www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 04 svi 2025 16:38

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 320 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 32  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 02 srp 2010 06:14 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Buđenje za stvarnost
[ 2.7.2010 ]

Autor: Anton Šuljić

Nije rijedak slučaj sresti čovjeka koji ne živi u sadašnjosti i u stvarnosti ovoga živoga već je u nekakvim projekcijama, izmaglicama i nestvarnim svjetovima. Ako smo iskreni, priznat ćemo i sami sebi da smo, barem određeni dio svoga života i sami živjeli u iluzijama i nekako bili isključeni iz stvarnosti. Je li Vazmeno vrijeme, vrijeme dakle u kojem slavimo Kristovo uskrsnuće, još jedan takav bijeg u nestvarno? Da bi se odgovorilo na to pitanje nužno je poći od iskustva vjere.

Vjera bez iskustva može biti humus za izmaglice, no vjera koja je proživljena i utjelovljena u iskustvo, posve je nešto drugo. Štoviše, moglo bi se reći da onaj tko doživi Boga posve postaje budan i živi u stvarnoj sadašnjosti i u stvarnome životu. A buđenje je, tvrdi C.G. Jung, uvijek bolno. Da se ne bi susreli s boli, mnogi ljudi ne žele takvo buđenje – i često ostaju u vjerskim iluzijama. No, čini se da je nemoguće probuditi se na pravi život, za prave vrijednosti, a tako i za vječnost, ako se ne prođe kroz bol. Bol je put buđenja. No, to buđenje nije nešto što sami sebi možemo darovati. Buđenje dolazi iz drugog, velikog – najvećeg izvora.

Buđenje je božanska kategorija. Valja primijetiti da se Isusovo uskrsnuće dogodilo baš nakon teških boli, strašne muke i same smrti. Zanimljivo je da Novi zavjet za pojam uskrsnuća upotrebljava grčku riječ egeiren ili egerte što znači probuditi, uspraviti, podići, ali i ustati, uspraviti se. Ima grčki jezik još jednu riječ za uskrsnuće – anastasis koja znači aktivno ustati. Taj se izraz nekako više udomaćio u katoličkoj teologiji. Ipak, budući da izraz egeiren u prvi plan stavlja Božje djelovanje, valjalo bi ponovno naglasiti njegovo značenje pa i suvremenost, budući da se njime izriče ono što traži, a dijelom i nalazi, i dobar dio naših suvremenika. Bog je, dakle, Isusa probudio od smrti. Očeva je konačna volja i inicijativa došla na kraju toga tunela patnje kao nužnog preduvjeta za buđenje na život. A tu smo već na području mistike.

Indijski isusovac Antony de Mello misli da je mistika buđenje za stvarnost. Mistika ne govori samo o prosvijetljenima, koji su bili potpuno prožeti Božjim svjetlom, nego i o probuđenima, budnima o ljudima koji su se na svome duhovnom putu oslobodili iluzija koje su stvorili o svome životu. Budući da su susreli Boga, postali su, kaže on, budni. Sam Bog ih je probudio, prodrmao ih je da se probude. Jedan od vodećih njemačkih teologa prve polovice 20. st. Romano Guardini pripovijeda da je u mladosti živio gotovo ispod pokrivača, u nekom svome svijetu, izvan realnosti. Tek u vrijeme studija probudio se i suočio sa stvarnošću. Upravo to suočenje sa stvarnošću mnogima je bolno pa radije biraju hod u fikcijama, u snovima i izvan realnoga svijeta. Vjerovati u Isusovo uskrsnuće podrazumijeva život u budnosti. Bog je kadar čovjeka probuditi iz sna.

A mnogo je vrsta snova iz kojih bi se bilo nužno probuditi. Primjerice sigurnost. Gradeći svoju sigurnost i postavljajući je u naše vlastite moći, kad-tad susrest ćemo se s kulom od karata koja se odjednom sruši. Buđenje i ne može biti drugo nego bolno. Bijeg od stvarnosti, kojeg pokazujemo bjesomučnim traženjem zabava, zatvaranjem očiju pred problemima i nekom vrstom sna kad nam je neugodno, nepriznavanjem vlastitih pogrešaka i gradnjom svojih nedodirljivih uspješnosti, savršenosti i ljepote - sve je to mnogima od nas put u snove, fikcije ili projekcije o nekoj sanjanoj budućnosti o čemu u svojoj pjesmi Mrtva luka krasno pjeva Dobriša Cesarić. Isusovo je, dakle, uskrsnuće jasni poziv na buđenje za ovaj život s težinama, s mukama i s neriješenim pitanjima – ali i na jedini život u čijim se mukama krije buđenje koje nas i s ove i s one strane može potvrditi kao ljude velike nade i velike vjere. Tko je god osjetio bol i strah i hrabro se suočio sa životom znat će da je već i ovdje doživio prosvjetljenje i buđenje. Tako nam Bog daje dokaz o svojoj konačnoj ljubavi. I puno malih uskrs prethodi onome velikom i konačnom – jedino važnom.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 lis 2010 09:28 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 27 ruj 2010 19:42
Postovi: 17
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
2. POTOP

Pokvarenost ljudi

#6Kad su se ljudi počeli širiti po zemlji i kćeri im se narodile, (2) opaze sinovi Božji da su kćeri ljudske pristale, pa ih uzimahu sebi za žene koje su god htjeli. (3) Onda Jahve reče: "Neće moj duh u čovjeku ostati dovijeka; čovjek je tjelesan, pa neka mu vijek bude stotinu dvadeset godina." (4) U ona su vremena - a i kasnije - na zemlji bili Nefili, kad su Božji sinovi općili s ljudskim kćerima pa im one rađale djecu. To su oni od starine po snazi glasoviti ljudi.


MOLIO BIH UPUĆENE DA MI ODGOVORE:

Tko su Ti Božji sinovi, Nefili, koji su općili s ljudskim kćerima? Ja znam samo za Isusa.

Vanzemaljci?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 13 lis 2010 15:11 
Odsutan
Novoregistrirani korisnik

Pridružen: 07 kol 2010 13:28
Postovi: 6
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
A čuj, vjerojatno bezbožni ljudi i demoni.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 13 lis 2010 19:51 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3439
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
ivan križ napisao:
2. POTOP

Pokvarenost ljudi

#6Kad su se ljudi počeli širiti po zemlji i kćeri im se narodile, (2) opaze sinovi Božji da su kćeri ljudske pristale, pa ih uzimahu sebi za žene koje su god htjeli. (3) Onda Jahve reče: "Neće moj duh u čovjeku ostati dovijeka; čovjek je tjelesan, pa neka mu vijek bude stotinu dvadeset godina." (4) U ona su vremena - a i kasnije - na zemlji bili Nefili, kad su Božji sinovi općili s ljudskim kćerima pa im one rađale djecu. To su oni od starine po snazi glasoviti ljudi.


MOLIO BIH UPUĆENE DA MI ODGOVORE:

Tko su Ti Božji sinovi, Nefili, koji su općili s ljudskim kćerima? Ja znam samo za Isusa.

Vanzemaljci?


Prijatelju ovo je teško pitanje.
Prije svega triba imati na umu da je biblija često puta teška za razumjevanje;

KKC 110 Da bi se shvatila nakana svetih autora, treba uzeti u obzir prilike njihova vremena i njihove kulture, ondašnje "književne vrste", onovremeni način shvaćanja, izražavanja i pripovijedanja. "Istina se, naime, drugačije iznosi i izražava u tekstovima, prema tome jesu li povijesni, ili proročki, ili pjesnički, ili drugovrsna govora".

Teško će se doskočiti kontrastu visokog teološkog zahtjeva biblije i njezina stvarnog značenja ako se odmah počne moralizirati i za to proglašavati odgovornim bilo loše propovjedi, dosadnu egzegezu ili manjkavu spremnost kršćana na čitanje,pa pri kraju i poguban duh vremena. Dakako, svega toga ima. Ali postoji i čitav niz objektivnih teškoća, s kojima se moraju boriti svi što danas nastoje Bibliju čitati i shvatiti. Nabrajanje tih teškoća ne znači nijekati mogućnost spontanog razumjevanja, neposredne pogođenosti i bezuvjetnog prihvaćanja biblije. Ali nijekati teškoće značilo bi prepustiti se iluzijama. Da bi se riješili problemi razumjevanja, koji su nastali iz vremenskog rastojanja i kulture različitosti između vremena nastanja biblijskih tekstova i sadašnjosti,to predpostavlja učenje jezika Biblije. To ne prodrazumjeva samo poznavanje hebrejskog,aramejskog i grčkog. Misli se prije svega da treba paziti na način, oblike i vrste biblijskog govora,na situaciju suvremene povijesti biblijskih tekstova i na njihovu kulturno povjesnu pozadinu, na povod i adresate spisa, na autorovu osobnost i na izražajne oblike vremena, na pretpostavljeno znanje i na sliku svijeta, socijalni položaj i stupanj izobrazbe autora kao i adresata, na pretpovijest i kasnije povijest tekstova, na školsku izobrazbu i na nizove predaja, na teološke razvoje i prekide, na ovisnosti o kulturi okoline i na pokušaj kritičkog sučeljavanja s drugim religijama i svjetonazorima.
Thomas Söding "Više od knjige-razumjeti bibliju"



Ipak na pomoć ti mogu biti knjige;

Adalbert Rebić "Biblijska prapovijest"
Celestin Tomić "Pristup Bibliji : opći uvod u Sveto pismo"



Ako ti tko može dati odgovor na tvoje pitanje, onda su to definitivno ova dva "stara mahera". :lol:
No ako nemaš te knjige doma, citiram ovih dana ovde šta oni pišu i misle o tome.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 15 lis 2010 08:41 
Odsutan
Novoregistrirani korisnik

Pridružen: 07 kol 2010 13:28
Postovi: 6
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Postoje razni izvještaji o potopu.

istina o općem potopu


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 18 stu 2010 17:05 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 30 ruj 2010 22:52
Postovi: 335
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Psalam 62 (61)
12 Bog rekao jedno, a ja dvoje čuo:
13 "U Boga je snaga! U tebe je, Gospode, dobrota!

Ti uzvraćaš svakom po djelima."
Ovo je prijevod kakav nalazimo u Jeruzalemskoj Bibliji u izdanju KS-a.

Ovi su mi reci bili dugo vremena neobični i nisam se mogla nikako smisliti što bi oni mogli značiti.
Na kraju (nakon par godina :lol: ) je meni nekako postalo razumljivo da bi to značilo kako je Bog rekao da je u njega snaga, a psalmist da tu rečenicu odmah prepoznaje i kako je u Gospodina dobrota. Mislim, onako kao kad naprimjer kada se dijete nečega uplaši, a tata kaže djetetu: "Tata je snažan", a djetetu ta rečenica istovremeno označava "tata me čuva, on je dobar i voli me".
Tako sam ja mislila kako je Bog rekao da je u njemu snaga, a psalmistu to odmah označava kako je Bog istovremeno i dobrota i onda u toj svojoj snazi i dobroti uzvraća svakom po djelima njegovim.

Kada sam ovdje na tt-u opet pročitala pitanje što bi ovi reci značili, odlučila sam provjeriti po Svetom pismu, hebrejskom.
Ovako, prvo bih navela još jedan citat:
"Bog zbori nama jednom i dva puta, al čovjek na to pažnju ne obraća." (Job 33, 14).
Kao komentar ovoga mjesta donijela bih tekst iz The new Jerusalem Bible:
"God speaks first in one way, or in another, although we do not realise it."
Dakle, kada nam nešto hoće poručiti, on to čini u svojoj ljubavi na različite načine. Vjerujem da ste mnogi doživjeli da kad vas Bog hoće na nešto uputiti da vas više puta nekako na to povuče, na razne načine: rekao jedno, na dva načina!
Po ovom retku iz Knjige o Jobu vidimo kako nekima Bog govori dvaput, a oni nijednom ne poslušaju.
Drugima Bog kaže jedanput, a oni čuju dvaput.
:D
Prijevod Ps 62, 12 prema NJB glasi: "God has spoken once, Twice I have heard this: That power belongs to God."
Gledajući u hebrejskom originalu, vidimo kako ovo što smo mi preveli kao "dvoje" (Ps 62, 12), označava zapravo neodređenu cjelinu.
I naišla sam negdje na ovakvo tumačenje:
Ak nam je npr. Božja riječ po Bibliji upućena, pa pročitamo i čujemo je tako jednom razumom, a čujemo je također i dušom.
Tako Bog reče jedan put, a mi dva put čujemo. Jednom razumom, drugo dušom. Čujemo ne samo ušima, već i dušom i razumom.
(to bi bilo i triput..? :lol: )

:idea: sad kužim :!: :wink: :mrgreen:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 18 stu 2010 21:20 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3439
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Zanimljivo objašnjenje Vedra. :)
Sad ako se gleda kroz to; Job 33,14 Bog zbori nama jednom i dva puta, al' čovjek na to pažnju ne obraća.
Izgleda puno jasnije.
Također na engleskom ovaj Ps 62,12-13 izgleda jasnije; "God has spoken once, Twice I have heard this: That power belongs to God."


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 20 pro 2010 10:28 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 04 lis 2010 12:44
Postovi: 657
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 2 zahvala
/23. listopad-premještaj ovog posta ovdje/
johnny 5 napisao:
Imao još takvih dijelova koji kao da se pobijaju, ali to je druga tema.


E upravo zato pismoznanci i farizeji nisu razumili Isusa, njima je bilo puno toga kontradiktorno, a to zato što su poznavali SLOVO i imali su slovo Svetog Pisma u malom prstu ali nisu poznavali DUHA niti su ga razumili i onda su da obrane to svoje malo bijedno slovo zaratili protiv DUHA i sami sebe osudili.
Pravni stručnjak bi našao puno rupa i nedosljednosti u Evanđelju ali zato je on pravni stručnjak i to samo pravni stručnjak!
Ko je razumio - razumio je. Ko nije i nikad neće, NAŽALOST.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 22 pro 2010 10:57 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 28 kol 2009 11:42
Postovi: 1552
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 12 zahvala
Zahvaljeno je: 62 zahvala
Evo sad je bila tema o abortusu pa je Vedra istakla zapovijed ne ubij i naravno abortus spada pod to jer je čedomorstvo.

Mene nije jasno kako pak u SZ ispada da Bog govori i ubija djecu, žene, stare, sve.

Primjeri:Izaija13,1-20:" Proroštvo o Babilonu koje vidje Izaija, sin Amosov. Na goletnu brdu dignite zastavu, vičite im iz sveg grla. Mašite rukom neka dođu na vrata kneževska. Zapovijed dadoh svetim svojim ratnicima, gnjevu svom pozvah svoje junake koji slave veličanstvo moje. Čuj! Žagor na gorama kao od silna naroda. Čuj! Buka kraljevstava, sakupljenih naroda. To Jahve nad Vojskama za boj vojsku pregleda. Iz daleka kraja, s granica neba dolaze oni - Jahve i oruđa gnjeva njegova - da svu zemlju poharaju. Dolazi nesmiljeni Jahvin dan - gnjev i jarost - da u pustoš zemlju prometne, da istrijebi iz nje grešnike. Jer nebeske zvijezde a ni Štapci neće više sjati svjetlošću, pomrčat će sunce ishodeći i mjesec neće više svijetliti. Kaznit ću svijet za zloću, bezbožnike za bezakonje, dokrajčit ću ponos oholih, poniziti nadutost silnika. Nebesa ću potresti, maknut će se zemlja s mjesta od srdžbe Jahve nad Vojskama u dan kad se izlije gnjev njegov. Koga stignu, probost će ga: koga uhvate, mačem će sasjeći; pred očima smrskat će im dojenčad, opljačkati kuće, silovati žene.Gle, podižem na njih Medijce što ne cijene srebra i preziru zlato."

Dakle ovdje jasno piše da Bog podiže te ratnike i da su oni oruđe njegova gnjeva, kaže koga uhvate mačem će sasjeći, pred očima im smrskati dojenčad, silovati žene.

Kakav je ovo Bog jel to dobri Otac, kako je dobri kad on ovdje naređuje ubojstva, silovanja, pa i čedomorstva??? A to je znamo grijeh. :roll: :roll:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 22 pro 2010 15:37 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 30 ruj 2010 22:52
Postovi: 335
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
johnny 5 napisao:
Evo sad je bila tema o abortusu pa je Vedra istakla zapovijed ne ubij i naravno abortus spada pod to jer je čedomorstvo.

Mene nije jasno kako pak u SZ ispada da Bog govori i ubija djecu, žene, stare, sve.

Primjeri:Izaija13,1-20:" Proroštvo o Babilonu koje vidje Izaija, sin Amosov. Na goletnu brdu dignite zastavu, vičite im iz sveg grla. Mašite rukom neka dođu na vrata kneževska. Zapovijed dadoh svetim svojim ratnicima, gnjevu svom pozvah svoje junake koji slave veličanstvo moje. Čuj! Žagor na gorama kao od silna naroda. Čuj! Buka kraljevstava, sakupljenih naroda. To Jahve nad Vojskama za boj vojsku pregleda. Iz daleka kraja, s granica neba dolaze oni - Jahve i oruđa gnjeva njegova - da svu zemlju poharaju. Dolazi nesmiljeni Jahvin dan - gnjev i jarost - da u pustoš zemlju prometne, da istrijebi iz nje grešnike. Jer nebeske zvijezde a ni Štapci neće više sjati svjetlošću, pomrčat će sunce ishodeći i mjesec neće više svijetliti. Kaznit ću svijet za zloću, bezbožnike za bezakonje, dokrajčit ću ponos oholih, poniziti nadutost silnika. Nebesa ću potresti, maknut će se zemlja s mjesta od srdžbe Jahve nad Vojskama u dan kad se izlije gnjev njegov. Koga stignu, probost će ga: koga uhvate, mačem će sasjeći; pred očima smrskat će im dojenčad, opljačkati kuće, silovati žene.Gle, podižem na njih Medijce što ne cijene srebra i preziru zlato."

Dakle ovdje jasno piše da Bog podiže te ratnike i da su oni oruđe njegova gnjeva, kaže koga uhvate mačem će sasjeći, pred očima im smrskati dojenčad, silovati žene.

Kakav je ovo Bog jel to dobri Otac, kako je dobri kad on ovdje naređuje ubojstva, silovanja, pa i čedomorstva??? A to je znamo grijeh. :roll: :roll:

Sad nemam vremena detaljno proučiti tematiku, ali da ti na brzinu odgovorim što mi pada na pamet. Ovako: trebaš sve gledati iz perspektive toga doba. I ne zaboraviti da nije Bog jedini autor Biblije. Autori su Bog, ali i čovjek. Nije Bog čovjeku diktirao što će napisati, nego je nadahnuo njegovo pisanje. Dio koji donosiš spominje ohole, silnike... Čovjek koji promatra sve to i trpi on i njegovi najdraži i najgore stvari, zar ne očekuje da Bog bude pravedan i "uzvrati im".
Božja pedagogija je bila postepena. Bog je polako ljude odgajao dok u punini vremena nije došao na zemlju utjelovljenjem. I onda nam je najizvrsnije progovorio. Sjeti se, Isus recimo govori kako je Mojsije zbog tvrdoće srca dopustio razvod, ali se onda Isus poziva na početak kada nije bilo tako i kaže da tako ne može biti.
Objava se događala postepeno. O uskrsnuću mrtvih se recimo još Isus "prepirao" zagovarajući ga, jer neki su tvrdili kako uskrsnuće ne postoji. Sjeti se Propovjednika, o kojem sad razgovaramo na biblijskoj, on ne zna za raj, pakao, čistilište... Njemu svi odlaze na isto mjesto, u šeol, carstvo mrtvih. I sad razmisli iz te perspektive, kad ne znaš za posljednji sud, očekuješ da se neke stvari obavezno riješe ovdje na zemlji, zar ne? Jer, gdje je inače pravda?

A glede zapovijedi: "Ne ubij!", te su zapovijedi Izraelci shvaćali za ljude, ne za Boga. Ta Bog je gospodar života i smrti.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 320 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 32  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr