www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 14 svi 2025 10:57

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 276 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 28  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 07 srp 2010 06:13 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Srijeda, 7. srpnja 2010.
[ 7.7.2010 ]

Pripremio: fra Anđelko Rakhel ČITANJA:

Hoš 10,1-3.7-8.12
Ps 105
Mt 10,1-7

Današnje prvo čitanje iz proroka Hošee završava riječima: 'Sijte pravednost, požet ćete ljubav; krčite zemlje nove: vrijeme je da Gospodina tražite dok ne dođe i podaždi vam pravdom'. Tim riječima prorok poziva svoj narod da živi i radi prema Božjem poretku, a Božji poredak zove se ljubav.

I Isus, kad u današnjem evanđelju šalje učenike, 'daje im vlast nad nečistim dusima: da ih izgone i da liječe svaku bolest i svaku nemoć'. A današnji odlomak završava riječima: 'Putem propovijedajte: 'Približilo se kraljevstvo nebesko!' A kraljevstvo nebesko je kraljevstvo ljubavi, kraljevstvo pravde, kraljevstvo mira.

Što je rečeno apostolima, rečeno je i svima nama, jer smo svi po sakramentu krštenja postali dionici Isusovog svećeništva i pozvani smo i poslani naviještati kraljevstvo nebesko. To ne znači da moramo ići po ulicama i propovijedati, ali moramo propovijedati primjerom svoga života. Kaže se, naime: 'Riječi potiču, a primjeri vuku'.

Pogledajmo ukratko kako je to činila bl. Marija Propetog Petković koje spomendan danas slavimo, a koju je blaženom proglasio papa Ivan Pavao II., sada već sluga Božji, na svom 100. pastirskom putovanju, a trećem pohodu Hrvatskoj u Dubrovniku, 6. lipnja 2003. godine.
Dobrostojeća obitelj uglednoga mještanina Antuna Petkovića bila je blagoslovljena brojnom djecom, velikim posjedom, ali i dubokom vjerom, stoga ne čudi da je Marija odmalena u svome domu podjednako upijala potrebu rada i molitve. Njezin će cijeli život biti natopljen tim dvjema sastavnicama koje je živjela do uzornosti.

Još odmalena imala je osjetljivo srca za potrebe drugih. Uvijek je uspijevala štogod priskrbiti i odnijeti susjedima u potrebi. S djecom se rado družila, pogotovo onima siromašnijima i poučavala ih u školskom gradivu, vjeronauku i drugim predmetima. Već odmalena znala je vrlo dobro organizirati svoje vrijeme i korisno ga upotrijebiti. U svojoj četrnćstoj godini zavjetovala se na vječnu čistoću, čime je sama izabrala Isusa za svoga Zaručnika i time je odlučila život provesti u molitvi i pomaganju slabima i nemoćnima. Živjela je u skladu sa svojim vremenom i prepoznavala gdje je i što potrebno poduzeti. U župi je sudjelovala u radu i vođenju nekoliko katoličkih društava. Njezin je rad osobito pratio i poticao dubrovački biskup dr. Josip Marčelić koji je često navraćao u njezinu roditeljsku kuću. Uvidio je da u toj aktivnoj djevojci Duh Božji oblikuje osobite darove i da je usmjerava na put velikih djela. Slutio je da ona u svojem predanju Bogu i služenju bližnjemu ide znatno ispred svoga vremena.

Godine 1920., Marija je pod biskupovim vodstvom i uz njegovu potporu utemeljila Družbu Kćeri milosrđa, i tada je dobila ime Marija Propetoga Isusa. Djelo je započela s pet svojih prijateljica s kojima je otprije surađivala u župnom apostolatu. Marija se odaziva i na poziv da svoje sestre pošalje u Latinsku Ameriku. Prva skupina od sedam sestara došla je u Argentinu u proljeće 1936. godine, a s četvrtom skupinom 1940. godine zaputila se i Marija u kanonski pohod. Drugi svjetski rat zapriječio je njezin povratak, tako da je punih 12 godina ostala u misijskome radu gdje je utemeljila mnoga nova polja rada Družbe, a među njima i odgojne kuće u Argentini i Paragvaju. Umrla je na glasu svetosti, 9. srpnja 1966. godine u Rimu, a zemni ostaci su 1998. godine preneseni u Blato.

Dopustila je Bogu da je upotrijebi u onim okolnostima u kojima je živjela. Okolnosti u kojima mi danas živimo nisu ni teže ni lakše od onih njezinih. Ona uistinu nije proigrala milosti koje joj je Bog povjerio. Na nama je danas da se mi izdignemo iz naše uhodanosti, zgrabimo našu šansu da nas Bog upregne u svoje pothvate i dosegnemo blaženstvo koje je Marija Propetog Isusa već dosegnula!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 09 srp 2010 08:31 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Petak, 9. srpnja 2010.
[ 9.7.2010 ]

Pripremio: Janko Lulić Čitanja:
Hoš 14,2-10
Ps 50
Mt 10,16-23

Petak je... Završava još jedan radni tjedan, kako za koga... Vi koji imate tu sreću provest ćete kroz iduća dva dana lijepe trenutke u krugu svojih najdražih, u odmoru, u skupljanju energije za novi radni tjedan. No, je li to i trenutak da se odmoriš od svojih ljudskih i moralnih dužnosti? Iskorištavaš li i vrijeme odmora na mudar način?

Čitajući današnju riječ Svetog evanđelja, ni malo se ne osjećamo ugodno. Isus kaže da nas šalje kao ovce među vukove... brat će brata predati u smrt... djeca će ustajati na roditelje... Kakve riječi! Nitko se od nas pored tih riječi ne osjeća ugodno. Isus ni malo ne ublažuje težinu i zahtjevnost svoje službe i svojih riječi. Ovo je poziv da se nikad u svom životu ne smijemo odmarati od Boga i naših dužnosti prema Njemu.

Isus nas poziva na neprestanu budnost. Kao zaštitu šalje nam svoga Svetoga Duha da nas vodi u našim životnim situacijama. Bog nas danas poziva na budnost, želi da odmorimo svoje tijelo, ali nas i potiče da nam duh ne spava. Možda ćemo kao i Njegovi učenici reći: 'Tvrd je to govor i tko ga može slušati?' kada čuješ riječi današnjeg Evanđelja, ali znaj da nisi sam. Bog ti obećaje Duha, a On će govoriti umjesto Tebe. Ne budite zabrinuti – kaže Krist koji je naš Bog i naša nada.

I danas se otvori Duhu Božjem, dopusti da djeluje u Tebi odbaci svaku sebeljubnost i mlakost, te se odlučno opredijeli na put Isusa Krista. Budi neustrašiv, poput apostola, onda kad najviše treba, ostani ustrajan i budan. Dragi prijatelju, Bogu je sve moguće. Bog može i hoće toliko dobrih i sitnih djela učiniti u nama. On nas hoće i može izmijeniti, ozdraviti... Dopustimo Njegovoj milosti da u nama djeluje! Bitno je samo povjerovati!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 10 srp 2010 06:19 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Subota, 10. srpnja 2010.
[ 10.7.2010 ]

Pripremio: fra Anđelko Rakhel ČITANJA:

Iz 6,1-8
Ps 93
Mt 10,24-33

U današnjem prvom čitanju prorok Izaija izvješćuje o svom pozivu za proroka. Sam Bog dao mu je naređenje. Poziv se ostvaruje kroz tri stupnja. Najprije Izaija spoznaje Boga kao svetoga, koji je nedokučiv. U viđenju vidi serafe koji kliču: 'Svet! Svet! Svet! Gospodin nad vojskama! Puna je sva zemlja Slave njegove!' Promatrajući Slavu Gospodnju on spoznaje svoju grešnost, malenost, nedostojnost: 'Jao meni, propadoh, jer čovjek sam nečistih usana.' I jedan od serafa uzima žeravu sa žrtvenika i dotiče se njegovih usana.' I govori: 'Evo, usne je tvoje dotaklo, krivica ti je skinuta i grijeh oprošten'. Prorok je 'usta' Jahvina. Slično čitamo i kod proroka Jeremije. 'Žerava' pročišćuje, briše krivice i grijehe, posvećuje.

Božja svetost traži od čovjeka da bude odijeljen od svega profanog, očišćen od grijeha, posvećen i dionik Božje svetosti. Nakon ispovijesti grijeha, Bog Izaiju, svoga proroka čisti i posvećuje. Tako je on pripremljen za poslanje koje mu Gospodin upućuje: 'Koga da pošaljem? I tko će nam poći?' Ja rekoh: 'Evo me, mene pošalji!' Na Božji poziv Mojsije je oklijevao: 'Oprosti, Gospodine! Ja nikad nisam bio čovjek rječit... Ja sam u govoru spor, a na jeziku težak.' Slično oklijeva i prorok Jeremija: 'Ah, Gospode Jahve, gle, ja na umijem govoriti, dijete sam.' Izaija, naprotiv, odgovara spremnošću Abrahama.

Ovdje se govori vrlo jednostavno o posebnom doživljavanju Boga. Bog je za njega stvarnost. Odsada on zna da ga je neshvatljivi i nedokučivi Bog uzeo u službu. U isto vrijeme on je solidaran sa svojim narodom. On ga ljubi ali mu ipak mora naviještati teške riječi.

Današnje evanđelje pokazuje Isusove učenike kao one koji slijede sudbinu svoga Učitelja. To im Isus proriče: 'Nije učenik nad učiteljem niti sluga nad gospodarom svojim. Dosta je da učenik bude kao njegov učitelj i sluga kao njegov gospodar.' Ove Isusove riječi pokazuju kako je njegov život bio služenje, jer ih u Ivanovu evanđelju izgovara nakon što je apostolima oprao noge. To mora biti i život njegovih učenika.
Nakon ovih riječi nadovezuje se tri puta Isusov poziv: 'Ne bojte se!' U običnom životu čovjek se boji da bi se moglo saznati ono što je tajno rečeno. Isus govori suprotno: Što sam vam rekao, mora biti i bit će javno spoznato. Samo tako moje i vaše poslanje postiže svoju svrhu. 'Ne bojte se onih koji ubijaju tijelo. ali duše ne mogu ubiti. Bojte se više onoga koji može dušu i tijelo pogubiti u paklu.' Istina, mi stavljamo na kocku svoj život, ali ni to ne smije biti razlog straha. Ne treba se bojati tjelesne smrti nego smrti duše. O životu i smrti konačno ne odlučuje nikakav ljudski sudac. O tome će se odlučiti 'pred Ocem koji je na nebesima'. Isus će sam za svoje učenike nastupiti kao svjedok i branitelj. To pokazuje da su učenici pod posebnom Božjom brigom i zaštitom. To Isus osvjetljuje slikom vrapca. Govori da su im i sve vlasi na glavi izbrojene. Bog na sve pazi, za sve se brine. I zato i treći: 'Ne bojte se! Vredniji ste od mnogo vrabaca.'

Današnje evanđelje završava riječima: 'Tko god se, dakle, prizna mojim pred ljudima, priznat ću se i ja njegovim pred Ocem koji je na nebesima. A tko se odreče mene pred ljudima, odreći ću se i ja njega pred svojim Ocem, koji je na nebesima.' 'Priznati' znači ispovjediti Raspetoga Gospodinom, da je umro i uskrsnuo, da je Gospodar smrti i života; priznati ono što je Bog učinio u Isusu Kristu za spas ljudi. To znači pripadati Božjoj obitelji: svjedočiti pred ljudima Krista, koji je postao naš brat u kome imamo Oca na nebesima. A tko ga se odreče, taj se sam isključuje iz bratstva Isusova i ne priznaje više svojim Ocem Oca nebeskoga, isključuje se iz njegova očinstva. Ne dao Gospodin da se to ikome od nas, koji smo postali po krštenju djeca Božja, dogodi!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 11 srp 2010 10:36 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Nedjelja, 11. srpnja 2010.
[ 11.7.2010 ]

Pripremio: fra Ivan Bradarić ČITANJA:

Pnz 30, 10-14;
Ps 69;
Kol 1, 15-20;
Lk 10, 25-37


Milosrdna ljubav

Jednostavnost ove prispodobe i načina na koji on rješava bitna pitanja i probleme koji muče čovječanstvo, ne može a ne izazvati u nas jednu primjedbu: mi smo, za razliku od Isusa, stručnjaci kompliciranje i najednostavnijih životnih situacija. Kada je neka ideja ili misao prejednostavna, odmah se uplašimo da ne postane banalna, pa imamo potrebu pojačati je malo nekim drugim mislima. Zato i u rješavanju životnih problema, mi uključujemo strašno puno elemenata.

Zamislimo samo situaciju: čovjek na cesti, ranjen ili bolestan iz bilo kojeg razloga, ali je sigurno da mu je bilo čija pomoć dobrodošla. Za Isusa, točnije u njegovoj pouci, slučaj je sasvim jednostavan. Treba se sagnuti, uzeti unesrećenoga i odmah ga sprovesti tamo gdje mu se može pružiti pomoć. Uplašim se i pomisliti što bismo mi sve uključili u pomoć takvom čovjeku: najprije hitna medicinska služba. Oni mogu učiniti manji dio, ali budući da čovjeka nitko ne poznaje, posla ima i policija. Takvoga nema tko zbrinuti pa će se uključiti i socijalna skrb. Unesrećenom će zacijelo trebati i jedan psihološki tretman, pa neka se uključi i psiholog. I tako bismo mogli još puno nabrajati. Ovdje je samo jedno jasno: čovjek treba pomoć! Ljubav živi onaj tko ju pokazuje djelom. I u ovom evanđeoskom odlomku je sasvim izvjesno tko je bližnji ovom unesrećenom. Stranac.

Razmišljam kako su i sveci bili vrlo jednostavni, bez puno kalkuliranja i komplikacija. I sam se ovdje nalazim pred ispitom savjesti: sv. Franjo – znadem što je i kako on činio u odnosu prema najpotrebnijima, a to su bili gubavci – a ja, uvijek se samo pravdam kako ima netko drugi tko će već riješiti taj slučaj, a ja ionako moram sastavljati lijepe misli za HKR. Dobro je, rekao bi Isus, ovo činiti, ali ni ono ne propustiti.

Evo, stojim pred pitanjem: što trebam učiniti da bih baštinio život vječni? Odgovor je sasvim jasan, jer ga ne treba tražiti daleko, jer je on tu oko nas, ispred nas. I na pitanje tko je moj bližnji, jasan je Isusov odgovor: 'Neki čovjek' - kako započinje ova parabola, ili jedan čovjek. Dakle, ne mora imati ni imena, ni prezimena, ni adrese, ni zanimanja, ni status, ništa! Dovoljno je da je čovjek.

Ali, i ovdje je još jedno pitanje prioriteta. Budući da je čovjek materija i duh: tijelo i duša, što bi od ovoga dvoga moralo imati prioritet? Jasno je da i ovaj slučaj ne možemo secirati, razdvajati, jer je čovjek jedno jedinstveno biće.

Kako smo svi u Tereziji iz Kalkute uvijek jasno prepoznavali ovu sliku milosrdnog Samaritanca i kako su svi u svijetu, i vjernici i nevjernici, priznali da je to prava slika koju Bog želi i danas ponuditi čovječanstvu. Ima li ljubav granica? Tko je moj bližnji? Kako ljubiti bližnjega? To su pitanja našega svagdašnjega života. Danas dobivamo odgovor što o tome misli Isus


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 12 srp 2010 07:01 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Ponedjeljak, 12. srpnja 2010.
[ 12.7.2010 ]

Pripremio: fra Martin Jaković

ČITANJA:

Iz 1,10-17
Ps 50
Mt 10,34-11,1

Dragi prijatelji! Svaki novi dan Božji je dar. Hvala Bogu za život koji nam je darovan. Gospodin želi da Ga uvijek iznova prepoznajemo kao Boga koji je zaželio u našem ljudskom tijelu pokazati svijetu svoju sliku. Ta se slika otkriva u stvarnosti naših djela i riječi koje bi trebale u svijet unositi svjetlost, toplinu i ljubav. Svjesni smo naše krhkosti i nesavršenosti. Isus nam želi uvijek nanovo nešto reći, želi nas podržati na putu prema vječnosti i u nama želi pronaći svoj dom.

Dani su ljetnih odmora. Ponekad mi vjernici zaboravljamo da nas Gospodin u svako vrijeme zove da budemo navjestitelji njegove ljubavi. Liturgija riječi predviđena za današnji dan želi nas potaknuti na razmišljanje o našem odgovoru na Božji poziv. Teško nam je kada čujemo neku kritiku na naš račun. U tom trenutku svašta bismo rekli i učinili, možda i ono što nije pametno u trenutku srdžbe. Ipak, kad Bog govori, pa i kad nas opominje to je znak da nam želi dobro, da nas želi izgraditi u ljude koji će biti postojani u svojoj vjeri. Bog uvijek među svoj narod šalje ljude koji preuzimaju ulogu glasnika savjesti. Tako je bilo i u Izraelu.

Jedan od najvećih izraelskih proroka bio je Izaija. Danas čitamo kako nabraja svojim sunarodnjacima opaka djela u namjeri da ih od njih odvrati. Ništa nije čovjeku prirodnije od ljubavi prema bližnjemu. Što bismo pomislili o čovjeku koji nam nije nikakav rod, a došao bi k nama i od nas jednostavno zahtijevao da moramo njega više ljubiti od svojih najbližih? Da ga moramo cijeniti više od svoga vlastitog života? Pomislili bismo da je poludio.

U današnjem evanđeoskom odlomku čitamo da Isus baš tako govori. Plodovi njegovih riječi dokazuju da ne može biti riječ o ludom čovjeku. Sjetimo se samo koliki je broj onih koji su od tog vremena do danas njegove riječi shvatili ozbiljno, ostaviti svoje najmilije, sve što su posjedovali i pošli za njim. Poznat je usklik znamenitog bezbožnika: 'Tko je taj orao koji se spušta s visina, s kojim pravom izabire sebi najplemenitija srca ovoga svijeta?' Mi znamo tko je taj tajanstveni orao, Njegov izbor je najveće odlikovanje izabranih i najveći blagoslov za čovječanstvo.

Dragi vjernici! Bilo bi dobro otkriti pravi smisao Isusovih riječi. One su ponekad oštre i ozbiljne. S druge strane izrečene su s puno ljubavi osobito za one kojima je upućena i kojima je obećan život vječni. 'Tko nađe život svoj, izgubit će ga, a tko izgubi svoj život poradi mene, naći će ga!' To su Isusove riječi. U njima se krije sva filozofija o životu. To je Isusova logika: što je nađeno, izgubljeno je; što je izgubljeno poradi Njega, nađeno je.

Mi vrlo često drukčije računamo i razmišljamo. Ovog jutra Gospodina molimo da shvatimo njegov zakon ljubavi: što više čovjek daje, to osjeća da može još više dati. Veliko je dostojanstvo i uzvišeno je poslanje učenika. Ne mogu svi biti proroci i pravednici u biblijskom smislu. Ipak, primaju proročku i pravedničku plaću oni koji apostole primaju, koji su proroci i pravednici. Iako apostoli imaju tako veliko dostojanstvo i uzvišeno poslanje, oni ne prolaze svijetom kao neki nadljudi, već su ponizni i blagi, siromašni i skromni. Njihova snaga je Božja riječ i Božja sila koju nose u sebi.

Isus jasno kaže da vječni spas ovisi o odnosu prema Njemu i da samo u Njemu imamo puninu života. Ovaj jutarnji susret s riječi Božjom završimo razmišljanjem: 'Ljudi ustaju i vjeruju u novi dan. Ljudi gledaju kako izlazi sunce, osjećaju toplinu njegovih zraka i opet vjeruju u svjetlo. Ljudi ustaju i opet vjeruju u ljude. U pustinji sanjaju o velikoj oazi, gdje svi ljudi nalaze zaštićenost, mir i prijateljstvo. Kad ljudi ujutro osjete srce nekoga čovjeka, ožive. Ispod tvoje kože sjedi anđeo koji čeka s porukom dobrote i ljubavi za tvoje bližnje. Dopusti mu da dođe do riječi u tvojim djelima. Više nego iz tvojih usta neka govori ljubav, iz nježnosti tvojih ruku, iz srdačnosti tvoga smiješka i iz pažnje tvoga srca.' (Phil Bosmans)

Bog prima svako dobro djelo učinjeno iz ljubavi. Neka Gospodin blagoslovi svako naše djelo učinjeno iz ljubavi. Gospodin vam dao lijep dan, obasjan suncem božanske milosti.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 13 srp 2010 06:15 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Utorak, 13. srpnja 2010.
[ 13.7.2010 ]

Pripremio: fra Martin Jaković

ČITANJA:

Iz 7,1-9
Ps 48
Mt 11,20-24

Poštovani prijatelji HKR-a, pozdravljam vas i ovog jutra u kojem razmatramo Božju riječ koja donosi osvježenje u naš svakodnevni život. Izvucimo i danas ono najvažnije iz Božje riječi i primijenimo je u svom ponašanju i djelovanju.

Matej nam piše kako Isus nakon nekog vremena propovijedanja i javnog nastupanja pravi reviziju toga razdoblja. Isus čini refleksiju o tome kakav je bio odjek Njegova propovijedanja. On nije nekakav bezbrižni lutalica kojemu je do toga da ljude zabavi i da stekne njihovu popularnost. Nije poput nemirnih i nestalnih zanesenjaka koji pjevaju okolo pjesme o varavoj ljubavi. Takvih je uvijek bilo puno.

Isusov je nastup nešto drugo. Njegov je nastup važan za čovječanstvo. Njegova ljubav prema Ocu i čovjeku ozbiljna je stvarnost i stalo mu je da to ljudi shvate. Došao je iz vječnosti u našu vremenitost. U svojoj besmrtnosti prihvatio je našu smrtnost. Bog je, a rodio se kao čovjek. Iz svoje svemoći ušao je u našu nemoć. Sve je to učinio iz beskrajne ljubavi prema nama. Njegova ljubav nije varava i nestalna kao što je naša. Zato traži od ljudi da ozbiljno zauzmu stajalište prema svemu što čini za njih.

Korozain, Betsaida i Kafarnaum bili su raskošni gradovi u široj okolici Genezaretskog jezera. Isus se često zadržavao u tim gradovima, naviještao im svoj nauk i učinio nekoliko čudesa. Nasuprot njima spominje Isus tri grada koji su za Židove bili leglo poganstva i pokvarenosti: Tir, Sidon i Sodomu. Dok se o prvo spomenutim gradovima širio dobar glas, Isusu je smetala nemarnost i hladnoća s kojom su ga prihvaćali.

Zato u pismima piše: 'Da si barem hladan ili vruć, a ovako si mlak i zato ću te izbaciti iz svojih usta.' Time se najavljuje budući razvoj događaja. Židovi ne prihvaćaju radosnu vijest koja im je namijenjena. Prihvatit će je pogani, prema židovskom mišljenju grješnici koji ne zavrjeđuju Božju dobrotu. Isus prekorava gradove u kojima se dogodilo najviše njegovih čudesa, a oni se ne obratiše.

Čudesa su kao bogojavljenje, djelovanje Duha, pobjeda nad sotonom, Božje milosrđe kojim prima izgubljene da ih uvede u Očev dom. Čudesa su propovijed i djelo, nose u sebi toliku snagu da mogu obratiti i gradove okorjele u zlu. Evanđeoski tekst današnjega dana kaže: 'Doista, da su se u Sodomi zbila čudesa koja su se dogodila u tebi, ostala bi ona do danas. Ali kažem vam: zemlji će sodomskoj biti na Dan sudnji lakše nego tebi.' Proroštvo se ostvarilo. Ova tri galilejska grada pala su u zaborav i nije se znalo ni za njihov položaj. Ovo je zbiljno upozorenje svakomu od nas koji mislimo da smo pravi i besprijekorni vjernici.

Trajno se treba pitati: kako slušam Božju riječ i kako je prakticiram? Jesam li se zatvorio u neke svoje principe i stavove i tako stvorio svoju religioznost i vjeru po svojim mjerilima? Isusova riječ uvijek je mjera i pravilo za moj život. Na konačnom Sudu lakše će biti onima koji se nisu imali prilike susresti s Isusovom riječi i nitko ih nije pravo poučio o moralnosti života i o razornosti zla nego onima koji su imali priliku sve čuti, ali se nisu istinski susreli s Božjom riječi. Isus stavlja na istu razinu poganske i izraelske gradove. Traži osobni odgovor na Božju riječ i djelo.

Što je veća milost koju čovjek prima, veća je i odgovornost. Potaknuti riječju Božjom, dopustimo Gospodinu da nas preobrazi u dubini našega bića. Budimo svjesni da sreća i nesreća rastu iz našeg unutarnjeg raspoloženja. Usmjerimo svoje misli na sunčanu stranu. Ne dopustimo da našom nutrinom gospodare mračni osjećaji i strasti. Obnovimo se otkrivajući pravi smisao Božje riječi. Otvorimo širom sve prozore svojega srca za fantastičnu snagu Duha Božjega. Duh Božji će se prikloniti našem siromaštvu i nevolji svojom silnom ljubavi, radošću, dobrotom i neshvatljivo divnom srećom.

Ljudi trebaju Boga više nego što misle. Ali Boga moraš doživjeti, iskusiti. To se ne postiže beživotnim knjigama. Treba se smiriti, moliti, nešto napustiti. U prisnom odnosu s Bogom dobit ćeš druge oči za stvari i svakoga jutra novo srce. Gospodin želi u našim djelima i riječima otkriti svjedočanstvo kršćanske ljubavi. Prihvatimo taj izazov i već danas potvrdimo svoju vjernost Bogu koji nas ljubi i vodi putem spasenja.

U tome neka nam pomogne zagovor Majke Božje Bistričke koju danas slavimo i koja nam prva daje svjedočanstvo ljubavi kojom gradimo put spasenja za sebe i bližnje.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 14 srp 2010 06:21 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Srijeda, 14. srpnja 2010.
[ 14.7.2010 ]

Pripremio: fra Martin Jaković

ČITANJA:

Iz 10,5-7.13-16
Ps 94
Mt 11,25-27

Današnji evanđeoski odlomak otkriva nam sinovstvo Isusa Krista, Sina Božjega i njegov odnos s Ocem. U božanskom očinstvu sažeto je sve što se može reći o odnosu Boga i čovjeka.

Ovaj se odlomak nadovezuje na jučerašnji. Bogati i samosvjesni stanovnici sela i gradova uz Genezaretsko jezero nemaju ni vremena ni volje saslušati Isusa. Oni pripadaju ljudima koje Isus naziva mudrima i razumnima i kojima zbog toga kraljevstvo Božje ostaje prikriveno. Ništa zato, Isus će se otkriti malenima, ljudima koji su ga spremni prihvatiti. Nisu nadareni znanjem, bogatstvom i drugim prednostima koje imaju svoju cijenu u ljudskim očima, ali ne i glede Isusove objave.

Isus smjera i na one koji tvrde da im On nije potreban, budući da svoje odnose s Bogom uređuju sami. Varaju se. Ocu je moguće doći samo po Isusu, Otac se jedino po Isusu objavljuje ljudima. Isus je spreman objaviti se svakome, budući da je došao radi čovjekova spasenja. Kome će se objaviti, a kome neće, to ovisi prije svega o nama, o tome koliko smo spremni otvoriti se Njegovoj objavi, ili ćemo se pred njom zatvoriti. Znamo da je Isus svoje učenike učio moliti. Tako smo i mi naučili njegovu molitvu Očenaša. Doživljavati u svojoj molitvi Boga kao Oca, ali ujedno i kao Gospodara svega, može samo iskreno dijete koje u Njega ima povjerenja i koje Ga iznad svega poštuje.

Bog je uistinu naš Otac. On je svemogući Otac. Kad bismo si tu istinu vjere dnevno posvješćivali, onda bi mnogi naši strahovi nestali. Kad bismo u to vjerovali, onda se ne bismo trebali bojati nikakvih sila zla koje nas okružuju. Kad bismo istinski to razumjeli i odavno u to vjerovali, onda nam ne bi trebali nikakvi drugi surogati za koje se hvatamo u svojoj nutarnjoj religioznosti i malovjernosti. Isus zahvaljuje svojem Ocu što gleda na malene i ponizne. Njima se objavljuje i preko njih obznanjuje ono što želi svijetu reći. Njegovim su učenicima objavljena otajstva Kraljevstva. Naprotiv, to ostaje skriveno farizejima, pismoznancima, mudrima i umnima koji su umišljeni i oholi.

Isus je izabrao svoje učenike između malenih, jednostavnih i običnih ljudi. Isus je jedina Istina i samo u njemu upoznajemo Oca, samo u Isusu postajemo sinovi Božji i dionici božanskog života. Ulazeći u svijet, Isus je rekao: 'Evo dolazim, Bože, vršiti volju tvoju!' Tako se svidjelo Ocu jer je to za naše dobro. Nije isto kad i mi činimo nešto što nam se sviđa. Za nas to uglavnom znači ispunjavati neke naše prohtjeve premda se to drugima ne sviđa, a može ih se i povrijediti. Nažalost, uglavnom mislimo da je dobro ono što meni odgovara. To je kriterij u našem životu. Neuspjesi nas ne smiju smesti. I oni su u Božjem planu. Stoga i mi ponavljajmo s Isusom: 'Slavim te, Oče!', sigurni da smo u dobrim rukama.

U svojoj molitvi Isus nam otkriva povezanost između sebe i Oca i njihovo međusobno poznavanje. Nije lako Boga spoznati. Nitko ga nije vidio doli Sin. Bog je misterij u koji možemo ulaziti samo uz pomoć njegove milosti. Trebamo dnevno moliti i razmišljati nad Božjom riječi da bismo primali više svjetla o Božjoj tajni. Ovdje nam na zemlji sve ostaje u zagonetki i gledanju kao u zrcalu dok jednoga dana ne prispijemo Ocu i ne budemo se gledali licem u lice.

Dragi prijatelju HKR-a! Budi uvijek i posvuda oruđe mira! Donesi ljubav gdje je mržnja; radost gdje je tjeskobna zabrinutost; nadu gdje je očaj; svjetlo gdje je tama. Što vrijedi sve razoružanje ako ne izmijenimo sebe, ako ne stvorimo mir u svojem srcu, mir s Bogom i sa svim ljudima. Ljubite jedni druge iskreno i bez primisli. To je jedini put do istinskog mira. Ovim lijepim poticajima želimo Božju riječ usaditi u svoj život. Gospodin nas i danas želi vidjeti radosne, pune dobrog raspoloženja koje će ljudima ukazati na Krista koji nas je učinio svojim učenicima.

Naša malenost neka se pokaže u poniznom služenju braći ljudima iz prevelike ljubavi koja nas je učinila baštinicima neba. Gradimo svijet mudrošću i snagom Duha Božjega koji jedini obnavlja lice zemlje. Neka vam je blagoslovljen dan koji upravo započinje!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 15 srp 2010 06:24 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Četvrtak, 15. srpnja 2010.
[ 15.7.2010 ]

Pripremio: fra Martin Jaković

ČITANJA:

Iz 26,7-19
Ps 102
Mt 11,28-30

Crkva danas slavi franjevca sv. Bonaventuru, biskupa i crkvenog naučitelja. Rodio se oko 1218. god. u Etruriji. Kad je postigao stupanj magistra, predavao je članovima svoga Reda, a kasnije i na Pariškom sveučilištu, dok je kao general Reda upravljao razborito i mudro. Posvećen je za albanskog biskupa i imenovan kardinalom. Umro je u Lyonu za vrijeme zasjedanja crkvenog sabora. Napisao je mnogo djela da bi osvijetlio razna filozofska i teološka pitanja.

Današnji evanđeoski tekst želi nam prikazati Isusa koji se okreće prema ljudima u potrebi i nevolji. To su svi oni koji trpe i svi koji su umorni od poteškoća s kojima se svakodnevno bore. Ovo je poseban prizor i učenicima je ostao duboko u sjećanju. Svaki je od njih imao iskustvo umora i opterećenosti. Svaki je od njih znao što je trpljenje i nevolja. Zato su dobro shvatili i čuli riječi koje Isusu izgovara, jer su pogađale izravno u srce i doticale najintimnije osjećaje njihove nutrine.

Mi, nažalost, okrećemo glavu od onih u nevolji i potrebi. Zatvaramo svoja vrata i nismo spremni prihvatiti one koji traže našu pomoć. Isus zove upravo takve. Takvih ima u svakom narodu, u svim generacijama i vremenima. Isus kaže: 'Uzmite jaram moj na sebe, učite se od mene, jer sam krotka i ponizna srca, i naći ćete spokoj dušama svojim.'

Isus nas poziva da učimo od Njega koji je krotka i ponizna srca. To je odlika Jahvinih siromaha u Starom zavjetu. Isus sebi pripisuje njihov vjernički stav i pravo da im bude učitelj. Isus je jednak s Ocem, ali utjelovljenjem postaje čovjek, nama blizak, iste naravi. Dolazi k nama ponizan, putem najvećeg poniženja, rušeći svojim životom, riječju i djelom, lažna tumačenja Zakona farizeja i pismoznanaca. Postaje naš jedini uzor, da i sami postanemo krotka i ponizna srca, prikladni za Kraljevstvo.

Isus ih zove k sebi, u svoju zajednicu, u svoju školu. Poziva ih da uzmu ono što im on nudi za život i da život promatraju iz njegove perspektive. Mnogi svojim krivim i subjektivnim poimanjem religioznosti i vjere otežavaju drugima život umjesto da im vjera bude pomoć, putokaz i olakšanje. To su teška bremena i jarmovi koji ljude muče. Mnogi koji su se uspjeli izvući iz takvih ropstava doista su uz Isusa doživjeli punu slobodu djece Božje.

Isus nudi pravu pomoć u prihvaćanju i nošenju njegova jarma. Ne nudi nešto što se može postići na brzu ruku.
Nema u vjerskom i duhovnom životu nikakav ekspresni napitak, nema ekspresne duhovnosti, nema ništa što bismo mogli na brzinu postići i ostvariti. Naći duševni mir za kojim toliko tragamo možemo samo s Isusom i uz Njegovu pomoć. Uzeti ono što Isus nudi, poštovati njegov Zakon i od Njega učiti najsigurniji je put da dođemo do nutarnjeg mira i nađemo spokoj duši svojoj.

U Njegovoj školi učimo ono što nas nikakva druga škola ne poučava. Sve nas druge škole poučavaju kako se snaći u životu, kako izučiti zanate, kako se bolje usavršiti u svojim umnim i intelektualnim sposobnostima. Nigdje se ne govori o srcu, nigdje o vrijednostima duha. Nedostaje nam krotkosti i poniznosti i nitko nas o tome ne poučava niti na to upozorava. Isus je u tome jedini učitelj jer ima krotko i ponizno srce.

Mnogo je razloga zašto smo izmoreni i opterećeni: svakodnevne dužnosti u obitelji, na poslu, u školi, državi, politici, kulturi. Obezvrjeđivanje moralnih vrijednosti, nesloga, razdor, sukobi, uz to bolesti, nezgode, nesreće, suše, tuče, požari, poplave, slabe ljetine. Isus nas poziva da sa svim tim teretom dođemo k Njemu i On će nas odmoriti. Drugo veliko opterećenje našega života sastoji se u tome da smo često nemirni u sebi. Poniznost se sastoji u tome da život usklađujemo s Božjom providnošću.

Bog je Bog mira. Što je čovjek usklađeniji s Božjom providnošću, to više postaje dionikom mira, utoliko više osjeća kako ga ta usklađenost usrećuje, kako njegovo breme prestaje biti bremenom. Isus ide pred nama i pomaže nam nositi naš jaram i breme. Ono postaje lako i slatko jer u nama djeluje obećani Duh Sveti. Zato nam Njegove riječi i propisi nisu teški već slatki i laki, zahvaljujući Duhu Kristovu koji djeluje u nama.

U kršćanstvu ne vjeruješ u apstraktnu istinu, u niz postavki, nego u nekoga tko te voli. U Isusu Bog ljudima govori koliko ih voli. Za kršćanstvo si u istini, dokle god si u ljubavi. Zvuči neobično, ali je nečuveno oslobađajuće da istinu u kršćanstvu ne možeš izgubiti manjkom znanja, nego samo i jedino pomanjkanjem ljubavi. Moramo se zapitati kako steći krotko i ponizno srce. Tražimo ga srcem punim ljubavi. 'Gospodine, koji si krotka i ponizna srca, učini srce moje po Srcu svome'.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 16 srp 2010 06:27 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Petak, 16. srpnja 2010.
[ 16.7.2010 ]

Pripremio: fra Martin Jaković

ČITANJA:

Iz 38,1-8.21-22
Iz 38,10-11.12.16
Mt 12,1-8

U raznim odlomcima proročkih knjiga čitali smo kako su prekoravali kraljeve koji su loše vladali. Ezekija je slovio kao jedan od najsposobnijih i najbogobojaznijih vladara u judejskom kraljevstvu. Mnogo je dobra učinio i mnogo je toga imao u planu, ali će smrtonosna bolest, po svemu sudeći, uništiti sve lijepe planove. Shrvan tom nevoljom, obratio se u svojoj molitvi Bogu. I nije bilo uzalud. Bog mu je po proroku obećao još petnaest godina života.

Evanđeoski tekst govori nam o Isusu koji je na putu sa svojim učenicima. Subota je. Dijelom toga puta prolazili su kroz usjeve i žitna polja. Bili su gladni pa su usput ublažili glad trgajući klasje i grickajući zrna. To im je Mojsijev zakon dopuštao. Čini se da su neki posebno subotom pratili i promatrali Isusa. Nisu Ga pratili da bi nešto naučili od Njega ili da bi Mu zahvalili na primljenim dobrima. Pratili su Ga da bi Mu mogli prigovoriti i pozvati Ga na odgovornost. U ovoj situaciji nisu Mu prigovarali zbog toga što Njegovi učenici trgaju klasje, nego zato što to čine u subotu. Upravo su oni donijeli mnoštvo zabrana koje je trebalo poštivati subotom.

Isus je stao na stranu svojih učenika. Ne želi braniti zakon samo zato što ga je netko donio po svom nahođenju, nego ga tumači razborito. Donosi im primjer iz vremena kralja Davida koji je sa svojim pratiocima u Hramu pojeo kruh određen samo svećenicima. Isus kaže da je postupio ispravno jer je u tom trenutku bilo važnije pomoći gladnima, nego poštivati kultni zakon. Svećenici u hramu isto tako subotom vrše različite poslove koji su zabranjeni, ali moraju ih činiti da bi pripremili bogoštovlje. I nitko od toga ne pravi problem, jer je to tako potrebno i sasvim normalno. Isusu im na kraju citira i proroka Hošeu, želeći time reći da je Bogu draži njihov nutarnji stav srca nego vanjski pokornički čini.

Kad je na kraju rekao da je među njima 'veće od Hrama' i da je 'Sin Čovječji gospodar subote', silno je iznenadio farizeje. Time im je samo htio otvoriti oči da shvate kako su čovjekovi čini i geste toliko vrijedni koliko u sebi imaju ljubavi i duha. I još nešto vrlo važno: Isus ima vlast nad onim što je čovjek uspostavio, makar to bilo i ozakonjeno. Prema Isusu se moraju ravnati svi naši zakoni. I mi stojimo pred Isusom. Pokušavamo razumjeti što nam želi reći. On ima puno pravo tumačiti, ako treba i ukoriti. Iz toga se rađa razumijevanje i novi zaokret u životu.

Dragi prijatelju! Bog te gleda onakvog kakav jesi. On te zove po imenu. Razumije te i vidi onako kako te stvorio. Poznaje tvoje osjećaje i misli, tvoje sposobnosti i želje, tvoju snagu i slabost. Vidi te u danima radosti i u danima žalosti. On suosjeća s tobom u tvojim nadanjima i u tvojim kušnjama. Sudjeluje u tvojim tjeskobama i sjećanjima, u usponima i padovima tvoga duha. On te grli i nosi na svojim ramenima. Čita crte tvoga lica i kad se smiješe i kad su pune suza, kad pucaju od zdravlja ili venu od bolesti. On nježno gleda na tvoje ruke i tvoje noge. Sluša tvoj glas, kucanje tvoga srca, svaki tvoj dah. Ni ti sam sebe ne ljubiš više nego te On ljubi.

Činjenica da se Bog ponizio, pouka je čovjeku. Pouka koja potiče na svakidašnju molitvu. Svako jutro s novim danom treba ispražnjeno srce okupati suncem vjere u skrušenoj, poniznoj i iskrenoj molitvi. Nekoliko trenutaka, od srca k srcu, popričati sa svojim Bogom, započeti novi dan s Isusovim imenom na usnama. Što više uranjamo u molitvu, neki čudesan osjećaj prožima naše biće. Osjećaj smirenja koji prožima tijelo i duh. Nekako u isto vrijeme osjećamo se maleni, bijedni i žalosni zbog svojih grijeha kojima gazimo obećanje i odluku da nećemo više griješiti kako izgovaramo u sakramentu ispovijedi.

S druge strane, osjećamo se silno veliki, bogati i sretni zbog toga što nam je Isus oprostio i dao novu priliku. Položi, Isuse, i na moju glavu spasonosnu trnovu krunu, probodi moje srce kopljem svoje ljubavi da kuca i živi jedino za Tebe, da ljubi sve ljude, liječi im rane, privodi ih k Tebi. Ovom molitvom nastavimo svoj put prema radnom mjestu, svojoj obitelji, prema bližnjima i sebi. Gospodin će dati da ovo razmišljanje probudi u nama sliku dobroga i milosrdnoga Boga.

Ljepota stvorenja koje živi u ljubavi Boga koji stvara, posvećuje i spašava, ljepota je kršćanina koji s Bogom započinje novi dan i svjedoči dobrotom i ljubavlju. Vjerujem da tu ljepotu želimo otkriti u sebi i bližnjemu. Živimo postojano svoje poslanje. Gospodine, usliši nas!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 17 srp 2010 05:33 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Subota, 17. srpnja 2010.
[ 17.7.2010 ]

Pripremio: fra Martin Jaković

ČITANJA:

Mih 2,1-5
Ps 10
Mt 12,14-21

Danas u prvom čitanju uzimamo tekst iz knjige proroka Miheja. Proroci Mihej i Izaija bili su suvremenici. Prilike što ih opisuju vrlo su slične, mane koje šibaju iste su, premda se na njihove opomene gotovo nitko ne osvrće.

Mihejeva karakteristika je da govori općenito: ne činite nedjela, budite pošteni i slično. Jasno ukazuje na zlo koje se događa. Lakomnici snuju koja će nasilja izvršiti kad svane dan, jer je sila u njihovoj ruci. Uzimaju sve što žele, čineći nasilje čovjeku. Gospodin sve to vidi i ne ostaje ravnodušan. Već je na pomolu dan kad će nasilnik na vlastitoj koži osjetiti što znači biti posve ravnodušan.

Matej nastavlja svoj govor o Isusu. Farizeji su Isusa pažljivo slušali. Isusove izjave o hramu i suboti smatrali su hulom na Boga, a zna se da bogohulnik mora umrijeti. Stoga nije čudno da su održali vijećanje protiv njega, kako da ga pogube. Isus ih nije htio namjerno ljutiti. Otišao je odande, da im ne bude pred očima. Neka se duhovi smire, a vrijeme neka uradi svoje. Međutim, mnoštvo ga prati. Ljudi jednostavno žive s Isusom. Ljudi traže Isusa i trebaju ga jer im pomaže, razumije ih, hrabri ih u njihovim nevoljama. On je s njima i za njih.

Pismo kaže: 'Evo Sluge mojega koga sebi izabrah; mog ljubimca, miljenika duše moje!' Ovo je Isusov duhovni portret. Isus ne postupa poput današnjih reformatora, ne provodi nikakvu kampanju. Nije u ono vrijeme bilo sredstava javnog priopćavanja kakvih ima u naše doba. U nas je sve puno buke, reklame i spektakla. Naglasak se stavlja na ono što se vidi, čuje, osjeća i dodiruje. Potpuno smo se okrenuli prema onome što je izvanjsko i zaboravili nutarnje. Zato nam je život tako površan.

Isusovo je djelovanje nutarnje, bez buke, tiho. To je komunikacija od srca k srcu. Isusovo ime istinska je nada svim narodima. Ono je znak našega spasenja. Zato se na njegovo ime trebamo svi pokloniti. 'Isus, najljepše ime', pjevamo u jednoj pjesmi. To je ime najsvetije i najuzvišenije za one koji u nj vjeruju, jer im donosi spasenje. Isus je sve nas uveo i primio u svoj božanski život. Bilo bi dobro sebe preispitati: jesam li vjerni sluga ili službenica Božja? Doživljavam li Oca kao onoga koji me prihvaća kao svojeg miljenika?

Isus je pun Duha Svetoga. Snagom toga duha čini čudesa i naviješta narodu Radosnu vijest. Imam li Božjeg Duha u sebi? Jesam li radostan, postojan, sretan? Prvi je moj korak za tobom, Gospodine, vidjeti što ti radiš. Postao si čovjekom, jednim od najnižih, neshvaćen i prezren. Kimali su glavom za tobom. Smatrali su te opasnim i vukli te pred suca. Udarali su te, pljuvali i ubili. Stoga te Bog uzdigao i postavio mjerilom za sve ljude.

Još sam na početku i pokušavam napraviti prvi korak. Uzmi me sa sobom da se po tebi oslobodim. Ti se, Gospodine, sagibaš preda mnom. Ja se sagibam pred tajnom tvoga puta. Pomozi mi da danas shvatim veličinu tvoje ljubavi koju si stavio u moje biće i da radosno idem za tobom, Spasiteljem svojim. Isusov način djelovanja i spašavanja ljudi nastavlja se u njegovoj Crkvi do svršetka svijeta. On je jedina nada narodima. On je nadahnuće i našem djelovanju. Moramo slijediti njegov put, hrabro i odlučno vršiti poslanje koje je svakome od nas Gospodin dao, do konačne pobjede, da se ostvari kraljevstvo ljubavi i istine.

Otkrijmo Boga u svojem životu. Posvuda gdje ljudi vole ljude, na djelu je Bog. On je nazočan u svakome čovjeku koji te drži vrijednim truda, koji ide s tobom i ostaje uza te kad nastupi večer. Bog te gleda očima svakoga čovjeka koji ima razumijevanja za tebe. Bog je nazočan u svakoj dobroj riječi koja te tješi i podupire. Bog je nazočan na usnama koje te s ljubavlju poljube. On je toplina Njegova srca koju osjećaš u zagrljaju. Gdje u srcima ljudi stanuje ljubav, tu ljudi mogu smisleno govoriti o Bogu i razumjeti jedni druge.

Hvala ti, Gospodine, što si odabrao takav način postupanja sa mnom. Hvala na Tvojoj osjetljivosti za moju slabost i nemoć. Pokaži mi svoj način postupanja da mislim na svoju nutrinu. Učvrsti ono što je u meni napuklo i ražari stijenj što tinja pod mojim pepelom. Ove riječi neka nas danas potaknu činiti ono što Isus želi.

Krenimo u novi dan novom snagom i sviješću da je Bog po Isusu nazočan među nama. Učini, Gospodine, da sav naš život bude poklon i predanje Tebi. Daj da to svjedočim vjerom i pravednim životom!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 276 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 28  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr