www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 21 sij 2018 07:59

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 4 post(ov)a ] 
Autor Poruka
 Naslov: Re: ISPOVIJED
PostPostano: 05 vel 2016 19:43 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 28 kol 2009 11:42
Postovi: 1984
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 10 zahvala
Zahvaljeno je: 56 zahvala
fiduciia napisao:
Tradicionalni ispit savjesti na kraju dana
Na stranici Traditional Catholic Priest (koju ujedno navodim kao izvor i za tekst i za slike) pronašla sam vrlo jednostavan, ni po čemu spektakularan, ali vrlo dobar i konkretan ispit savjesti (s natruhama tradicionalizma ;)) koji je dobro napraviti na kraju dana. Iako je ovaj podijeljen u deset točaka, svatko mu može dodati nešto svoje, tj. ono na što njegova vlastita savjest reagira. Pa eto, neka se nađe. Nadam se da će nam svima dobro doći. :)




Katolička je tradicija da se svećenici, redovnici i laici koji mole Povečerje (lat. Completorium) na početku zaustave i naprave ispit savjesti. Smisao je toga osvrnuti se na protekli dan i uvidjeti na kojim smo životnim područjima griješili, te kako to možemo sutra popraviti.

Evo nekoliko korisnih prijedloga koji mogu pomoći u obavljanju ispita savjesti:

1) Slijediti Isusa. Valja razmotriti jesmo li svoje poslanje živjeli u nasljedovanju Isusa. Koliko sam danas dosljedno slijedio Isusa u svom osobnom pozivu kao biskup, svećenik, redovnik, samac, supružnik, majka, otac, dijete, učitelj, liječnik, poslovni čovjek itd. Jesam li na bilo koji način bio lošim primjerom ili uzrokom sablazni bilo komu tko zna da sam katolik?

2) Korištenje vremena. Kako sam danas koristio vrijeme: dobro i disciplinirano ili pak u besposličarenju (neizvršavanju svojih obveza, nap. prev.) i trateći ga? Jesam li gubio vrijeme gledajući televizor, prateći sportove, igrajući igrice, trateći ga na internetu...?

3) Božja volja. Na kojim sam životnim područjima danas ispunio Božju volju? Jesam li izvršavao Božju volju? Što me spriječilo u tomu da ju izvršavam?

4) Milosrđe (ljubav). Jesam li danas ljubio Boga iznad svega i iznad svakoga? Jesam li iskazivao milosrđe (ljubav) prema svojoj obitelji, prijateljima, kolegama ili siromašnima? Jesam li danas prema bilo komu bio nestrpljiv?

5) Molitva. Jesam li danas izmolio molitve za koje sam se obvezao da ću ih moliti? Jesam li ih izmolio žurno? Molim li srcem? Imam li vremena za molitvu? Jesam li Svetu Misu služio s dubokom pobožnošću / dubokim predanjem (ovo vrijedi za svećenike, nap. prev.)? Jesam li danas mogao prisustvovati latinskoj Misi? Jesam li molio na primjerenom mjestu (pretpostavljam da se ovo također odnosi na svećenike, odnosno slavljenje Mise na primjerenom mjestu, nap. prev.)? Jesam li dopustio da me [u molitvi] ometaju izvanjski čimbenici?

6) Strah. Jesam li danas imao dovoljno straha Božjega kako ne bih prema Bogu bio neposlušan ili Ga uvrijedio? Jesam li dopustio da me strah od povrijeđivanja drugih spriječi u prakticiranju (promicanju) katoličke vjere? Jesam li dopustio da me strah od drugih spriječi u činjenju onoga na što me Bog u životu poziva? Je li me strah na bilo koji način omeo da živim potpun i smislen život?

7) Tjelesnost. Jesam li se danas zdravo hranio? Jesam li primjereno odmarao? Jesam li se danas prepustio lijenosti? Jesam li danas svjesno prionuo uz grešna spolna djela ili misli? Jesam li gledao pornografiju ili ju pokazivao drugima? Jesam li pazio na čistoću pogleda? Jesam li se nečestito odjenuo i tako druge poticao na grijeh?

8 Jezik. Jesam li danas ogovarao? Jesam li sudjelovao u beskorisnim razgovorima (eng. chatter, brbljanjima, tlapnjama, nap. prev.)? Jesam li koga loše savjetovao? Jesam li koristio dar govora da drugima dijelim Isusa? Jesam li loše govorio?

9) Povjerenje. Jesam li živio svoj život vjerujući da je Bog sa mnom i da me štiti? Jesam li pretjerano brinuo o svom zdravlju, novcu, obitelji ili poslu?

10) Zahvalnost. Jesam li danas bio zahvalan na svojoj katoličkoj vjeri, na svom životu, obitelji, prijateljima, domu, poslu, odjeći, prijevozu, zdravlju i hrani?



Ovo je jednostavan popis kroz kojeg možemo proći na kraju dana. Može mu se pridodati bilo što.

Nakon toga, valja se pokajati za grijehe koje smo počinili kroz taj dan te donijeti odluku da ćemo sutra biti bolji. Vrlo je važno zapamtiti da s Božjom milošću i našom raspoloživošću možemo svakodnevno živjeti svoju svetost na koju nas Bog poziva.

Ispit savjesti treba završiti s Confiteor.

Confiteor Deo omnipotenti, beatae Mariae semper Virgini, beato Michaeli Archangelo, beato Ioanni Baptistae, sanctis Apostolis Petro et Paulo, et omnibus Sanctis, quia peccavi nimis cogitatione, verbo et opere: mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. Ideo precor beatam Mariam semper Virginem, beatum Michaelem Archangelum, beatum Ioannem Baptistam, sanctos Apostolos Petrum et Paulum, et omnes Sanctos, orare pro me ad Dominum Deum nostrum. Amen.


Izvor blog: EX ALTO OMNIA (nadam se da se autorica neće ljutit :) )



Uff, uf, natruhe tradicionalizma piše. Dakle točka 5 kaže:" Jesam li danas mogao prisustvovati latinskoj Misi?"

Ovo je neobično, zašto ne piše misi il sv. Misi, nego baš latinskoj misi. Pa ajmo mi pogledat tu stranicu Traditional Catholic Priest pa možda nađemo odgovore. I čudna li čuda vidi šta piše tamo: "Who is a traditional catholic? Here are 20 things that many of us Traditional Catholics have discovered and can identify with and what have made us into who we are today.

[color=#0000BF]We are simply Catholics who have discovered the buried treasures of God.
It started with finding about the Mass of All Ages, (also called the Latin Mass or the Tridentine Mass), when Pope Benedict promulgated the Summorum Pontificum.
From this we have discovered the GREAT difference between New Mass, (Also called Novus Ordo Mass), which most of us have only know, and that of the Latin Mass.
We have discovered, to our great surprise, that for the first time in Catholic history the Roman Missal was drastically changed by Bugnini and the Concilium, with the support of Pope Paul VI and promulgated in 1969.
We have found out that the Latin Mass has been part of the Roman Rite Catholics for centuries and centuries and developed very slowly in tiny increments over these centuries from the Last Supper and the Sacrifice of Jesus on the Cross.
We have found out that much of the New Mass, (Canon # 2 which is almost exclusively used at all Catholic Masses), and the new rubrics were created by Bugnini and the Concilium.
We have found out that the protestant advisers at Vatican II were very successful in helping put together the New Mass and saying it into the vernacular.
We can see clearly the emphasis of the Sacrifice of Jesus on Calvary at the Latin Mass.
We clearly see that the emphasis in the New Mass is put on the Last Supper and “do this in remembrance” like the protestant Martin Luther desired it to be.
We clearly see the protestant emphasis on the congregation and the presider over the assembly versus the emphasis in the Latin Mass of the priest offering Sacrifice in Persona Christi.
We experience the man centered gathering at the New Mass where people come to feel good, to look at the priest they like, to do what they want, dress how they want, (sexy women dressed immodestly and men poorly dressed in shorts), talk when they want, hear the homily they want and text when they are bored. Where as in the Latin Mass, it is very quiet, most people dress well and are respectful of Jesus in the Tabernacle, kneel in prayer and women wear veils.
We notice people arrive early at the Latin Mass to pray and stay after to give thanks. In the Novus Ordo Mass, some people come late and leave early.
At the Novus Ordo Mass we hear mostly man pleasing songs, (hip hop music), with choirs showing off in front of church. Where as at the Latin Mass, the Choir is hidden up in the Choir loft just to support the Holy Latin Mass with organ music and gregorian chant or other ancient sacred hymns
, (and many of the songs are in Latin).
Then we found out that the New Sacrament Rites of the Catholic Church have eliminated much of the very very important prayers of the Rites, (like exorcisms against the devil), and have been replace by new prayers and rubrics.
We see the huge difference contained in the words and rubrics of the Pre-Vatican II Sacraments and for this reason have our children receive the Sacraments in the ancient Latin Rites.
We experience the watered down preaching at the New Mass and the deep spiritual and practical preaching at the Latin Mass.
We see a lot of talk on love in the Novus Ordo Church but with very little love for saving souls from the devil purgatory or Hell. But the love from the Novus Ordo Catholics is rarely shown to us traditional Catholics, instead they hate us, persecute us and make it almost impossible to have the Sacraments in the ancient Rites that Pope Benedict allowed all Catholics to have since Summorum Pontificum in 2007.
We have heard a lot of talk about Ecology and Social Justice at the Novus Ordo Church, but without ever going to the root of these problems, which is personal SIN.
We have seen that changes in catechesis has produced the fruits of almost all of our families becoming atheist, agnostic, protestant or non-denominationals. They no longer believe in sin, hear rock or rap music, dress immodestly, live with anyone they want, have children all over the place, get abortions and have serious vices of drug abuse, alcohol abuse and pornography. And they see nothing wrong with their own sins or with homosexual sex or “marriage”.
We traditional Catholics believe in the 2000 years of Catholic teachings, practices and tradition. We believe sin is sin as Jesus taught. We believe in the Holy Bible as the actual authoritative Word of God. We believe in obeying the laws of God contained in our Catholic faith. We believe in Heaven, Hell, Purgatory, the devil and his demons. We believe that one mortal sin not repented of and confessed, will lead us to eternal damnation."


Kad se ovaj dio pročita onda je očito zašto je pod točkom stavljena baš tzv. "latinska misa" nasuprot omraženog niškoristi "novus ordo". Par puta se spominje termin Novus ordo Catholics, ma koji su to da mi je znat. :lol: Već sam se susreo s likovima koji su mi tumačili da postoji predkoncilska crkva i postkoncilska crkva i da to nisu dve iste crkve.

Ali to nije sve :) , idemo dalje, pa kaže:"Many of us believe that the Vatican II Council was a disaster. The New Church people believe that it is the best thing that happened in the history of the Catholic Church and want to implement it more and more or have an even more liberal Council Vatican III."

Molim, II. Vatikanski KOncil je kaže po njima bio katastrofa, da vidimo šta kaže sv. Ivan Pavao II:"Otkako je zakljucen, Sabor nije prestao nadahnjivati zivot Crkve. Godine 1985. mogao sam izjaviti: "Za mene - koji sam imao posebnu milost da na njemu sudjelujem i djelatno suradjujem u njegovu odvijanju - Drugi vatikanski sabor bio je uvijek, a osobito u ovim godinama moga pontifikata, polazna tocka svega moga pastirskog djelovanja, u svjesnom naporu da njegove smjernice, u konkretnoj i vjernoj primjeni, provedem na razini svake Crkve i cijele Crkve. Treba se neprestano navracati na to vrelo"

IVAN PAVAO II., Govor 25. sijecnja 1985.; L'Osservatore Romano, 27. sijecnja 1985.

Opa bato, dijametralno suprotni stav, ne da je Koncil bio katastrofa nego polazna točka pontifikata sv. Ivana Pavla II, vrelo na koje se treba vraćati. Pa šta je sad to? Jel postoji neko logično objašnjenje?

Sad bi mogao dalje o kvazitradicionalizmu, ali nemam vremena, možda drugom prigodom, dalo bi se dosta toga napisati, da vidimo o čemu se tu radi.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 06 vel 2016 11:27 
Odsutan
Moderator
Moderator
Avatar korisnika

Pridružen: 09 lis 2013 19:27
Postovi: 927
Lokacija: Požeška biskupija
Podijelio: 358 zahvala
Zahvaljeno je: 291 zahvala
Vjeroispovjest: RKT
Tema se nametnula sama od sebe(u temi Ispovijed),pa tko želi pisati o
tradicionalizmu,može ovdje.
Čula sam da postoje ta neka tumačenja prije
i poslije Koncila,al ne znam o tome ništa,
pa ako netko zna više o toj temi i ima volje ,nek malo objasni
o čemu se tu radi.

_________________
"Po ovom će svi znati da ste moji učenici:
ako budete imali ljubavi jedni za druge."(Iv 13-14,35)
"Neka se ne uznemiruje srce vaše!
Vjerujte u Boga i u mene vjerujte!"(Iv 14,1)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 06 vel 2016 12:23 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 02 ožu 2014 19:35
Postovi: 284
Lokacija: Sušac
Podijelio: 43 zahvala
Zahvaljeno je: 24 zahvala
Vjeroispovjest: rk
Nije mi skroz jasno kad netko govori protiv II. vatikanskog koncila. (Jednostavno, nešto tu ne štima.) Kako je sve moralo ostati po starom, i da bi u tom slučaju crkve danas bile pune... Postoji internetski dnevnik quovadiscroatia.com kojeg upravo zbog mišljenja samoproglašenih poglavara kat. Crkve ne čitam. S druge strane se apsolutno slažem sa razumnim kritikama. Nije normalno kad svećenik izbjegava ona tri pitanja za odreknuće od Zloga. Možda je to eto normalno u zemljama u kojima je ispovijed u novije vrijeme kod 99% vjernika gurnuta ispod tepiha.

_________________
Jedne je subote prolazio kroz usjeve. Učenici su Njegovi trgali klasje, trli ga rukama i jeli.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 vel 2016 14:14 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 28 kol 2009 11:42
Postovi: 1984
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 10 zahvala
Zahvaljeno je: 56 zahvala
Pojam tradicionalizam i tradicionalni katolik je ajmo reć proizvoljan. Kad neko kaže da je neokatekumen ili karizmatik, ok znaš da je u nekoj zajednici. Postoje možda neke zajednice tipa FSSP (Fraternal society of saint Peter's) koje njeguju tzv."latinsku misu", i mislim da su oni u punom zajedništvu s Crkvom. Dok postoje i lefebrovci iliti FSSPX (Fraternal society of saint Pius X) koji nisu u punom jedinstvu s Crkvom jer neće prihvatiti II. Vatikanski Koncil i možda još ima spornih stvari.

Kod kvazitradicionalaca, tkogod oni bili, postoji par šema na koje se uvijek poziva. A to je tzv. "novus ordo" misa vs TLM "tradicionalna latinska misa". Ko što piše na onom blogu otkud je uzet ispit savjesti ispada da je "novus ordo" preprotestantski. Te onda pozivanje na sv. Pija X i njegovu encikliku Pascendi Dominici Gregis, i osudu modernizma. Po nekim kvazitradicionalnim prodavačima magle, postoje tradicionalisti i modernisti. Bad guys su modernisti, good guys su tradicionalisti. No većinom se radi o pisanju po blogovima i nekim stranicama na netu. Većinom su strane stranice a onda neki hrv. blogovi to copy paste-aju.

Da vidimo jedan ogledan primjer: Otvoreno pismo papi Franji da ili promjeni smjer svog pontifikata ili da odstupi, te osuda njegovog djelovanja.

http://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/2198-the-year-of-mercy-begins

Dakle na Remnantu se napiše a onda na blogu Tomeblizanca se objavi pa se još možda neko nadoveže.

http://tomablizanac.blogspot.hr/2015/12/gostujuci-autor-peticija-papi-franji.html

Daljnji primjer je na blogu Traditional Catholic Priest di se više puta spominje pojam New Church , Novus Ordo Church, Novus Ordo Catholics, itd.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 4 post(ov)a ] 

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 3 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr