www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 14 svi 2025 16:33

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 276 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 28  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 19 srp 2010 13:19 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Ponedjeljak, 19. srpnja 2010.
[ 19.7.2010 ]

Pripremio: p. Ante Šiško

ČITANJA:

Mih 6,1-8
Ps 50
Mt 12,38-42

Hvaljen Isus i Marija! Dobro vam jutro, dragi slušatelji!

Današnje Matejevo evanđelje nam donosi razgovor Isusa sa pismoznancima i farizejima. Oni mu postavljaju u današnjem odlomku jedno pitanje koje mnogi od nas i dan danas znaju počesto reći Gospodinu: 'Učitelju, htjeli bismo od tebe vidjeti znak!' (Mt 12,38)

Interesantno je za primijetiti da u odlomku koji prethodi ovom današnjem evanđelju Gospodin ozdravlja jednoga 'opsjednuta, slijepa i nijema čovjeka' (Mt 12,22). Gdje god da prođe Isus ostavlja znakove svoje mesijanske prisutnosti no to nije bilo dostatno religijskim specijalistima kulta onog vremena, a usudio bih se reći niti ovoga našega sadašnjeg, modernog doba.

Zbog čega Bog ne podari znak koji će odagnati svaku sumnju u Njegovu nazočnost? Zbog toga jer naš Bog nije Bog koji dolazi u sili i moći. On je Bog koji je do te mjere ludo zaljubljen u čovjeka te odlučuje respektirati onu slobodu koju je darovao svojem stvorenju. On je Bog koji je izabrao put ljubavi preko drveta križa umirući za njega. Naš Bog je Bog ljubavi, a mi smo uvijek u napasti da od njega očekujemo da za nas igra neku samo nama znanu ulogu.

Stoga Isus i reagira danas ovim riječima: 'Naraštaj opak i preljubnički znak traži, ali mu se znak neće dati doli znak Jone proroka.' (Mt 12,39) Jona je poznati biblijski lik. Prisjetimo se da on u početku odbija poslanje koje mu je namijenio Bog. Poslanje da ode u Ninivu, glavni grad Asirije, koji je bio simbol poganstva, oholosti i korupcije. Koja je poveznica poslanja Jone i poslanja Isusova?

S jedne strane, dobro je primijetiti simboliku tri dana i tri noći u utrobi kitovoj od strane Jone sa pashalnim misterijem od Isusa koji u srcu zemlje provodi tri dana i tri noći. S druge strane snagu Božje riječi. Na Joninu propovijed i darovanu Božju Riječ stanovnici Ninive – koji bijahu pogani – obratiše se istinskom Bogu i to bez da su trebali posebne znakove Božje nazočnosti.

Znak koji traže pismoznanci i farizeji bit će im darovan u uskrsno jutro u osobi uskrslog Gospodina. Bolje rečeno – Uskrsli Krist i njegova Crkva – čine zajedno sve do kraja vremena, jedinstveni znak nazočnosti kraljevstva Božjega u srcu ovog našeg svijeta i vremena.

Bog po njima nastavlja djelovati u ovom našem svijetu. Njegovi znakovi su diskretni, a mi i nadalje ostajemo u opasnosti da prolazimo pokraj njih i ne primjećujemo ih. Molimo stoga, zajedno s prorokom Mihejom iz današnjega prvog čitanja, da uz Božju pomoć uspijemo vidjeti i prepoznati 'što je dobro i što Gospodin traži od nas: činiti pravicu, milosrđe ljubiti i smjerno sa svojim Bogom hoditi.' (Mih 6,8)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 20 srp 2010 06:01 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Utorak, 20. srpnja 2010.
[ 20.7.2010 ]

Pripremio: p. Ante Šiško
ČITANJA:

Mih 7,14-20
Ps 85
Mt 12,46-50

Hvaljen Isus i Marija! Dobro vam jutro, dragi slušatelji!

Naš život ispunjen je riječima. Dovoljno je da se osvrnemo oko sebe te primijetimo koliko smo navezani na riječi koji nas okružuju. Kada se probudimo, možda uključimo radio te poslušamo vijesti. U vijestima nam se daruju riječi koji uglavnom imaju informativni karakter. Poslušamo te riječi i nekako brzo zaboravimo ono što smo upravo čuli.

Potom krenemo u novi dan i onda nam priđe netko od bližnjih, primjerice majka ili otac, pa nam kažu: 'Sine, obuci se lijepo... ne zaboravi se svratiti toj osobi i zahvaliti... pomoli se dragom Bogu na tom mjestu...' i tomu slične riječi. Njihove riječi imaju novu kvalitetu jer ne samo da nas informiraju, one nas i formiraju, odgajaju kao osobe.

Treća vrsta riječi koja nam je darovana jest Božja riječ, Božja riječ koju smo upravo čuli u današnjem Matejevom evanđelju i za koju se nadam da još uvijek odzvanja i u tvome i u mome srcu. Ta Božja riječ ima jednu posebnu snagu u sebi, jer ne samo da nas želi informirati o Stvoritelju i odgajati nas, tj. formirati kao njegova ljubljena stvorenja, nego želi svakoga od nas trans-formirati, iznutra promijeniti i vratiti nas izvorima koji je Bog sam.

U današnjem odlomku Matejevog evanđelja Gospodin nastavlja naviještati Radosnu vijest Kraljevstva Božjega. Njegova Riječ ne samo da privlači mnoštvo, nego svojom oštrinom iznenađuje sve nazočne: 'Tko je majka moja, tko li braća moja?' Svi prisutni itekako znaju da je riječ o Isusovoj majci koja stoji vani i koja traži da Ga susretne zajedno s njegovim bratićima po krvi.

Gospodinova gesta i riječi: 'Evo, majke moje i braće moje! Doista, tko god vrši volju Oca mojega, koji je na nebesima, taj mi je brat i sestra i majka' ne žele pokazati da on ne prihvaća svoju vlastitu obitelj ili pak, ne daj Bože, da je prezire. Koliko li je samo Isus ljubio svoju majku! Ne, Krist želi tom gestom i tim riječima objaviti ljudima kvalitetu one povezanosti koje On ima sa svima koji Njega nasljeduju, sa svojim učenicima.

Učenik u nasljedovanju Krista na neki način postaje 'roditelj'. Ovdje se više ne radi o onom slijepom odnosu u kojem je sluga podložan svome gospodaru. Hodeći za Kristom, mi postajemo članovi božanske obitelji, u kojoj smo svi braća i sestre, poput Njegove majke. Dakle, nije više bitno krvno srodstvo, status i položaj koji imamo u društvu.

Temeljna karakteristika učenika trebala bi biti 'znati dobro čuti i prepoznavati Riječ Božju, prakticirajući je u svakodnevnici i samim time vršiti volju Oca našega'. Primjer za to je upravo Marija, Kristova Majka i majka sviju nas. Na početku ovoga dana stavimo se pod njezine skute, moleći njezin moćni majčinski zagovor u vršenju Očeve volje.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 21 srp 2010 07:17 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Srijeda, 21. srpnja 2010.
[ 21.7.2010 ]

Pripremio: p. Ante Šiško
ČITANJA:

Jr 1,1.4-10
Ps 71
Mt 13,1-9

Hvaljen Isus i Marija! Dobro vam jutro, dragi slušatelji!

Usporedba koju nam liturgija Božje Riječi daruje na današnji dan uvodi nas u ovom trinaestom poglavlju Matejevog evanđelja u sedam prekrasnih usporedbi koji se odnose na Kraljevstvo Nebesko.

Isus nam je prikazan kako 'izlazi iz kuće i sjeda uz more'. Kao da nam Božja riječ želi reći da je Isus u potrazi za svim onim dušama koji još nisu iskusili blizinu njegove prisutnosti. Svijet je do te mjere nagrnuo k Njemu da je bio prisiljen ući u lađu – a lađa je simbol za Crkvu i njezino misionarsko poslanje – te iz nje naviještati Radosnu vijest i to u prispodobama.

Današnja prispodoba o sijaču započinje ovim riječima: 'Gle, iziđe sijač sijati'. Glagol 'izlaziti' zaslužuju našu pozornost jer u početku današnjeg Evanđelja slušamo kako Isus također izlazi, i to iz kuće. Kao da nam se želi posvijestiti dinamika inkarnacije – Kristova utjelovljenja. Nebeski Otac šalje svoga Sina – svoju utjelovljenu Riječ – kako bi oplodio svojim životom suhu zemlju naše ljudskosti, naše čovječnosti.

Zrnje koje sijač sije jesu zapravo 'riječi koje progovaraju o Kraljevstvu Nebeskom'. Primjetno je u ovoj prispodobi da sijač koji sije zrnja započinje s dvostrukim neuspjelim pokušajem sijanja. 'Ono zrnja što pade uz put pozobaše ptice. Ono pak što pade na kamenito tlo, ne imaše duboke zemlje pa izniknu, a kad sunce ogranu, izgorje i jer nemaše korijena, osuši se'. Mogli bismo na trenutak pomisliti da je posao i trud sijača zapravo bezuspješan i uzaludan.

I sami smo počesto svjedoci kada o Isusu, o Kraljevstvu nebeskom, o Crkvi, pokušamo govoriti u svojoj obitelji, na svom radnom mjestu, u svom životnom okruženju, da često imamo taj dojam da uzalud govorimo i kao da nema odjeka na strani naših sugovornika. Vidljivih rezultata nema pa nema.

No tu nije kraj našoj današnjoj prispodobi. Isus nam na kraju ovog odlomka Evanđelja obećava: 'Nešto napokon pade na dobru zemlju i davaše plod: jedno stostruk, drugo šezdesetostruk, treće tridesetostruk.' Na koncu, sijač ne bi trebao biti razočaran prijašnjim neuspjelim pokušajima jer Kraljevstvo nebesko ima osiguran završni uspjeh...

Dragi prijatelji, Božja riječ ne može a da ne urodi plodom, jer nije riječ ljudska nego riječ Boga živoga. 'Tko ima uši, neka čuje!'


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 22 srp 2010 09:23 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Četvrtak, 21. srpnja 2010.,sv. Marija Magdalena
[ 22.7.2010 ]

Pripremio: p. Ante Šiško

ČITANJA:

2 Kor 5,14-17
Ps 63
Iv 20,1-2.11-18

Hvaljen Isus i Marija! Dobro vam jutro, dragi slušatelji!

Danas crkva slavi spomendan sv. Marije Magdalene. Ova svetica ima posebno mjesto u kršćanskoj tradiciji a jedan od razloga je i taj što njezin životni put odražava duhovni rast svakog učenika Kristova. Njezin identitet ponešto je proturječan. Evanđelja nam govore na više mjesta o tri različite Marije: Mariji iz Betanije – sestri Lazarovoj, Mariji grešnici koja je uljem pomazala učiteljeve noge i o kojoj govori sveti Luka, kao i o Mariji iz Magdale koja je bila među onim ženama koji su slijedile Isusa zajedno s učenicima iz grada u grad, iz sela u selo i koja je bila prva svjedokinja uskrsnuća Gospodinova.

Dakle, u današnjoj slavljenici možemo prepoznati zapravo onu Mariju iz Magdale, pokajnicu – koju je Gospodin ozdravio od zloduha i bolesti te koja je, zajedno s drugim ženama, imala hrabrosti slijediti Isusa sve do Kalvarije, dok se apostoli – svi osim Ivana – bijahu razbježali. Ljubav koju je ona osjećala prema Isusu tjerala ju je da bdije svu noć pred Njegovim grobom.

Kako nam to donosi odlomak današnjega Ivanovog evanđelja: 'Rano izjutra, još za mraka, ona opazi da je grob prazan, kamen odvaljen, a Učitelju nigdje niti traga.' Zbunjena, započe plakati.Tako uplakanoj u dva joj je navrata bilo postavljeno isto pitanje: 'Ženo, što plačeš?' Prvo od strane anđela, a potom i od uskrslog Gospodina za kojega je pomislila da je vrtlar. Iz toga razloga ona je danas u Crkvi prepoznata kao zaštitnica svih vrtlara.

Učitelj joj uz to postavlja i još jedno pitanje: 'Koga tražiš?' Zapravo, to je fundamentalno pitanje koje uskrsli Gospodin danas postavlja svima nama: 'Koga tražiš?' Usred tolikih osobnih brojnih želja koji nas u našoj svakodnevnici okupiraju, Gospodin zapravo želi svakoga od nas vratiti na onu jedinstvenu, neutaženu želju koja je duboko pohranjena u nama i koja jedina može darovati čovjeku istinski smisao u životu.

Ali poput Marije, prvo je potrebno da pripravimo svoje srce za taj iskorak, da osušimo svoje suze na ramenima dobroga Pastira u jednoj dobroj svetoj ispovijedi kako bi poput nje čuli šapat Božjeg glasa koji s ljubavlju izgovara naše ime. Tek kada je uskrsli Gospodin izustio njezino ime 'Marijo', što na egipatskom jeziku znači 'ljubljena od Boga', ona prepoznaje Učitelja. Molimo Gospodina da s Marijom Magdalenom i današnjim psalmistom možemo iskusiti istinitost i ljepotu ovih riječi:

'O Bože, ti si Bog moj: gorljivo tebe tražim; tebe žeđa duša moja, tebe želi tijelo moje, kao zemlja suha, žedna, bezvodna...' (Ps 63,2)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 23 srp 2010 10:47 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Petak, 23. srpnja 2010.
[ 23.7.2010 ]

Pripremio: p. Ante Šiško

ČITANJA:

Gal 2,19-20
Ps 34
Iv 15,1-8

Hvaljen Isus i Marija! Dobro vam jutro, dragi slušatelji!

Danas Crkva slavi blagdan svete Brigite, zaštitnice rodne joj Švedske i cijelog našeg europskog kontinenta. Sv. Brigita je također zaštitnica hodočasnika i putnika. S jedva četrnaest godina, udali su je za jednog švedskog plemića kojemu je rodila osmero djece. Kada je postala udovica, povukla se u cistercitski samostan u Alvastri, kako bi se u potpunosti posvetila duhovnom životu. Odande je upućivala žarka pisma tadašnjem papi, nagovarajući ga – poput svoje suvremenice sv. Katarine Sijenske – da napusti svoj egzil u Avignonu, što je papa privremeno poslušao. Imala je brojna nebeska viđenja i ekstaze. To dragocjeno duhovno iskustvo sabrano je u osam svezaka pod nazivom 'Objave'.

Liturgija Božje riječi nam za današnji blagdan daruje početak 15. poglavlja Ivanovog evanđelja. Tu je riječ je o trsu i lozi. Sliku trsa i vinograda nalazimo na više stranica svetog Pisma. Tom simbolikom želi se izraziti neizmjerna ljubav Božja za svoj narod. Proroci poput Izaije (5,1), Jeremije (2,21) i Ezekiela (15,2) služe se često tim govorom. Vinograd za njih jest 'izabrani narod Božji'. Budući da ga je Bog zasadio i štitio, morao je roditi pravdom i svetošću.

U današnjem odlomku Ivanova evanđelja Isus kaže za sebe 'Ja sam istinski trs, a Otac moj – vinogradar' i time želi potvrditi da je on taj 'novi Izrael, istinski narod Božji', zapravo da u Crkvi koja je od Njega utemeljena, Bog i danas nastavlja aktivno djelovati.

Slika loze, trsa i vinograda bliska je svima koji se bave enologijom. Njihovo iskustvo govori koliko je nužno znati prije zime ispravno očistiti i porezati lozu kako bi na jesen donijela dobar urod. To je poziv svima nama da budemo spremni na nužne rezove i odricanja poradi krajnjeg ishoda koji je u konačnici uvijek obilan urod u Kristu Gospodinu.

Dobro je za primijetiti da u ovih osam redaka Isus osam puta koristi glagol 'ostanite'. 'Ostati' za čovjeka znači čvrsto i djelotvorno se držati onoga što je dano u prošlosti, uočiti to u sadašnjosti i u tom smjeru promatrati budućnost. A naša je budućnost zagarantirana ukoliko ostanemo prionjeni uz trs, tj. uz Isusa. Isus je taj istinski trs iz kojega cirkulira klica života za sve nas. Samo ukoliko budemo čvrsto priljubljeni uz Njega možemo se zvati Njegovi učenici, te možemo donijeti mnogo roda i time proslaviti Oca našega – vinogradara!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 24 srp 2010 10:04 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Subota, 24. srpnja 2010.
[ 24.7.2010 ]

Pripremio: p. Ante Šiško

ČITANJA:

Jr 7,1-11
Ps 84
Mt 13,24-30

Hvaljen Isus i Marija! Dobro vam jutro, dragi slušatelji!

'Kraljevstvo je nebesko kao kad čovjek posije dobro sjeme na svojoj njivi. Dok su njegovi ljudi spavali, dođe njegov neprijatelj, posije posred žita kukolj i ode.' (Mt 13, 24-25)

Nakon prispodobe o sijaču i tumačenju te iste prispodobe današnji odlomak Matejeva Evanđelja donosi nam jednu novu Isusovu prispodobu i to onu o kukolju. Kada kažemo kukolj, tada mislimo na štetne biljke u poljodjelstvu poput trnja, strička i tome slično...

Neprijatelj – Zli – dok sve miruje i čovječanstvo samo naizgled spava, na Božjoj njivi sije kukolj. Malo-pomalo, dok usjev izraste i isklasa pokazat će se posred žita i štetno djelovanje posijanog kukolja. Sluge su zbunjeni pojavom tih štetnih biljaka, no domaćinu je poznato skriveno djelovanje zla neprijatelja.

Na njihov upit i želju da ga iščupaju, odgovora mirno i staloženo: 'Pustite nek' oboje raste do žetve. U vrijeme žetve reći ću žeteocima: pokupite najprije kukolj i svežite ga u snopove da se spali, a žito skupite u moju žitnicu.' Dakle, pozornost domaćina nije usmjerena na mrska neprijatelja i njegovo štetno djelovanje. Ono do čega je njemu stalo jest da dobro sjeme izraste i isklasa i donese obilat urod.

A kada dođe vrijeme žetve, onda će se pobrinuti i za kukolj. Žetva u biblijskom izričaju označava sud i svršetak vremena. A mi dobro znamo da osuda i konačni sud pripada samo dobrom Bogu, koji je u današnjoj prispodobi prikazan kao strpljivi domaćin, koji u svom neizmjernom milosrđu i sa samo Njemu svojstvenom strpljivošću podnosi pomiješanost dobrih i zlih. Tu stvarnost lijepo izriče psalam 103,8: 'Milosrdan i milostiv je Jahve, strpljiv i bogat milosrđem'

Ovom prispodobom kao da nam se želi reći da u ovom svijetu u kojem živimo, u našim srcima, pa i u našoj Crkvi ima i bit će dobrog sjemena, ali i kukolja. Gospodinu je to poznato, poznat mu je spori rast dobroga sjemena i dobro On zna da, usprkos svim našim ljudskim strahovima, ono ne može biti izgubljeno. Priznajmo sami sebi, dragi prijatelji, da često padamo u napast negativnog i grešnog razmišljanja dok promatramo svoga bližnjega.

Svima nama Gospodin po ovoj prispodobi želi darovati dostatno vremena za obraćenje i povrat k Njemu. Na nama je da naučimo strpljivo surađivati na samo naizgled dugom poslu u njivi Gospodnjoj. Tko ima uši, neka čuje!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 25 srp 2010 05:54 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Nedjelja, 25. srpnja 2010., 17. kroz godinu
[ 25.7.2010 ]

Pripremio: p. Ante Šiško

ČITANJA:

Post 18,20-32
Ps 138
Kol 2,12-14
Lk 11,1-13

Hvaljen Isus i Marija! Dobro vam jutro, dragi prijatelji! Liturgijski tekstovi ove, 17. nedjelje kroz godinu, stavljaju naglasak na vitalnu nužnost komunikacije sa Stvoriteljem, tj. na onu stvarnost koju mi jednom riječju zovemo MOLITVA.

Praotac naše vjere, Abraham, u današnjem prvom čitanju iskazuje veliku smjelost pred Gospodinom pouzdajući se u Njegovu dobrotu i milosrđe, on usrdno s pouzdanjem moli da Gospodin spasi pravednike u Sodomi i Gomori. Njegov primjer nas potiče da u molitvi trebamo biti itekako ustrajni i postojani.

U današnjem Lukinom evanđelju Isus nam je prikazan kao onaj koji moli. Dobro je za primijetiti Lukine riječi 'Isus je na nekom mjestu molio'. Kao da nam evanđelist time želi reći da molitva ne bi trebala biti ukalupljena u neko posebno mjesto i u neki posebni trenutak dana. U razgovoru sa ljudima često možemo čuti da im je teško pronaći vremena za molitvu, a i kada se odluče za taj iskorak, tada teško pronalaze riječi za molitvu.

Jedan od učenika, dok je zadivljeno promatrao Učitelja kako moli, u današnjem evanđelju Isusu postavlja sljedeće pitanje: 'Gospodine, nauči nas moliti!' A mi? Jesi li ti, štovani prijatelju, molio ikada Gospodina da te nauči moliti? Na učenikovu zamolbu Gospodin njega, a po njemu i sve nas, obdaruje jedinom naučenom molitvom, molitvom koja ujedinjuje sve one koji su u Krista po sakramentu krštenja ucijepljeni, molitvom OČE NAŠ.

Prva riječ koju nas Isus uči da izgovaramo u toj molitvi jest : 'Oče!' Na aramejskom jeziku ono se kaže 'Abba', što će reći: 'Tata, tatice!' Da, svi mi imamo jednog Oca koji nas neizmjerno ljubi, i to onom ljubavlju kojom Otac ljubi svog Sina jedinca.

'Sveti se ime tvoje...' Ime u Bibliji označava konkretnu osobu, a ovim zazivom želi se iskazati želja da Bog koji je savršena svetost i kojemu ništa ne možemo oduzeti niti nadodati, Bog koji je sama ljubav, kao takav bude prepoznat od svih nas.

'Dođi kraljevstvo tvoje' je izraz one nade u jedan bolji svijet u kojem će kraljevati mir i pravda Božja. To se ostvaruje po onim srcima koji su spremni da se otvore vodstvu Duha Svetoga. Bilo bi dobro, dragi slušatelju, danas zastati pred drugim dijelom ove molitve Gospodnje te pokušati osobno posvijestiti dubinu i širinu riječi koje nas je Učitelj naučio izgovarati.

Na kraju današnjeg evanđelja Isus sve nas potiče na ustrajnost u molitvi: 'Ištite, i dat će vam se! Tražite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se!' Ta postojanost koja se ostvaruje u poniznosti molitelja ne može a da ne bude uslišana i nagrađena od Boga jer, 'tko god ište, prima; i tko traži, nalazi; i onomu tko kuca, otvorit će se'.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 27 srp 2010 07:45 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Utorak, 27. kolovoza 2010.
[ 27.7.2010 ]

Pripremio: Janko Lulić
ČITANJA:

Jr 14,17-22
Ps 79
Mt 13,36-43

Dobro vam jutro, dragi prijatelji Hrvatskoga katoličkog radija! Radujem se što i ovoga jutra mogu zajedno s vama podijeliti radost slušanja Božje Riječi. Bog nas po svojoj riječi želi potaknuti kako u današnjem vremenu živjeti ono što On od nas traži. Po svojoj Riječi, On nas hrabri i potiče, ali i ponekad iznenađuje.

Slušajući današnje prvo čitanje proroka Jeremije, možemo čuti tužan ton prorokova glasa. Prorok u svojem okruženju nailazi na tugu, bol i patnju svoga naroda. Dolazi pred mnoštvo pitanja na koja čak ni svećenici ni proroci ne znaju odgovora, štoviše i sami lutaju po zemlji (Jr 14,18). U iskustvu takvih teškoća, prorok postavlja pitanja samome Bogu tražeći razloge patnje i boli svoga naroda. Opravdano je postaviti pitanje: je li uzrok tolikoj patnji Božja odsutnost ili pak udaljavanje čovjeka od Boga?

Vjerujem, dragi prijatelji, da je problem ipak u nama ljudima. U nama se pojavljuje on težnja da budemo potpuno slobodni, da u potpunosti odlučujemo o svome životu, kratko rečeno dovodimo se u napast da želimo postati gospodari vlastitoga života. Svaki autoritet nam postaje neprijatelj, pa čak i u samome Bogu vidimo takoreći prijetnju našoj 'ljudskoj slobodi'.

I dok tako uporno tjeramo pravdu na svoj mlin, težeći prema potpunoj slobodi bez Boga, ni ne primjećujemo koliko nas ta sloboda zapravo čini još većim robovima. Božja logika se uvelike razlikuje od naše ljudske, jer Bog i kroz teške situacije želi oblikovati čovjeka. Ne ostavlja ga nikada samoga, nego upravo suprotno, kroz teške situacije i kušnje postajemo Bogu najbliži.

Kada se u takvim situacijama nađemo pred pitanjem: 'A gdje je sada Bog?' Zastanimo na trenutak, razmislimo i zapitajmo se drugo pitanje: 'A je li ga uopće i bilo u mome životu?' i 'Jesam li mu svojim ponašanjem jasno rekao da za Njega u mome životu nema mjesta?' Tek tada nam može postati jasno da je mlakost i nestalnost zapravo ljudski nedostatak, a ne svezanost Božjih ruku.

Kao što rekoh, Božja logika je hod sasvim suprotnom stranom od naše. Ona je logika bezgraničnog povjerenja i ljubavi u kojima čovjek nerijetko posustaje i odvaguje. No, na kraju toga hoda dolazi blagoslov i sigurnost koju nam je Bog po svome Sinu Isusu Kristu i dao. Problem sa kojim se suočavaju učenici u današnjem evanđeoskom odlomku, zasigurno je problem s kojim se i danas nerijetko susrećemo. Naime, oni traže Isusa da im protumači prispodobu o kukolju na njivi koju je On tumačio mnoštvu. Isus tada strpljivo, poput pravoga vjeroučitelja, objašnjava svojim učenicima dio po dio prispodobe.

Ono što je uvelike bitno naglasiti je upravo želja učenika da im On objasni prispodobu. Što nam to govori? Pa upravo to da je potrebno, rekli bismo današnjim, rječnikom, pokazati interes; interes za Boga i njegovu Riječ. Zato vjera jedino poznaje aktivnost, u slušanju i djelovanju, dok nas prividna riješenja i zadovoljstva guraju u kroničnu pasivnost u odnosu prema Bogu, ali i prema bližnjima.

Isus, iako vjerojatno iscrpljen od teškoga dana ispunjenog poučavanjem mnoštva, pronalazi potrebnu svježinu da objasni poruku prispodobe onima koji su mu najbliži, a to su njegovi učenici. I sami su se vjerojatno u tom trenutku našli pred mnoštvom pitanja, ali su zato bili odvažni i zatražili Isusa 'da im razjasni prispodobu' (Mt 13, 37).

Možemo primijetiti kako današnja Božja Riječ poziva na ohrabrenje da se i u teškim situacijama i kušnjama obraćamo našem nebeskom Ocu koji nas nikad ne napušta, jer mi smo ti koji se svojevoljno ponekad odmičemo od Njega. Nadalje, On za nas uvijek ima vremena, iako možda na trenutak nam se čini da nas On ne čuje i ne vidi u našim problemima. Tamo gdje naša ruka ostaje kratka On pruža svoju.

Završavajući današnje razmatranje, te potaknut prethodnom misli, postavljam jedno pitanje svima nama: 'Koliko vremena posvećujem Bogu?' Odgovor na ovo pitanje uputit će nas na našu odsutnost iz Božje blizine, jer nemoguće je ostvariti kontakt ako ne postoji komunikacija, a kao što znamo, Bog je uvijek prisutan i strpljivo čeka na nas poput milosrdnog Oca.

U tim mislima neka vam je ispunjen ovaj dan, a primjer strpljivosti našega Spasitelja Isusa Krista neka ispuni naša srca te mognemo lakše shvatiti poruku Njegove Riječi koja nas trajno hrabri i jača na našem životnom putu!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 28 srp 2010 05:40 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Srijeda, 28. srpnja 2010.
[ 28.7.2010 ]

Pripremio: Janko Lulić
ČITANJA:

Jr 15,10.16-21
Ps 59
Mt 13,44-46

Dobro vam jutro, dragi prijatelji Hrvatskoga katoličkog radija! Sve vas i ovoga jutra srdačno pozdravljam radujući se našem zajedničkom susretu s Božjom Riječi koja ostaje aktualna za svako vrijeme!

Crkva danas pred nas stavlja jedan naizgled kratak, ali upečatljiv evanđeoski odlomak. Isus ponovno poučava mnoštvo u prispodobama, uzimajući tako slike iz svakodnevnog života da bi narod lakše mogao shvatiti i dokučiti veličinu i blizinu Kraljevstva Božjega. Ovoga puta Isus prispodobljuje Kraljevstvo Božje blagu skrivenom na njivi, te lijepom biserju.

U prvoj slici Isus tumači kako čovjek koji pronađe skriveno blago na njivi prodaje sve što je ima da bi mogao kupiti tu njivu. Štoviše, Isus ističe kako je taj čovjek sav radostan što sve može prodati zbog blaga koje je skriveno na njivi. Naravno, Isus ovdje upotrebljava slikoviti prikaz, no upravo tim riječima On svoje tadašnje slušatelje, ali i nas danas, poziva na nešto novo. Prije svega da bi mogao pronaći blago koje je skriveno na njivi, ovaj je čovjek morao tražiti, uložiti i vlastiti trud.

I u današnje bi vrijeme Isus zasigurno ispričao jednaku priču, možda na drugačiji način sa drugačijim primjerom, ali u svakom slučaju s istom porukom. On nas poziva da tražimo, drugim riječima, da molimo. Moleći, mi zapravo tražimo ono jedino blago koje može ispuniti naše srce i učiniti nas radosnima, a to je sam Bog. Koliko ćemo dugo tražiti, to ponajviše ovisi o nama. Znamo da molitva izražava jednu određenu trajnost i strpljivost po kojima dobivamo snagu za naš duhovni život.

No, naša molitva ne smije ostati samo recitiranje naučenih formula, već naš unutarnji stav, koji nas potiče i na konkretna djela ljubavi prema bližnjemu. Nekako mi u misli dolaze primjeri brojnih misionara koji su upravo tako radeći i moleći pronašli to blago skriveno na njivi. Bili su radosni što su sve svoje snage mogli uložiti da bi pomagali drugima u njihovim poteškoćama. Iako materijalno siromašni, pronašli su svoje blago, a to je smisao i nadu Kraljevstva Božjega.

Druga prispodoba govori nam o dragocjenom biseru kojega neki trgovac nakon dugog traganja pronalazi, prodaje sve što ima, te ga kupi. Dragocjenost ovoga bisera upućuje nas na dragocjenost pronalaska Boga u vlastitom životu. Vidimo kroz brojne primjere bogatih i slavnih ljudi da se novcem i ugledom ne može osigurati mir i sigurnost duha, te da materijalna dobra nikada ne smiju postati temeljni oslonac ljudskoga života, jer ona su tu da služe čovjeku, a ne da čovjek robuje njima.

Slušajući današnji evanđeoski odlomak, možemo lako zaključiti koliku važnost Isus stavlja na potrebu traženja Kraljevstva Božjega, ali i na vrijednost njegova pronalaska. Dok razmišljam o ovoj prispodobi, dolaze mi su misli riječi jedne pjesme koja kaže otprilike ovako: 'Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, i sve drugo bit će vam nadodano.' Onaj koji pronađe blago Kraljevstva Božjega dobiva i više od onoga koliko uistinu ima. Njegova vrijednost nije podložna ljudskim mjerilima, ona ih nadilazi, ali se stoga daruje čovjeku.

Upravo u činu darovanja vlastitoga života Isus otkriva vrijednost Kraljevstva Božjega kada nas svojom smrću i uskrsnućem otkupljuje. Bog nam je u svome Sinu pokazao put kojim nam je poći da bi pronašli to vrijedno blago, a na nama je da ga svojim život nasljedujemo. U tim mislima neka vas čuva i prati dobri Bog kamo god se danas uputili!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 02 kol 2010 10:40 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Ponedjeljak, 2. kolovoza 2010.
[ 2.8.2010 ]

Pripremio: Mate Šimundić
ČITANJA:

Jr 28,1-17
Ps 119
Mt 14,13-21

Mir vama!

Jutros nam Gospodin još jednom govori, šalje nam svoju Riječ, da u njenom svjetlu pogledamo sebe, svoj život, svoju povijest. Gospodin nam nudi snagu odozgor, da ne tražimo vodu tamo gdje je nema, u pustinji, i da ne ištemo slobodu tamo gdje ne stanuje, u ropstvu, i da ne lutamo uokolo proseći ljubav od onih koji je nemaju ako je nisu dobili od Njega.

Čitanje koje ćemo čuti odnosi se na drevne događaje, govori o vremenu kad su Izraelci bili u babilonskom sužanjstvu, u 6. stoljeću prije Krista. Lažni prorok Hananija samozvano nastupa u ime Božje i uvjerava narod da se približilo oslobođenje. Njemu se suprotstavlja prorok Jeremija. Pozorno poslušajmo riječ Gospodnju!

Iz Knjige proroka Jeremije

Iste godine, u početku kraljevanja Sidkije, kralja judejskoga, četvrte godine, petog mjeseca, Hananija, sin Azurov, prorok rodom iz Gibeona, reče mi u Domu Jahvinu pred svim svećenicima i svim narodom: 'Ovako govori Jahve nad Vojskama, Bog Izraelov: 'Skršit ću jaram kralja babilonskoga. Do dvije godine vratit ću na ovo mjesto sve posuđe Doma Jahvina koje je Nabukodonozor, kralj babilonski, odavde uzeo i odnio u Babilon. A tako i Jekoniju, sina Jojakimova, kralja judejskoga, i sve izgnanike judejske, koji dospješe u Babilon, također ću vratiti na ovo mjesto - riječ je Jahvina - jer ću skršiti jaram kralja babilonskoga.''

Tada prorok Jeremija odgovori proroku Hananiji pred svećenicima i pred svim narodom koji bijahu u Domu Jahvinu. Reče prorok Jeremija: 'Amen! Učinio Jahve tako! Ispunio Jahve riječi koje si prorokovao i vratio ovamo sve posuđe iz Doma Jahvina i sve izgnanike iz Babilona. Ali čujder i ovu riječ koju ću kazati na tvoje uši i na uši svega naroda. Proroci koji su bili prije mene i tebe, odiskona prorokovahu mnogim moćnim zemljama i velikim kraljevstvima rat, glad, kugu. Ali o proroku koji proriče mir možeš istom kad se ispuni njegova proročka riječ znati da ga je zaista Jahve poslao.'

Tada prorok Hananija skide jaram s vrata proroka Jeremije i skrši ga. I reče Hananija pred svim narodom: 'Ovako govori Jahve: 'Evo, ovako ću - za dvije godine - skršiti jaram Nabukodonozora, kralja babilonskoga, s vrata svih naroda!'' Tada prorok Jeremija ode svojim putem.

A kad prorok Hananija skrši jaram s vrata proroka Jeremije, dođe riječ Jahvina Jeremiji: 'Idi i ovako reci Hananiji: 'Ovako govori Jahve: Ti si skršio drveni jaram, ali ću ja mjesto njega načiniti željezni.' Jer ovako govori Jahve nad Vojskama, Bog Izraelov: 'Željezni ću jaram staviti oko vrata svih ovih naroda da ih podvrgnem Nabukodonozoru, kralju babilonskom, i služit će mu, jer ja sam njemu podložio čak i poljsku zvjerad!''

I prorok Jeremija reče proroku Hananiji: 'Čuj me dobro, Hananija! Tebe nije poslao Jahve, a ti si u narodu pobudio varave nade. Zato ovako govori Jahve: 'Gle, brišem te s lica zemlje! Umrijet ćeš još ove godine, jer si propovijedao pobunu protiv Jahve!'' Riječ Gospodnja!

Okruženi smo lažnim prorocima i danas. Nastupaju s dvije dijametralno suprotne pozicije, a obje su potpuno nekršćanske.

Prvi propovijedaju obvezatni optimizam, slijepu vjeru u društveni progres. Nama može biti samo bolje, tvrde oni, znanost će odgovoriti na sva pitanja. Kad razbijemo sve tabue, ukinemo sva pravila, potpuno liberaliziramo život, doći će sjajna, neonska vremena. U našim će rukama biti i rađanje i umiranje. To su proroci optimizma koji su svojedobno žestoko napali tada kardinala Josepha Ratzingera koji je napisao da ovozemaljski optimizam nije isto što i kršćanska nada.

Drugi, kojih je znatno manje, ali nisu stoga manje opasni, jesu raznorazni teoretičari urota, proroci skorašnjeg, kako naši istočni susjedi kažu, 'smaka sveta', najavljivači prirodnih kataklizmi, vidioci društvene i osobne budućnosti. To su čitave ekipe šarlatana koje na nacionalnim i komercijalnim televizijama gataju, proriču, savjetuju, a sve na temelju tarota, viska, kave, graha i ptičje jetrice.

Ove dvije pozicije lažnih proroka, propovjednika pobune protiv Boga, kao lice i naličje jedne te iste medalje, vise o vratu suvremenog čovjeka, potežu i potežu, ne bi li ga kako povukli na dno mora, u vječnu smrt, u otpadništvo od Krista, jedinog čovjekovog Spasitelja, pravog Boga, koji – tebi i meni – istinski proriče i zaista pruža vječni život, zajedništvo s Bogom Ocem u Duhu Svetom!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 276 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 28  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr