Eto me nazad!

ajmo dalje!
Fran26 napisao:
Od svih spomenutih može postojati samo Jedan. Kako bi ga točno nazvali, možda i nije tako bitno. Kroz povijest bi dobivao nazive: Bog, Alah, Jahve, Daimonion? (Sokrat), Demiurg (Platon), prvi nepokrenuti Pokretač (Aristotel), Apsolutni Bitak, Čisti Bitak. Bitno da svi ovi nazivi govore o istom biću kojeg većina ljudi jednostavno zove Bog. Od ove tvoje vesele družine koju si nabrojio, samo jedan može biti Bog, drugi (ako postoje) moraju biti relativna i kontingentna bića. Apsolut može biti samo jedan, relativnih i kontingentnih bića može biti bezbroj. Tako da Djed Mraz, Zeus, Višna, i ostala družina, ako postoje ne mogu biti bogovi. Ako nisu bogovi, nevažni su za ovu temu. Mislin da nije potrebno naglašavati da je filozofija i teologija kroz povijest imala samo jedno ime na umu kad je pričala o takvom biću- to bi bio Bog. Ako bi se možda netko izrazio drugačije, kao npr. nepokrenuti Pokretač (Aristotel), mislio bi upravo na Boga.
Aristotel je tvrdio da ima 55 nepokrenuth pokretaca, kaj ne?

Al kuzim kaj oces rec. Al takav bog filozofa je tesko spojiv sa krscanskim bogom koji djeluje, ljuti se, mijenja misljenja, provodi planove da bi nesto postigo itd. Takvog boga o kakvom govoris mi je najdosljednije isfuro Spinoza koji fakat ima impresivno logicno i razradjeno vidjenje svijeta koje slijedi iz ove postavke o jednoj neuvjetovanoj supstanciji (bogu, apsolutu). Al on je bio panteist, definitivno ne krscanin. Tak da pazi kud ides

U svakom slucaju vampire, Djeda Mraza, Zeusa itd. sam naveo kao mitoloska bica cije postojanje se ne moze sa sigurnoscu opovrgnut, ali ih ni ja ni vi ne dozivljavamo kao nesto sta stvarno postoji. Poanta mi je bila da isto kako vi vidite Zeusa ili vampire, tak ja vidim krcanskog boga.
Fran26 napisao:
musavi napisao:
S druge strane, mislim da postoje dva vrlo jaka argumenta da je bog kakvim ga se nalazi u kršćanstvu nemoguć:
dilema iz Eutifrona i
problem zla. Ne smatram da su apsolutno neoborivi - sve treba propitivat, a za raspravu sam uvijek - ali nisam cuo meni uvjerljive odgovore na njih.
Koliko san uspio primjetit, wikipedija nije baš prolazila kao argument. Barem ne na ovom forumu. Osobno san među prvima koji se bore protiv wikipedije kao nekog valjanog argumenta. Ipak, sa ili bez wikipedije, problem zla, odnosno pitanje o zlu je golem problem za sve ljude, bez obzira bili vjernici ili ne. Za nas vjernike je možda najteži, kako spojiti sliku Boga koji je ljubav i sliku svijeta koji pliva u zlu i patnji.
Neenene, nisam tu htio da ispadne da koristim wikipediju ko argument, neg mi se nije dalo ulazit u te argumente osim ak netko bas zeli i pita, pa sam samo stavio link da kog zanima moze dobit osnovne informacije.
Zlo i patnja je nesto s cim se i nevjernici ko ja moraju mucit i borit, jasno, ali, za razliku od vjernika, ateistima postojanje patnje i zla ne predstavlja filozofski problem niti je argument protiv ateizma

Fran26 napisao:
Mala ispravka: Boga se može spoznati, ali se Boga ne može dokazati. Kad bi se Boga moglo dokazati, Bog ne bi bio Bog. Relativno ne može obuhvatiti apsolutno u cijelosti, a to bi tribalo da se Boga dokaže, takvo što bilo bi apsurd.
Zanimljivo, al kak to tocno mislis? Tj. kaj tu mislis pod "spoznati"? Jasno mi je kaj oces rec za dokazivanje, ali zar ne vrijedi ista stvar i za spoznaju? Kak se spoznaje apsolut, po tvom vidjenju? Sta nije da bi i za to "relativno" trebalo "obuhvatiti apsolutno u cijelosti"? Osim ak mislis na neku krnju "spoznaju" nekih dijelova. Nesto "spoznati" zvuci ko da je poso gotov, znamo sve o tome.
Al nije da mi je bitna terminologija, neg me zainteresiralo kaj si reko pa bi htio shvatit tocno kaj mislis

Samuel napisao:
Citat:
Ima i hrpa "ljudi" koje se smatralo bogovima u ljudskom tijelu, ili su barem tako sami za sebe tvrdili. Npr. Sai Baba, Simon Magus, Egipatski i Japanski carevi, Daniil Filippov, Krišna itd.
I ja isto, a što ako se i ja smatram? Jer to dokaz da Isus nije??
A jesi nabacao svega i svečaga od potkovane žabe pa do pileta sa sisama!!
Meni se o ovome nikako ne da diskutirati, niti što dokazivati.
Znam samo da možemo spoznati Boga, On to više nebi bio!
I niti jedan se nije predao kao Isus Krist, to je istina i nema nigdje u povijesti niti blizu slične ispovijesti, osim jedino Matija Gubec!
Osobnog sam stava da s ateistima o ovome ne volim diskutirati, ne da nemam argumenata, jer što je argument kad je Bog u pitanju i što nije argument kad je Bog u pitanju. Ateistu ne može biti ništa, a meni može biti sam ateist. I to je to!
Malo ti se razum uzoholio, ali proći će i to, ne brini!
Ej, pa nemoj se ljutit
Naravno, nisam htio rec da zato kaj su ovi tvrdili da su bogovi je to dokaz da Isus nije. Htio sam rec da Isus nije jedina religijska figura koja je za sebe rekla da je bog, sto je Luki bio naveo kao jednu od stvari koja krscanstvo izdvaja od ostalih religija.
Zanimljivo je pitanje sta je argument kad je bog u pitanju. Ko i Fran, mislim da boga nije moguce sa sigurnoscu dokazati ili opovrgnuti. Ali dobar argument za krcsantvo bi bila npr povijesna potvrda njegove price. To bi bila neka osnova. A ono sta bi meni bilo najbitnije (uz rjesenje onih nekih problema koje sam samo spomenuo) bi bilo objasnit sto je to kod krscanstva iznimno u usporedbi s drugim religijama i mitovima. Gdje se u njemu ocituje nesto "bozansko"? Jer meni se po idejama, kvaliteti i prici cini ljudsko, suvise ljudsko. (sto ne znaci da je bezveze, nikako, puno mitova i prica je genijalno vrijedno i poucno, ali je u mom vidjenju krscanstvo daleko od razine i jedinstvenosti koju bi ocekivao od BOZJE OBJAVE)
Tako da bi mi npr. jedan dobar argument bio da mi objasnis da se stvarno nitko "nije predao kao Isus Krist".
Ali postujem ako ti se ne da diskutirati, nisam ni doso tu debatirat, nego vam dat malo uvida u razmisljanje jednog konkretnog ateista

Rafaela7 napisao:
E pa mene zanima....Ima li zivot smisla bez Boga??

Odlicno pitanje, hvala!
A ima li zivot smisla sa bogom?

Ocu rec, cini mi se da mi sami stvarima pridajemo smisao, tj dozivljavamo ih ko smislene. Meni je golf totalno besmislen, ali neke ispunjava. Za skoro sve u zivotu mi se cini da ne mora nuzno nikog zadovoljavat, ali se moze u tome pronac smisao. Tako mi se cini i za boga i vjecni zivot. Zasto bi to
automatski davalo smisao zivotu? To je isto nesto sta mi moramo prvo
dozivit kao smisleno.
Meni osobno vjecni zivot u kojem je sve predoređeno i rijeseno i sretno izgleda totalno besmislen. Nakon prvih 12 milijuna godina bi mi stvarno bilo dosta, pozelio bi neku promjenu, neki kraj.
Dok mi je ovaj kratki burni i konacni zivot ful ful zanimljiv i ful napet, i posto je nesiguran i bez garancije ima uzasno puno toga oko cega se mozemo potrudit i poboljsat i istrazivat, a sve je na nama.
Naravno, malo pretjerujem u opisima tu, dalo bi se raspravljat, al poanta mi je da mislim da
nista samo po sebi nema smisla (ukljucujuci i zivot uz boga) ako mi tome ne pridamo smisao
sami, tj. ako to ne dozivimo ko smisleno i ispunjavajuce. Ne vidim da nesto objektivno moze imat smisla. Stvari imaju smisla za nas, nama, ako ih tako dozivimo. Ljudi su sami sebi izvor smislenosti, ne stvari same.
sluga napisao:
Pa musavi znam da tebi evanđelje nije vjerodostojno,ali mislio sam posto istražujes sa si naso da se Isus ne spominje samo u evanđelju.
Cini mi se da nisi.
Bez ljutnje ali meni se cini da ne trazis posve istinu nego trazis razloge o ne postojanju Boga.
Nadao sam se da ipak trazis istinu,al tko zna mozda u trazenju i na nju nabasas.
E pa meni se pak cini da trebas malo bolje istrazit moj prosli post

Spomenuo sam ne-krcanske izvore, kao dio izravnog odgovora tebi. Evo ti taj dio jos jednom:
Sto se izvora tice, i po najoptimisticnijim procjenama evandjelja su pisana nekoliko desetljeca poslije Isusove navodne smrti (prvo, ostala i dosta kasnije), i to na Grckom u grckim govornim podrucjima. Prvi nekrscanski izvor javlja se jos nekoliko desetljeca nakon prvog evandjelja (a to nisu bas "izvori", nego se najcesce samo spominje da neki tamo krscani vjeruju u nekog Krista).
Nista od toga nije nimalo sporno, provjerite sami. Izvora iz doba ili neposredno nakon Isusova zivota dakle uopce nema - a ocekivalo bi se da ih bude, jer ima izvora o puno manje dramaticnim prorocima iz tog vremenskog razdoblja i iz tog podrucja koji su imali puno manji utjecaj i broj sljedbenika od onog koji se pridaje Isusu.
Ak vas zanimaju detalji pitajte

Ali to je ozbiljna rasprava o kojoj bi zapravo trebalo citati knjige (i to iz oba "tabora"). Rado vam i nesto preporucim. Ne smatram nimalo da je moja procjena sigurno tocna, ali ono sto jest sigurno je da je povijesni Isus na jako klimavim nogama, a niposto neosporan. To za povijesnu hipotezu nije sramota, ali situacija je jako daleko od toga da bi se moralo ili da svi vjeruju u povijesnog Isusa.
Eto bar se slazemo ovo da bi trebalo prouciti obje strane
Naravno, moguce je da sam nesto propustio, ili da vucem krive zakljucke iz ovog sto sam reko da nije sporno. Ak je tak bit cu ti jako zahvalan ako mi pomognes da ispravim tu pogresku

Al nije da moramo tu debatirat. Predstavljam svoje vidjenje stvari, a raspravljat dalje mozemo i ne moramo!
Eto toliko zasad!
