Prije svega lipi pozdrav!
Ne mislin opovrgavati ono šta piše u svetom pismu,ali treba gledati malo i iz drugog kuta.
Nisan Božo Lujić da bi mogao odgovoriti na ova pitanja,koliko i kako grijesi predaka imaju utjecaja na nas,ali ako već laprdamo onda da i iznesem šta me smeta.
Stvari bi trebalo pogledati šire od;"rekli su mi da su to grijesi predaka,čula sam,imam demone u sebi,dida je počinio samoubojstvo i zato ja ispaštam tuđe grijehe itd".
Evo zanimljivog primjera;
Kako forumski starješina liječi uroke loool.
I sasvim je u pravu.
RANJENO SRCE napisao:
Braco i sestre,preporucam se u vase molitve,molim vas da se svi molite za mene,svi koji zelite.Shvatila sam da se radi o sedmerostrukom uroku.Sve mi je radjeno iza ledja a sve to ide preko mene.Jednog zla sam oslobodjena i jos imam 6.Tako sam slaba i osjecam kraj.
A sad terapija protiv ovog zla.
naggar napisao:
..znaš šta ..ne bud mu uroka..
..dobit ćeš 7 puta kolcem po leđima...
..za svaki tvoj urok...i ja ti garantiram..da ćeš ozdraviti...
Dobro,malo se šalimo,sad šalu na stranu.
Hebrejski se način razmišljanja i izražavanja dakle značajno razlikuje od grčkog i našeg suvremenoga razmišljanja i izražavanja.Pod tim vidom,neki vrlo živopisan i pretjeran izvještaj,koji bismo mi prema svojim suvremenim mjerilima osudili kao netočan,dapače možda u pojedinostima i "lažan" ipak može biti "istinit".Mnogi krivo shvaćaju nezabludivost biblije zato jer primjenjuju suvremeni pojam istine na spise koji su napisani u duhu hebrejskog razmišljanja.Konačno za hebrejski način mišljenja značajna je teocentrična misao:sve se odnosi na Boga.Bog je za biblijske ljude tako živa stvarnost da se sve što se događa u svakidašnjici i u svijetu oko njih dovode u izravnu vezu s Bogom.Ako Izraelac doživi neko dobročinstvo,onda za nj zahvaljuje Bogu.Budući da nije znao za pojam prirode kao što znamo mi danas zahvaljujući suverenoj znanosti,gotovo svaki događaj pripisivao je izravno Bogu.Bog je onaj koji daje kišu i otvara nebo;on poziva u rat i kao kaznu nameće poraz nevjernom narodu.Bogu su čak pripisivali čak i ono za nas tako sablažnjivo iskorjenjivanje neprijatelja,budući da je prema teološkom razmišljanju Izraelca bilo sasvim u skladu s voljom Božjom održati izabrani saveznički narod pod svaku cijenu pred opasnošću poganskog kulta.Stoga nam može biti jasno i to kako je moglo doći do "proklinjalačkih psalama".U cjelini biblije imaju takvi tekstovi značenje samo onda ako u njima vidimo izraženu,u skladu s ondašnjim shvaćanjima,Izraelovu vjernost svome savezničkom Bogu,prezir svih vrsta nevjernosti i konačno vremensku pobjedu nad zlom.
U bibliji ima mnogo tekstova u kojima se spominje grijeh i u kojima je razjašnjeno što je to grijeh i što grijeh znači za čovjeka.Zapravo u bibliji čovjek ima samo dva teološka interesa:grijeh i oslobođenje od grijeha (spasenje).Čovjek je u grijehu čovjek patnik;od te patnje jedino ga Bog može osloboditi.Pojam se grijeha u bibliji razvijao,obogaćivao i produbljivao kao što su se i drugi biblijski pojmovi,unutar objave,razvijali od grubih i nesavršenih oblika do sve savršenijih završnih oblika.Kako se sve više razvijao pojam Boga,tako se i grijeh sve više produbljivao i razjašnjavao.
Mi obično odjeljujemo grijeh od kazne;kazna je nešto što dolazi poslije grijeha.Međutim,biblijski pisac ne misli tako;za nj su grijeh kao čin,krivnja kao osjećaj u srcu poslije grijeha i kazna kao fizičko zlo (nesreća,rana smrt,siromaštvo) jedna te ista stvar.Takvo cjelovito gledanja stvarnosti značajno je za semitski mentalitet koji je bio naviknut spajati one vidove stvarnosti koje mi inače razlučujemo.Ova je spoznaja veoma važna za razmatranje starozavjetnog pojma grijeha i njegovih posljedica.
Izrael je uvijek smatrao trpljenje,u bilo kojem obliku (bolest,glad,žeđ,siromaštvo,prerana smrt,sterilnost,neimanje obitelji) kao kaznu za osobni ili kolektivni grijeh.Adalbert Rebić "Središnje teme Staroga zavjeta"
Neosporno je da piše;
Izl 20,5-6 Ne klanjaj im se niti im služi. Jer ja, Jahve, Bog tvoj, Bog sam ljubomoran. Kažnjavam grijeh otaca - onih koji me mrze - na djeci do trećeg i četvrtog koljena, a iskazujem milosrđe tisućama koji me ljube i vrše moje zapovijedi.
Pnz 5,9-10 Ne klanjaj im se niti im služi. Jer ja, Jahve, Bog tvoj, Bog sam ljubomoran. Kažnjavam grijeh otaca - onih koji me mrze - na djeci do trećeg i četvrtog koljena, a iskazujem milosrđe tisućama koji me ljube i vrše moje zapovijedi.
Ali nije li ovdje pojam grijeha tek u razvoju kod Izraelaca,upravo kako piše prof.dr.sc Adalbert Rebić
Već u Ponovljenom zakonu nalazimo nešto drugo;
Pnz 24,16 Neka se očevi ne osuđuju na smrt zbog sinova ni sinovi zbog očeva; neka svatko za svoj grijeh gine.
Govori nam to kasnije i psalmista;
Ps 62,13 U Boga je snaga! U tebe je, Gospode, dobrota! Ti uzvraćaš svakom po djelima.
Govori i to prorok Jeremija;
Jr 31,29-30 U one dane neće se više govoriti: 'Oci jedoše kiselo grožđe, a sinovima zubi trnu.' Nego će svatko umrijeti zbog vlastite krivice. I onomu koji bude jeo kiselo grožđe zubi će trnuti.
I onda prorok Ezekiel objašnjava u detalje;
(usp.Ez 18,1-20.30).
Ez 18,20 Onaj koji zgriješi, taj će i umrijeti. Sin neće snositi grijeha očeva, ni otac grijeha sinovljega. Na pravedniku će biti pravda njegova, a na bezbožniku bezbožnost njegova.
Tako da bi to sve trebalo uzeti u obzir.
Najlakše je reći drugi je kriv.Sused je kriv on me je prokleo.Otac je kriv jer je bio alkoholičar i nije se ispovjedio 59 godina,društvo je krivo jer me vodi u disko,mladi su krivi jer se svi tako neodgovorno ponašaju,pa se ponašam i ja tako kao da grijeha nema.Žena je kriva je mi je nevjerna pa san je namlatio,muž je kriv jer ga nikad nema doma pa ga zato proklinjem.Moj kum je kriv jer je bacio devet uroka na mene;urok da cugam,urok da san lijen,urok da kradem,urok da mi se neide na misu,urok da lažem kad pričam i bla bla.I uvik je netko drugi kriv,uvik su neka prokletstva u pitanju,uvik neki uroci,uvik grijesi dide i babe,tajni pobačaji od bakine sestre..
Javlja se to od početka ljudi,uvik je drugi kriv.Jedna od biti istočnog grijeha kaže nam Tomislav Ivančić jest uvik kriviti drugoga.Adam krvi Evu,a Eva krivi zmiju jel

I tako nitko nije kriv od njih.Potpuno isto je i kod nas.
Post 3,11-13 Nato mu reče: "Tko ti kaza da si go? Ti si, dakle, jeo sa stabla s kojega sam ti zabranio jesti?" Čovjek odgovori: "Žena koju si stavio uza me - ona mi je dala sa stabla pa sam jeo." Jahve, Bog, reče ženi: "Što si to učinila?" "Zmija me prevarila pa sam jela", odgovori žena.
Ali dali je to tako
Sveto pismo kaže ne.
Ne treba čoviku urok od susjeda da bi bio grešan,sam je sebi najveći urok.Sam sebi si najveći neprijatelj,sebe se pazi,a susede pusti nek vračaju i čaraju koliko ih je volja.Dosta ti je da podnostiš sebe 24 sata na dan i to ti je najveći urok.Tu su ti najveće šanse da padneš,kad se družiš sam sa sobom.
Job 4,17 Zar je smrtnik koji pred Bogom pravedan? Zar je čovjek čist pred svojim Stvoriteljem?
Job 15,14-16 Što je čovjek da bi čist mogao biti? Zar je itko rođen od žene pravedan? Gle, ni u svece se On ne pouzdava, oku njegovu ni nebesa čista nisu, a kamoli to biće gadno i buntovno, čovjek što k'o vodu pije opačinu!
Ps 51,7 Evo, grešan sam već rođen,u grijehu me zače majka moja.
Jak 3,2 Doista, svi mnogo griješimo.
Zamislimo sa malo i nad time.
Imam doma knjige;
"Kako prepoznati zamke Zloga" Milivoj Bolobanić
"Izvješća rimskog egzorcista" Gabriel Amorth
Pročitao san,znam da postoje slučajevi di su ozbiljne stvari u pitanju,ali mi smo ovde u HR izgleda svaki drugi opsjednuti,uroci,tajni uroci,bjeli mag,crni mag,grijesi predaka,pobačaji od pokojne strine itd.Večinom je to mlaćenje prazne slame.Krunica u ruke ili alternativa kako kaže forumski starješina Naggarinjo kolcem po leđima i skini te uroke sa sebe.
Koliko to mi uopće vremena provodimo mlateći slamu oko nekih tajanstvenih uroka,izgleda kao da vlastitih grijeha niti nemamo.Nakon ovih rići(a puno ih je sveto pismo) upućenih od Gospodina,pa stvarno se pitamo koga da se bojimo

Jel to naše stalno preispitivanje tajnih pobačaja bakine sestre znak vjere ili nevjere
Iv 10,27-29 Ovce moje slušaju glas moj; ja ih poznajem i one idu za mnom. Ja im dajem život vječni te neće propasti nikada i nitko ih neće ugrabiti iz moje ruke. Otac moj, koji mi ih dade, veći je od svih i nitko ih ne može ugrabiti iz ruke Očeve.
Ps 91
Ti što prebivaš pod zaštitom Višnjega,što počivaš u sjeni Svemogućega,
reci Jahvi: "Zaklone moj! Utvrdo moja!
Bože moj u koga se uzdam!"
Jer on će te osloboditi od zamke ptičarske,
od kuge pogubne.
Svojim će te krilima zaštititi
i pod njegova ćeš se krila skloniti:
Vjernost je njegova štit i obrana!
Nećeš se bojati strašila noćnoga
ni strelice što leti danju,
ni kuge što se šulja kroz tmine,
ni pošasti što hara o podne.
Pa nek' padaju tisuće kraj tebe,
deseci tisuća s desne tvoje,
tebi se neće primaći!
Tek što okom pogledaš,
već ćeš vidjeti plaću grešnika.
Jer Jahve je zaklon tvoj,
Višnjega odabra sebi za okrilje.
Neće te snaći nesreća,
nevolja se neće prikučiti šatoru tvojemu.
Jer anđelima svojim zapovjedi
da te čuvaju na svim putima tvojim.
Na rukama će te nositi
da se ne spotakneš o kamen.
Nogom ćeš gaziti lava i ljuticu,
zgazit ćeš lavića i zmiju.
Izbavit ću ga jer me ljubi,
zakrilit ga jer poznaje ime moje.
Zazvat će me, a ja ću ga uslišiti,
s njim ću biti u nevolji,
spasit ću ga i proslaviti.
Nasitit ću ga danima mnogim,
pokazat' mu spasenje svoje."