marin napisao:
Pa musavi pozdrav

... ono što mene zanima je kako gledaš na svece i njihovu vjeru u Boga? ... što misliš jeli istina to što su mnogi pričali o svom doživljaju Boga, naime, mnogi tvrde da su ga osobno vidjeli, odnosno neki su vidjeli Djevicu Mariju, neki Isusa i ta svoja viđenja raja, pakla i čistilišta su zapisali u svojim biografijama, pa onda brojni laici koje je osobni susret s Bogom promjenio iz ateista do gorljivih vjernika, ne znam jesi li čitao kad nešto slično, recimo od Marina Restrepa: Iz tame u svijetlost,
zanima me misliš li da su mnogi kršćani u prošlosti dali svoj život u nama nezamislivim mukama za iluziju, odnosno da se izrazim tvojim riječima "mit"? Bi li ljudi to svjesno činili da su imali ikakvu sumnju? .... odnosno da ne zvuči kao tvrdnja zanima me tvoje mišljenje o tome.
Što te je dovelo do zaključka da se kršćanstvo ne razlikuje od ostalih religija?
Slažem se da se Boga ne može dokazati, ali onda nam nebi trebala vjera zar ne?
Mnogi ljudi su umrli za mnoge ideologije. Ideologija je bilo i boljih i losijih, ali ostat pri svojem stavu po cijenu zivota je hrabro i časno, neovisno o stavu. Ali ne vidim kako bi to samo po sebi dokaz istinitosti tih ideologija
Sto se tice iskustava, prihvacam u potpunosti da takva iskustva postoje, da su ti ljudi iskreni, i da ta iskustva daleko nadilaze bilo sta iz svakodnevnog zivota, cak i najintenzivnije stvari (tipa zaljubljenost itd.). I slazem se da takva iskustva mogu iz temelja promijeniti zivot. Ali ne mislim da ta iskustva ukazuju na postojanje boga (ili o cemu se vec radi). Ljudski mozak je mocan i kompliciran, i moze svasta stvorit za sebe. Time ne nijecem stvarnost i snagu tih iskustava, nego tvrdnju da je njihov izvor nuzno izvan ljudskog mozga. Iskustva su stvarna, ali im uzrok ne mora biti neka vanjska sila tipa bog, niti svi detalji njihovog sadrzaja moraju bit istiniti. Danas znamo dovoljno o psihologiji da se takve stvari ne smatraju cudnima. A neopisiva i transformirajuca iskustva se moze imat i na drogama, ili kod nekog drugog jakog utjecaja na rad mozga tipa glad, rane, uzbudjenje itd., ili samo duboka koncentracija npr. pri meditaciji. Bilo je ok istrazivanja o promjenama na mozgu budistickih redovnika tokom meditacije na primjer.
Eto to ti je moje misljenje

sluga napisao:
Vidim Musavi da si neke stvari dosta istrazivao.Mozda jos istrazujes predpostavljam.
Nego zanima me da li mislis da je Isus stvarna povjesna licnost?
To me zanima jer znam neke agnostike ili ateiste koji su isto kao i ti istrazivali,citali Bibliju,Kuran,knjige, povjesne zapise i svasta ostalo(ne mogu se sjetiti svega).
I svi se slazu da je Isus stvarana licnost jer imaju zapisi o njemu ne samo u Novom zavjetu nego i na drugim mjestima.
Ali nisu sigurni da je Bog.tj neki misle da nije neki nisu sigurni.
Zanima me ako znas da je Isus stvarna povjesna licnost,izuzetna osoba koja je radila dobro ljudima(crveno je sto su mi dvoje rekli,veoma obrazovani i nacitani ljudi,a ona posebno voli povijest proucavati,Agnostici,prakticki nikad u crkvi nisu bili),
zašto ti mislis da onda nije mogao biti poslan od Boga da istoga navjesti nama ljudima?
Zanima te njihov odgovor?
To je zanimljivo povijesno pitanje. Svakako da je je lako moguce da je jedan ili vise stvarnih propovijednika inspiriralo Novi zavjet. Ali, moja procjena je da Isus nije postojao. To kazem ko okvirnu povijesnu hipotezu, i svjestan sam da ima onih koji se ne slazu. Razlozi zbog kojih to mislim su opsirni i komplicirani (o tome su pisane knjige), ali u ukratko su nacin na koji sv. Pavao pise o Isusu, raznolikost vjerovanja ranih krscana, pri cemu se cini i da oni koji se danas ne smatraju hereticima nisu vjerovali u Isusa koji je zivio na zemlji, razlike u Isusovoj osobnosti medju evandjeljima (koje prate aktualne debate medju krscanima dok su ta evandjelja pisana) i inspirirnost drugim (starozavjetnim i ostalim) pricama u evandjeljima, povijesne pogreske u evandjeljima, nelogicnosti s obzirom na zidovska vjerovanja tog doba, i potpuni izostanak bilo kakvih povijesnih podataka i fizickih dokaza, cak i za tako osnovne stvari kao postojanje grada Nazareta, a kamoli za mrtvace koji prema Mateju masovno izlaze iz grobova na Uskrs i ukazuju se mnogima.
Sto se izvora tice, i po najoptimisticnijim procjenama evandjelja su pisana nekoliko desetljeca poslije Isusove navodne smrti (prvo, ostala i dosta kasnije), i to na Grckom u grckim govornim podrucjima. Prvi nekrscanski izvor javlja se jos nekoliko desetljeca nakon prvog evandjelja (a to nisu bas "izvori", nego se najcesce samo spominje da neki tamo krscani vjeruju u nekog Krista).
Nista od toga nije nimalo sporno, provjerite sami. Izvora iz doba ili neposredno nakon Isusova zivota dakle uopce nema - a ocekivalo bi se da ih bude, jer ima izvora o puno manje dramaticnim prorocima iz tog vremenskog razdoblja i iz tog podrucja koji su imali puno manji utjecaj i broj sljedbenika od onog koji se pridaje Isusu.
Ak vas zanimaju detalji pitajte

Ali to je ozbiljna rasprava o kojoj bi zapravo trebalo citati knjige (i to iz oba "tabora"). Rado vam i nesto preporucim. Ne smatram nimalo da je moja procjena sigurno tocna, ali ono sto jest sigurno je da je povijesni Isus na jako klimavim nogama, a niposto neosporan. To za povijesnu hipotezu nije sramota, ali situacija je jako daleko od toga da bi se moralo ili da svi vjeruju u povijesnog Isusa.
Luki napisao:
Najbolje svjedočanstvo Isusovog Uskrsnuća je način na koji su svjedočili njegovi učenici. Zar bi netko pristao svjedočiti životom za nešto što nije istina?
Andrija - raspet na križu
Barnaba - Židovi su ga nasmrt kamenovali
Bartolomej - nasmrt pretučen
Jakov, Isusov brat - kamenovan
Jakov Mlađi - bačen s vrha hrama i pretučen
Ivan - jedini umro prirodnom smrću
Juda - raspet
Luka - obješen na maslinu
Marko - vučen za noge kroz ulice i potom spaljen
Matija - kamenovan, drubljena mu glava
Matej - ubijen mačem
Pavao - odrubljena mu glava
Petar - raspet na križu s glavom prema dolje
Filip - mučen i raspet
Šimun - raspet
Toma - proboden kopljem
Jakov, Zebedejev sin - ubijen mačem
Tadej - ubijen strijelama.
Imaš ovdje odličnu temu pa pročitaj malo:
viewtopic.php?f=1&t=792Sto se tice apostola, izvor tih prica je u kasnijoj crkvenoj tradiciji (najcesce stoljecima kasnijoj), tako da su te price daleko daleko upitnije od Isusove, pa ih ne mogu uzeti kao dokaze za njega. Takodjer vidi kaj sam piso gore marinu za mucenike opcenito

Topic sam skicnuo, upoznat sam s vecinom tih argumenata. Al nije bas da sam doso tu da bi debatiro, neg sam vam htio pruzit malo priliku da vidite kak jedan ateist razmislja. Zanimljivija su mi ova pitanja zivotna i moralna kaj ste postavljali jedni drugima u prvih 10 strana topica.
Al reko sam da odgovaram na sve, tak da slobodno uzmi argument iz topica koji ti je najuvjerljiviji i postaj ga tu, pa cu ti rado dat svoje misljenje
Discipula Domini napisao:
Moram priznati da ostadoh ugodno iznenađena kada vidjeh da nam se na forumu pridružio jedan deklarirani ateist.
Hoće li to tako i ostati, vidjet ćemo!
Šala mala!
Musavi, dobro nam došao ovdje!
Nadam se da ćeš uspjeti pronaći "zajednički jezik" s GRO "Jesusfreakova" ovdje ^__^
Hvala!

Discipula Domini napisao:
Jako me obradovao ovaj dio tvoga posta "ni u jednoga boga".
Zašto me obradovao? Pa zato što vidim da mnogi koji se deklariraju kao ateisti tvrde isto to što i ti, ali im je meta gotovo uvijek
(ako ne i isključivo uvijek)...pogađaš...Katolička crkva.
To me zna jako smetati jer se kod takvih ateista pokazuje jedna velika kontradiktornost samome sebi - nedosljednost samome pojmu ateizma (bez boga).
Zato rekoh da me obradovao tvoj argument jer (1) nije "argumentum ad hominem", a i (2) iznosiš ono u čemu je i sadržan sam pojam ateizma.
Bas ti hvala, i slazem se skroz. Nije da nema puno stvari u kojima krscanstvo ne bi moglo napredovati, i nije da ne dovodi do nekih losih posljedica (ko uostalom svaka ideologija, tipa i liberalisticka). Ali kroz stoljeca su se opasni elementi ublazili, i dosta se dobro integriralo u drustvo. Osim par manjih stvari, mislim da krscanstvo danas uopce nije "problem", niti bi ga ateisti trebali takvim smatrati. Dok su na primjer Islam ili radikalni judaizam definitivno problemi zbog kojih ljudi u ovom trenutku ginu, trpe ili strepe.
S druge strane posto je krsc. u zapadnom svijetu najpopularnija religija, nije ni cudo da sve rasprave zavrse na njemu. Ali mislim da (osim mozda u par uzih tema) one trebaju biti na prijateljske rasprave o tome sto je istina, a ne nikakvi "napadi".
Discipula Domini napisao:
MEĐUTIM...vidiš...jedna ključna razlika između ovih bogova koje ti navodiš i Boga, odnosno Isusa Krista (koji je također Bog - "unus in tribus" - jedan u trojici) jest ta što je on doista postojao i dokazi za to postoje. Vjeruje li netko u njegovo božanstvo ili ne - to je stvar iskustva VJERE. A još jedna, možda i najveća razlika jest ova: nijedan od navedenih bogova nije za čovjeka učinio ono što je učinio Krist - otišao na križ. Zato ja uvijek kažem (možda i grubo) da poštujem svaku religiju (pa čak i ateizam), ali ih ne prihvaćam kao takve

Luki napisao:
Postoje itekako velike razlike između kršćanstva i ostalih religija.
Buda, Muhamed i ostali nisu nikad za sebe rekli da su bogovi, Isus Krist je rekao da je on Bog i radi te tvrdnje je bio raspet na križu i nakon tri dana je Uskrsnuo.
Pa ne cini mi se da su te razlike, da postoje, nesto sto bi ukazivalo na istinitost krscanstva. Sve religije imaju bar neke jedinstvene elemente. Ali ima hrpa bogova koji su umrli i uskrsnuli, a mnogi od njih su "umrli za nas". Npr. Horus, Mitra, Dioniz, Perzefona, Quetzalcoatl, Baal, Jarilo, i drugi. Mnogi od njih su umrli kao ljudi (ili polu-bogovi) i onda postali bogovi. Taj element nije nesto sta se nalazi samo u krscanstvu.
Ima i hrpa "ljudi" koje se smatralo bogovima u ljudskom tijelu, ili su barem tako sami za sebe tvrdili. Npr. Sai Baba, Simon Magus, Egipatski i Japanski carevi, Daniil Filippov, Krišna itd.
Tak da eto

Kad smo kod Krišne, evo vam malo predobrog jazza:
http://www.youtube.com/watch?v=sx5Qd6uEWq8 Discipula Domini napisao:
I pitanje za kraj:
Musavi, od čega si musav?
Pa dobro ne mogu vam odma bas sve o sebi ispricat, svako ima neke tajne.
P.S.
Samuele, posluso negdje pola predavanja, i bio na seminaru (nekoc) kod Ivančića. Nije mi nesimpatican tip ovaj, ali nije ni da sam se preobratio
Ak ima nesto sta tip kaze da te posebno impresioniralo slobodno me pitaj da ti dam komentar, al ne da mi se bas sad pisat esej o cijelom predavanju
