje shvatiš neke stvari kada su u pitanju nadnaravne objave. Taj svetac je zbilja čudo i meni je puno pomogao da bolje neke stvari razumjem. Doduše, nije lako čitati njegova djela, ali se za početak može meditirati nad pojedinim mislima, odnosno citatima koji se mogu naći i na ovom forumu.
Glede tvog stava u kojem osporavaš neke elemente nauka Crkve, daj budi iskren i priznaj, najprije sam sebi, a potom i ostalima da ti nisi katolik. Jer ne može se netko smatrati katolikom i osporavati nauk Crkve kojoj pripada, odnosno prekrajati ga kako mu paše. To jednostavno ne ide jedno s drugim. Bl. Ivan Merz je govorio da papa kaže kako je crno bijelo ili bijelo crno, on bi tu istinu prihvatio. Ivan Merz je teologiju poznavao jako dobro, čak toliko dobro da su njegovi suvremenici govorili da bi nesmetano mogao predavati na fakultetu. Uz to je bio vrlo načitan i vrlo pobožan. Neka ti on bude uzor.
Bračna (ne)čistoća. O tome je dosta govorio i don Damir Stojić i na stranicama studentskog pastorala mogu se naći neki odgovori na konkretna pitanja o tome. Model odnosa kakvog su imali sv. Josip i bl. Djevica Marija ne može se preslikati na današnji brak jer oni brak nisu niti konzumirali i to je bitna razlika. To ne znači da nam njihov odnos u mnogo čemu ne može biti uzor, već znači da su oni živjeli jedan poseban odnos kojeg je teško objasniti. Ono što je u tvom stavu spram bračne čistoće vrlo čudno jest to što, osim što ne uvažavaš nauk Crkve, ideš toliko daleko u osudi bračnog čina bez začeća, da si takve ljude defacto osudio na pakao. Nadam se da ćeš i sam, jednom kada budeš u braku, uspjeti živjeti model kojeg ovdje zdušno zagovaraš.