www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 18 svi 2025 06:24

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 705 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 71  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 01 ožu 2013 10:54 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 09 svi 2010 09:23
Postovi: 750
Podijelio: 60 zahvala
Zahvaljeno je: 14 zahvala
Moj Musavi, ovo je 38. st. teme - o kojoj su napisane tone knjiga! To ti baš ništa ne govori?
Zar NE ČITAŠ postove barem one oko 10..- 20. str. nikada ni neće. O da! Ali čitati uz svoju predisponiranost kako si samo ti i jedino ti u pravo (što je ovdje najčešći slučaj), kakva korist od toga?
.
Imaš puno ATEISTIČKI "nastrojenih", barem agnostičkih portala. Pokušaj tamo lansirati svoj(e) biser(e)...moža ovo zadnje, kako je vječnost mučenje u skamenjenom vremenu (proizašlom iz "beskonačno vrijeme"). A to i nema veze s religijama, bilo kojom, zadire čak više u astronomiju i teoriju opstanka svemira :)
Nećeš pokušati? Dakako, smijali bi ti se. Ovdje neće, neću ni ja...
Samo mi je žao ove tvoje "iskre", čime i okončavam svoje sudjelovanje u apsurdnim (hipo)tezama.
BB!

ps:Uzmi nešto pametno...npr. Herberta Madingera i "Temelji vjere".:
viewtopic.php?f=97&t=6776#p192849


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 03 ožu 2013 11:42 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3439
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
musavi napisao:
Vjecnost je ili beskonacno vrijeme, koje je mucenje, jer sve dosadi nakon nekog vremena, ili skamenjena vjecnost bez kretanja, bez misli i promjene. U takvoj vjecnosti ne mozemo zivjeti kao osobe koje smo sad, u njoj eventualno prezivljava neka iskra, dusa, ali koja nije ni blizu onom sta si sad, s tvojom osobnoscu i ljudskocu i osjecajima nema veze. Takve vjecnosti necemo dozivjeti.

Da, to jest pomalo primitivno poimanje vječnosti. Doista, mi ne znamo kakva bi vječnost bila, ono što možemo znati jest da vječnost nije takva kakvom si je ti predstavljaš.


Stjepan Kušar ukazuje na ono što je uvik bilo kršćansko poimanje vječnosti, kad kaže da je: "pitanje o vječnosti zapravo pitanje kvalitete bivanja, a ne njegove kvantitete (trajanja)."

Bog je vječan, tj. gledom na vrijeme beskonačan. Pojam vječnosti ne uključuje u beskraj protegnuto vrijeme trajanja, nego naprosto ono što valja misliti kao onkraj vremena kao takva. Bog nije vječan zato jer nije postao, a kako nije postao - zaključuje se dalje - onda ni ne može prestati bivati; kad ne bi bilo tako, on bi bio poput drugih vremenitih bića. Njegova vječnost značila bi prema tome samo u beskraj protegnuto vrijeme trajanja. Međutim, tome nije tako; riječ je naprosto o nevremenitosti. Pokušajmo to shvatiti. Filozofija povezuje vrijeme s promjenama i veli: vrijeme je broj promjena ili mjera gibanja s obzirom na prije i poslije (Aristotel, Toma). To se vidi kada dođe do promjena. U korijenu toga jest bitak bića koja bivaju prelazeći iz nekog mogućeg u neko zbiljsko stanje. Zato vrijeme nije nešto što je neovisno o bitku, nego je povezano s našim načinom bivanja. Nije pritom toliko važno je li taj prijelaz iz mogućnosti u zbiljnost jednom započeo i hoće li jednom završiti, važnije je o kakvu je bivanju, odnosno bitku riječ. Uvijek se radi o kontingentnome bivanju, dakle o bićima koja ozbiljuju neke još do sada neozbiljene mogućnosti. Vremenitost ima, dakle, svoj izvor u trajanju koje možemo odrediti kao bivanje ili bitak koji po svojemu prelaženju iz mogućnosti u zbiljnost (događanje promjena) neprestance prevladava mogućnost i prijetnju ne-bitka. Stjepan Kušar "Filozofija o Bogu"


Filozofski, vječnost ne znači jednostavno beskonačno trajanje (u koje se onda na psihologizirajući način mogu staviti, primjerice, »vječne«, »bezvremenske « logičke i etičke istine), nego bezuvjetnu stvarnost koja se ne gubi u uvjetima vremena (nastajanju i nestajanju). Alois Halder "Filozofijski rječnik"


Ne otkriva li sam Krist Gospodin u kojem smjeru triba zamišljati vječnost kad kaže; Iv 10,10 Ja dođoh da život imaju, u izobilju da ga imaju.

Znači, neizmjerno bolji život u vječnosti, a ne polu-retardirani život kakvog si ti Musavi opisao.

Apsolutna (metafizički nužna) besmrtnost pripada Bogu; ona je apsolutna neugrozivost i punina života, štaviše Božja prerogativa. Čovjeku pripada besmrtnost, ne ukoliko njegov biološki život ne bi imao konačno vremensko obličje koje završava u smrti, nego ukoliko se čovjek upravo unutar toga biološkog vremena ispunja kao duhovna osoba u slobodi, stoga predaje to prostorno-vremensko biološko obličje (od sebe, iako se ta zadaća provodi protivnošću biološkog života i uzrocima izvana), tako ne »traje dalje« »vremenski« nego posjedujući svoje ispunjenje egzistira nadvremenski i to živuće ispunjenje više ne može izgubiti. Ta mu besmrtnost pripada jer je njegova duša supstancijalni, »nadmaterijalni«, princip kojega funkcija bitno nadilazi ono čisto oblikovanje vremenski-materijalnoga, a već se sada može doživjeti transcendencijom. Karl Rahner, Herbert Vorgrimler "Teološki rječnik"


musavi napisao:
U ovom postu kazes, koliko ja vidim, samo "ja vjerujem da postoji bog" i "zar je moguće da je smrt stvarno kraj?". To sta bi ti volio da nije ima jednaku tezinu ko to sta bi ja volio imat milijun dolara :)

Konačno da se i mi jednom slažemo. Ništa se ne dokazuje ako napišemo npr. Bog je istina, ili Bog postoji, baš kao što se ništa ne dokazuje ako napišemo: Boga nema. Za takva pitanja je uvik potrebna osobna odluka, a teško da će netko nekog uvjerit u Božje postojanje, odnosno nepostojanje, pomoću nekog linka ili RAZNO PODEBLJANIH SLOVA. Lol. To ne prolazi. :lol:


Nema, naime, ništa gorega od površna ateizma i od sladunjave vjere. Treba, dakle, brižljivo razmotriti sve uvriježene prigovore protiv Božje opstojnosti. Jednako tako valja izložiti sve uvjerljive argumente u prilog Bogu, sve do poznatih "dokaza za Božju opstojnost". Tek tada svatko može sam odlučiti što mu se čini prihvatljivijim, dakako, uzimajući u obzir osobno životno iskustvo. Manfred Lütz "Bog - mala povijest Najvećega"

Upravo to i baš kao što Karl Rahner razmišlja, mogu i ja razmišljati;


Gdje početi, ako želimo reći i ustvrditi da danas smijemo imati hrabrosti za vjeru? Ako ne možemo reći sve, valja odabrati i donekle samovoljno odrediti polazište promatranja. Počinjem time da sam se već pronašao kao onaj koji vjeruje, te da nisam našao nikakva razloga koji bi me silio ili poticao da ne vjerujem. Rođen sam kao katolik jer sam se rodio i bio kršten u vjerničkoj sredini. Uzdam se u Boga da se ta vjera, što je do mene došla preko tradicije, preobrazila u moju vlastitu odluku, u istinsko vjerovanje, da sam i u središtu svoga bića katolički kršćanin, što na koncu ostaje tajna Boga i moje nedokučive dubine, koju ni sam sebi ne mogu izreći. Kažem: ja, ovaj vjernik, još nisam susreo ni jedan razlog koji bi me ponukao da prestanem biti onaj koji jesam. Shvaćam da bi čovjek morao imati razloga promijeniti se na način protivan zakonu prema kojem je nastupio. Tko bi se, naime, mijenjao bez takvih razloga, tko ne bi bio voljan ostati vjeran tradicionalnoj situaciji svoje životne stvarnosti, onome što je jednom u svojoj duhovnoj osobi ostvario, bio bi čovjek koji bi pao u prazninu, koji bi u nutrini mogao biti još samo rasulo. Ono što je dano načelno se — sve dok se ne dokaže suprotno — mora gledati kao ono što valja nužno prihvatiti i sačuvati, ukoliko čovjek ne želi zatajiti sama sebe. Živjeti i rasti može se samo iz korijena koji je živ i stvaran, samo od iskona kojemu je darovano izvorno povjerenje života. Ako je nekome predaja podarila ono visoko i sveto, otvorila neizmjerne daljine i uputila mu apsolutni i vječni poziv, onda to samo, kao nereflektirano iskustvo i jednostavno izvršenje bez primisli i dvojbe, pred kritičnom savješću ispitujućeg uma, još ne znači izrecivo i reflektirano obrazloženje te predaje kao naprosto istinite. No jedno mi je uvijek bilo i ostalo jasno uza sve napasti vjerovanja, koje sam, mislim, i sam iskusio, i držalo me dok sam ja držao ovo: uvjerenje da se ono baštinjeno i primljeno ne smije jednostavno razarati prazninom svakidašnjice, duhovnom tupošću, nejasnom mračnom skepsom, nego naprotiv čuvati uz pomoć onog moćnijeg koji zove u veću slobodu i u neumoljivo svjetlo. Baštinjena je vjera dakako uvijek bila i osporavana. No uvijek je bila doživljavana kao ona koja me je pitala: »Hoćete li i vi otići?« i kojoj smo uvijek samo mogli reći: »Gospodine, kome da idemo«, kao vjera koja je bilo jaka i dobra, koju bih bio mogao napustiti jedino kad bi bilo dokazano nešto protivno. To znači, sve do dokazane protivnosti. A eto: taj mi dokaz još nitko nije pružio, pa ni iskustvo moga života. Jasno mi je: takav bi dokaz morao duboko zahvatiti, morao bi biti sveobuhvatan. Karl Rahner "Teološki spisi"


Dokle god je u nama taj "sveti nemir", možemo biti mirni. I kad mnogo "većih glava" je kroz povijest bio "sveti nemir", ne vidin razloga zake ne bi taj isti "sveti nemir" bio u nama. A o kakvom je tu "svetom nemiru" riječ dobro opisuje Mario Ruggenini;

Za suvremenog je čovjeka Bog jedna od riječi koje kazuju njegovo podrijetlo, ako je istina da je njegova sadašnjost obilježena uznemirujućom dvoznačnošću navještaja Božje smrti. No je li istina da ta mahnita Nietzscheova riječ predstavlja šifru sadašnjega doba? I kako je treba iščitati, kao oduševljujuće obećanje neizmjernih obzora za stvarateljsku čovjekovu moć, ili kao naredbu koja zakonski potvrđuje svršetak svake iluzije smisla, ili na koncu jednostavno kao potvrdu gubitka zanimanja za određenu vrstu problema, zahvaljujući kojemu najposlije postaje mogućim mirno prianjanje svakodnevnim zadaćama? S obzirom na svaku od ovih perspektiva, misao ne može a da ne intervenira zbog vlastitog interesa da pita. Ona tako obznanjuje svoju nezadovoljivost, svoju nesposobnost da mirno otpočine, da se uspava na jednostavnoj osiguranosti da se više ne događa određeni slijed pitanja (Bog ili neko drugo).

...ako je smrt Boga šifra sadašnjega doba, ne vidi se kako teologija može izmaknuti provokaciji tog nevjerojatnog i uznemirujućeg navještaja? Što ima od Boga u vremenu njegove smrti? Kakvom Bogu ćemo se obraćati namjesto onomu u kojega smo vjerovali? Ili, da li ćemo jednostavno morati naučiti okaniti se Boga? Mario Ruggenini "Odsutni Bog"



Šta je ostalo od: Svi su bogovi mrtvi: sada hoćemo da živi nad-čovjek. Friedrich Nietzsche "Tako je govorio Zaratustra"


Postoji riječ 'Bog'. Već je samo to vrijedno promišljanja.
....
Stoga se može kazati da je za čovjeka u pitanju o Bogu najjednostavnija i najneizbježnija činjenica da je u njegovom duhovnom opstojanju dana riječ 'Bog'. Tu jednostavnu, premda višeznačnu činjenicu ne možemo izbjeći tako što ćemo pitati o mogućoj budućnosti, bi li ikada moglo postojati neko čovječanstvo u kojemu više naprosto ne bi postojala riječ 'Bog' te se tako ili uopće više ne bi pojavljivalo pitanje, ima li ta riječ neki smisao i podrazumijeva li ona neku zbiljnost izvan sebe same, ili bi to pitanje nastajalo na sasvim drugačijem mjestu, na kojemu bi ono što je toj riječi davalo izvornost moralo s nekom novom riječju iznova sebi priskrbiti prisutnost. Kod nas je ta riječ, u svakom slučaju, prisutna. Nju uvijek iznova postavlja i ateist kada kaže da ne postoji nikakav Bog ili da nešto poput Boga ne bi imalo nikakav navedivi smisao; kada osniva muzej bezbožnih, kada ateizam uzdiže do stranačke dogme i kada izmišlja još mnogo toga sličnoga. I ateist na taj način pripomaže daljnjoj egzistenciji riječi 'Bog'. Karl Rahner "Temelji kršćanske vjere"


"Sveti nemir" a ne "smrt Boga". :)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 05 ožu 2013 23:41 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 21 ožu 2012 23:56
Postovi: 96
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
zdrave napisao:
Moj Musavi, ovo je 38. st. teme - o kojoj su napisane tone knjiga! To ti baš ništa ne govori?
Zar NE ČITAŠ postove barem one oko 10..- 20. str. nikada ni neće. O da! Ali čitati uz svoju predisponiranost kako si samo ti i jedino ti u pravo (što je ovdje najčešći slučaj), kakva korist od toga?
.
Imaš puno ATEISTIČKI "nastrojenih", barem agnostičkih portala. Pokušaj tamo lansirati svoj(e) biser(e)...moža ovo zadnje, kako je vječnost mučenje u skamenjenom vremenu (proizašlom iz "beskonačno vrijeme"). A to i nema veze s religijama, bilo kojom, zadire čak više u astronomiju i teoriju opstanka svemira :)
Nećeš pokušati? Dakako, smijali bi ti se. Ovdje neće, neću ni ja...
Samo mi je žao ove tvoje "iskre", čime i okončavam svoje sudjelovanje u apsurdnim (hipo)tezama.
BB!

ps:Uzmi nešto pametno...npr. Herberta Madingera i "Temelji vjere".:
viewtopic.php?f=97&t=6776#p192849


Nema razloga za uvrede, samo sam te pristojno pitao za misljenje i upozorio te na neke stvari koje sam reko za koje mi se cinilo da si preskocio :)

Al nema veze, malo zabavnog vrijedjanja mi je ipak draze od sutnje!

Nego, ko sta se vidi iz franovih citata, ovo sta kazem ima smisla. U biti se to da jasno isčitat iz njih. Ako u toj bezvremenoj vjecnosti nema "nastajanja i nestajanja", onda nema kretanja, dakle ni misljenja ni osjecaja, dakle ni nas kao osoba. Mozda prezivljava neka iskra ili bit, stagod to znacilo, ali covjek mora svoje "prostorno-vremensko biološko obličje" odbaciti. Moje "ja", ja onakav kakav sam sad, u toj vjecnosti ne moze zivjeti.

Eto, rado cu cut tvoj komentar! :)

Sto se tice tvog linka, rado cu ti komentirati neke misli od tamo ako ih izlozis ovdje svojim rijecima ili jezgrovitim, ne-franastim citatima. Link na cijeli tekst necu :D


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 06 ožu 2013 21:07 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3439
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
musavi napisao:
Nego, ko sta se vidi iz franovih citata, ovo sta kazem ima smisla. U biti se to da jasno isčitat iz njih. Ako u toj bezvremenoj vjecnosti nema "nastajanja i nestajanja", onda nema kretanja, dakle ni misljenja ni osjecaja, dakle ni nas kao osoba. Mozda prezivljava neka iskra ili bit, stagod to znacilo, ali covjek mora svoje "prostorno-vremensko biološko obličje" odbaciti. Moje "ja", ja onakav kakav sam sad, u toj vjecnosti ne moze zivjeti.

musavi napisao:
Eto, rado cu cut tvoj komentar! :)

Evo komentara. Lol. :lol:

Nije za tebe filozofija i teologija. Nije. Nemoj se ljutiti ako ti tako otvoreno kažen, ali nije. Na zanimljiv način si protumačio Kušara, Rahnera i Haldera. Evo ti još materjala, da si dodatno protumačiš. Lol. :lol:

"Ta o uskrsnuću niti se žene niti udaju, nego su kao anđeli na nebu" (Mt 22,30; slično Mk 12,25). "Anđelima su jednaki i sinovi su Božji jer su sinovi uskrsnuća " (Lk 20,36). Pokušajmo shvatiti ove Kristove riječi o budućemu uskrsnuću kako bismo došli do zaključka o čovjekovoj produhovljenosti, drukčijoj od one u zemaljskome životu. Ovdje bi se također moglo govoriti o savršenu sustavu snaga u međusobnim odnosima onoga što je u čovjeku duhovno i onoga što je tjelesno. "Povijesni" čovjek zbog istočnoga grijeha doživljava mnogostruku nesavršenost toga sustava snaga koja do izražaja dolazi u dobro poznatim riječima svetoga Pavla: "Opažam u svojim udovima drugi zakon, koji vojuje protiv zakona moga uma" (Rim 7,23). Eshatološki će čovjek biti oslobođen te "suprotstavljenosti". U uskrsnuću će se tijelo vratiti savršenu jedinstvu i skladu s duhom: čovjek ne će više doživljavati suprotstavljenost onoga što je u njemu duhovno i onoga što je tjelesno. "Produhovljenost" znači ne samo da će duh vladati nad tijelom, nego, rekao bih, da će potpuno prožimati tijelo i da će snage duha prožimati tjelesne sile. U zemaljskome životu vladanje duha nad tijelom - i istodobna podložnost tijela duhu - može kao rezultat ustrajna rada na sebi izraziti duhovno zrelu osobnost; ipak, činjenica da duhovne sile uspijevaju vladati nad tjelesnim snagama ne otklanja mogućnost njihove međusobne suprotstavljenosti. "Produhovljenost" na koju smjeraju sinoptička evanđelja u analiziranim tekstovima (Mt 22,30; Mk 12,25; Lk 20,34-35) već isključuje takvu mogućnost. To je, dakle, savršena produhovljenost iz koje je posve otklonjena mogućnost da "neki drugi zakon vojuje protiv zakona... uma" (usp. Rim 7,23). To stanje koje se, kao što je očito, bitno razlikuje (i to ne samo stupnjem) od onoga što doživljavamo u zemaljskome životu, ipak ne znači nikakvu "bestjelesnost" tijela ni posljedično tome "raščovječenje" čovjeka. Naprotiv, znači njegovo savršeno "ostvarenje". Doista, u onomu što čovjek jest, psihosomatski, savršenstvo se ne može sastojati u međusobnoj suprotstavljenosti duha i tijela, nego u duboku skladu među njima, uz očuvanje prvenstva duha. Na "onome svijetu" to će se prvenstvo ostvariti i očitovati u savršenoj spontanosti, lišene bilo kakve suprotstavljenosti tijela. Ipak, to ne treba shvatiti kao konačnu "pobjedu" duha nad tijelom. Uskrsnuće će se sastojati u savršenu participiranju svega onoga što je u čovjeku tjelesno, u onomu što je u njemu duhovno. Istodobno će se sastojati u savršenu ostvarenju onoga što je u čovjeku osobno. Riječi sinoptika potvrđuju da čovjekovo stanje u "onomu svijetu" ne će biti samo stanje savršene produhovljenosti, nego i temeljna "pobožanstvenjenja" njegova čovještva. "Sinovi uskrsnuća" - kao što čitamo u Lk 20,36 - ne samo da "su jednaki anđelima", nego su i "sinovi Božji". Iz toga se može zaključiti kako će stupanj produhovljenosti svojstven "eshatološkome" čovjeku svoj izvor imati u stupnju njegova "pobožanstvenjenja", neusporedivo većemu od onoga dostižnog u zemaljskome životu. Treba dodati da se ovdje radi ne samo o različitu stupnju, nego u određenomu smislu i o različitoj vrsti "pobožanstvenjenja". Dioništvo u božanskoj naravi, dioništvo u unutarnjemu životu samoga Boga, prodiranje onoga što je bitno božansko i njegovo prožimanje onoga što je bitno ljudsko, tada će dosegnuti svoj vrhunac zbog čega će ljudski život dosegnuti takvu puninu kakva mu je prije bila potpuno nedostupna. Ta će, dakle, nova produhovljenost biti plod milosti, tj. Božjega sebedarja u njegovu božanstvu, ne samo duši, nego čitavoj čovjekovoj psihosomatskoj subjektivnosti. Ovdje govorimo o "subjektivnosti" (a ne samo o "naravi") jer to pobožanstvenjenje treba shvatiti ne samo kao "unutarnje stanje" čovjeka (tj. subjekta), sposobna gledati Boga "licem u lice", nego i kao novo uobličavanje čovjekove cjelokupne osobne subjektivnosti u mjeri sjedinjenja s Bogom u njegovu trojstvenomu otajstvu i intimnosti s njim, u savršenu zajedništvu osoba. Ta intimnost - sa svom svojom subjektivnom jačinom - ne će čovjekovu osobnu subjektivnost apsorbirati, nego će je naprotiv, u neusporedivo većoj i punijoj mjeri, istaknuti. "Pobožanstvenjenje" na "onome svijetu", naznačeno u Kristovim riječima, donijet će ljudskome duhu takav "raspon iskustva" istine i ljubavi što ga čovjek u zemaljskome životu nikada ne bi mogao dosegnuti. Kada govori o uskrsnuću, Krist istodobno pokazuje da će u tome eshatološkom iskustvu istine i ljubavi, spojenom s gledanjem Boga "licem u lice", na svoj način sudjelovati i ljudsko tijelo.... Riječi: "Niti se žene niti udaju" kao da istodobno tvrde kako će u uskrsnuću obnovljena ljudska tijela zadržati svoju mušku, odnosno žensku posebnost te da će smisao muške, odnosno ženske tjelesnosti na "onome svijetu" biti i doživljavati se drukčijim od onoga koji bijaše "od početka", a onda i u svoj dimenziji zemaljskoga postojanja. Riječi iz Postanka: "čovjek će ostaviti oca i majku da prione uza svoju ženu i bit će njih dvoje jedno tijelo" (Post 2,24) od početka su formirale stanje i odnos muškosti i ženskosti, protegnut i na tijelo, što ga doista treba definirati kao "ženidbeni" i "prokreacijski"; naime, on je spojen s blagoslovom plodnosti što ga je Bog (Elohim) izrekao stvorivši čovjeka "muško i žensko" (Post 1,27). Kristove riječi o uskrsnuću daju nam zaključiti kako će dimenzija muškosti i ženskosti - tj. postojanje u muškome i ženskome tijelu - biti nanovo uspostavljena zajedno s uskrsnućem tijela u "onome svijetu". Ivan Pavao II. "Muško i žensko stvori ih"


Lol. Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 09 ožu 2013 19:42 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 21 ožu 2012 23:56
Postovi: 96
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Slobodno ti meni frane otvoreno reci, al bi volio da mi kazes i zasto to mislis (a ne da se naduris i pobjegnes kad te pristojno pitam pitanje, ko vec dva puta dosad).

Sto se tice ovog tekstica, tamo se samo bez ikakvog pojasnjenja tvrdi da

A) zadrzavamo tjelo i ljudskost i duhovni zivot u "drugom zivotu"



To je po mom misljenju u sukobu s vasom ranijom tvrdnjom

B) vjecnost nije beskonacno dugo trajanje, nego bezvremenost, bez "nastajanja i nestajanja"

Ko sto sam reko, bez nastajanja i nestajanja, vremena i kretanja, nije jasno kako moze postojati ista imalo slicno nasem trenutacnom duhovnom i tjelesnom zivotu. Misli, osjecaji, dakle i osobnosti iliti duhovni zivot ukljucuju promjenu i kretanje, i vezani su uz vrijeme. Kako oni mogu postojati u imalo prepoznatljivom obliku u "bezvremenosti" nije nimalo jasno.

U tvom tekstu nema ni pokusaja objasnjenja ove moje primjedbe, tj. pomirenja tvrdnji A) i B).


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 10 ožu 2013 08:12 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3439
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
musavi napisao:
Slobodno ti meni frane otvoreno reci...

Takvog te volin. :grlim te:

musavi napisao:
...al bi volio da mi kazes i zasto to mislis (a ne da se naduris i pobjegnes kad te pristojno pitam pitanje, ko vec dva puta dosad).

Razmislit ću o tome. Ne mogu ti ništa obećati, kao što san napisao, mogu razmislit o tome. To je što se tiče ignoriraj liste. A ovo što pišeš, zašto tako mislin, to će biti malo teže objasnit. Zake? Ako ti Stjepan Kušar, Alois Halder, Karl Rahner i Ivan Pavao II. nisu uspili objasnit da je vječnost povezana sa životom, kvalitetom bivanja a ne kvantitetom, da upravo u vječnost "ja" živi neokrnjen, a da je ovde "ja" deformiran, a ne obrnuto kako ti pišeš, kako da ti onda ja objasnim? :l30: To je ono što bi bilo bitno. Iako kod tebe stoji;

musavi napisao:
Nego, ko sta se vidi iz franovih citata, ovo sta kazem ima smisla. U biti se to da jasno isčitat iz njih. Ako u toj bezvremenoj vjecnosti nema "nastajanja i nestajanja", onda nema kretanja, dakle ni misljenja ni osjecaja, dakle ni nas kao osoba. Mozda prezivljava neka iskra ili bit, stagod to znacilo, ali covjek mora svoje "prostorno-vremensko biološko obličje" odbaciti. Moje "ja", ja onakav kakav sam sad, u toj vjecnosti ne moze zivjeti.

I ti si iz onih misli uspio iščitat ovo? :lol:

Kad si napisao, citiram;

musavi napisao:
Meni osobno vjecni zivot u kojem je sve predoređeno i rijeseno i sretno izgleda totalno besmislen. Nakon prvih 12 milijuna godina bi mi stvarno bilo dosta, pozelio bi neku promjenu, neki kraj.

Kako smo se samo zakali na tvoju tvrdnju. Sićaš se? :lol:

musavi napisao:
U tvom tekstu nema ni pokusaja objasnjenja ove moje primjedbe, tj. pomirenja tvrdnji A) i B).

Nema, zato je mi ne znamo kako će to izgledati, kaže;

1 Iv 3,2 Ljubljeni, sad smo djeca Božja i još se ne očitova što ćemo biti. Znamo: kad se očituje, bit ćemo njemu slični, jer vidjet ćemo ga kao što jest.

1 Kor 13,12 Doista, sada gledamo kroza zrcalo, u zagonetki, a tada - licem u lice! Sada spoznajem djelomično, a tada ću spoznati savršeno, kao što sam i spoznat!

1 Kor 2,9 Što oko ne vidje, i uho ne ču, i u srce čovječje ne uđe, to pripravi Bog onima koji ga ljube.



Doista, kao što san već napisao, mi ne znamo kako će vječnost izgledati, ali sigurno znamo da neće izgledati onako kako je ti opisuješ, dakle, da ćemo u vječnosti imati polu-retardirani život.

Kada se tzv. "posljednje stvarnosti" izvuku iz područja slikovitog, one ne samo što bivaju realnije, nego postaju "posljednji događaji" koji dosežu čovjeka i svijet u njihovom postojanju i povijesti. Ne treba više "posljednje stvarnosti" integrirati u kozmos (shvaćen u drevnom teološko smislu), nego je kozmos taj koji je ponovno zakvačen na božansko djelovanje. Hans Urs von Balthasar "I novissimi nella teologia contemporanea"

Kršćanska eshatologija nije ideologija budnućnosti, nego na prvom mjestu negativna teologija. Drago joj je siromaštvo njezine spoznaje o budućnosti. Ono što je razlikuje od futurističkih ideologija bilo istočne, bilo zapadne provenijencije, nije činjenica da ona znade više, nego upravo činjenica da znade manje o toj žuđenoj budućnosti čovječanstva i što takvo siromaštvo smatra vrijednim. Johann Baptist Metz "Sulla teologia del mondo"


Iskreno, meni nije bitno šta ti viruješ i kako viruješ, ja ovde postam i odgovaram na postove samo zbog jednog jedinog razloga: da sebi i svitu pokažem koliko san pametan. Iskrenost je danas na cijeni, nadan se da ti baram mrvu cijeniš moju. :wink:

p.s. Htjeti riješiti sve zadatke i odgovoriti na sva pitanja bila bi besramna razmetljivost i tako razuzdano samoljublje, da bi čovjek na taj način smjesta morao izgubiti svako povjerenje. Immanuel Kant "Kritika čistog uma"


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 13 ožu 2013 15:09 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 21 ožu 2012 23:56
Postovi: 96
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Fran26 napisao:

Doista, kao što san već napisao, mi ne znamo kako će vječnost izgledati, ali sigurno znamo da neće izgledati onako kako je ti opisuješ, dakle, da ćemo u vječnosti imati polu-retardirani život.


Dakle, ti ne znas kako ce vjecnost izgledati, slazes se da je to nesto sasvim razlicito od naseg trenutacnog zivota, cak i u najosnovnijim stvarima kao sto je vrijeme i postojnanje promjena, i ne mozes objasniti kako ce nasa osobnost "zivjeti" u toj vjecnosti, a kamoli ostvariti neku svoju puninu. Ali vjerujes da ce se to dogoditi.

U redu, takva jedna skromna nada koja priznaje svoje neznanje je vrijedna postovanja, makar ne bila uvjerljiva nekome tko to vec ne vjeruje.

Ali ne cini mi se da imas pokrica glumiti da ti je shvacanje vjecnosti sofisticirano i "pametno", a da je moje "primitivno" jer sam primjetio da je "zivot" u toj vjecnosti sasvim razlicit od naseg trenutacnog, i da nije jasno kako ce nas identitet prezivjeti tu promjenu.



Sasim mi je ok rec "nemam pojma, ali vjerujem da ce moj bog to nekako srediti". Skromna vjera i nada mi je ok, uostalom o ovome sam samo i prico u kontekstu toga da mislim da konacne stvari imaju smisla, a da nije nuzno samorazumljivo kako vjecnost moze biti smislena. Nisam poricao vasu vjeru u bolji drugi zivot, samo ideju da je sve sto je konacno ocigledno besmisleno a sve sto je vjecno ocigledno smisleno.

Cini mi se da se oko toga mozemo prilicno dobro sloziti, ne znam zasto ste onda tako agresivni :)






Dakle, da rezimiram, na odgovor na marinovo pitanje kako konacan zivot moze biti smislen rekao sam:

1) Konacne stvari jesu smislene (makar tvrdili da u vjecnosti ostvaruju svoju "puninu"). Tvrdit suprotno je apsolutni nihilizam prema ovom zivotu i svemu lijepom sta u njemu mozemo naci.

2) Vjecnost, pogotovo u smislu "bezvremenosti", je toliko razlicita od naseg sadasnjeg iskustva, da nije uopce jasno kako u njoj mozemo "zivjeti".
Posto je ne mozemo ni zamisliti, tesko je o njoj govoriti kao "smislenoj", iz nase sadasnje perspektive (naravno, moguce je vjerovati da se u njoj ostvaruje nesto divno, sto ne mozemo zamisliti, ali takvo vjerovanje je daleko od samorazumljivog).

3) Dakle, zivot bez boga je nesavrsen ali smislen (cak i ako zapravo ima boga). A vjecni zivot koji bog poklanja je neshvatljiv i tesko je o njemu govoriti kao smislenom, tj. objasniti kako u njemu "zivi" ona osoba koja smo mi sad i zasto je to dobro - iako mu se naravno mozemo nadati kao necem lijepom sto nam je obecano, ali sto ne razumijemo.

Eto pa vi lijepo recite sta se ne slazete :) Nemojmo se svadjat!


Volio bih da se ukljuci marin u ovoj temi, ili npr. Pia u temi oko starog zavjeta i biblije koja je ostala bez komentara. S vama mi je ugodno pricat, ne znam zasto ste otisli :P


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 13 ožu 2013 18:50 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3439
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
musavi napisao:
Dakle, ti ne znas kako ce vjecnost izgledati, slazes se da je to nesto sasvim razlicito od naseg trenutacnog zivota, cak i u najosnovnijim stvarima kao sto je vrijeme i postojnanje promjena, i ne mozes objasniti kako ce nasa osobnost "zivjeti" u toj vjecnosti, a kamoli ostvariti neku svoju puninu. Ali vjerujes da ce se to dogoditi.

U redu, takva jedna skromna nada koja priznaje svoje neznanje je vrijedna postovanja, makar ne bila uvjerljiva nekome tko to vec ne vjeruje.

Ali ne cini mi se da imas pokrica glumiti da ti je shvacanje vjecnosti sofisticirano i "pametno", a da je moje "primitivno" jer sam primjetio da je "zivot" u toj vjecnosti sasvim razlicit od naseg trenutacnog, i da nije jasno kako ce nas identitet prezivjeti tu promjenu.



Sasim mi je ok rec "nemam pojma, ali vjerujem da ce moj bog to nekako srediti". Skromna vjera i nada mi je ok, uostalom o ovome sam samo i prico u kontekstu toga da mislim da konacne stvari imaju smisla, a da nije nuzno samorazumljivo kako vjecnost moze biti smislena. Nisam poricao vasu vjeru u bolji drugi zivot, samo ideju da je sve sto je konacno ocigledno besmisleno a sve sto je vjecno ocigledno smisleno.

Cini mi se da se oko toga mozemo prilicno dobro sloziti, ne znam zasto ste onda tako agresivni :)






Dakle, da rezimiram, na odgovor na marinovo pitanje kako konacan zivot moze biti smislen rekao sam:

1) Konacne stvari jesu smislene (makar tvrdili da u vjecnosti ostvaruju svoju "puninu"). Tvrdit suprotno je apsolutni nihilizam prema ovom zivotu i svemu lijepom sta u njemu mozemo naci.

2) Vjecnost, pogotovo u smislu "bezvremenosti", je toliko razlicita od naseg sadasnjeg iskustva, da nije uopce jasno kako u njoj mozemo "zivjeti".
Posto je ne mozemo ni zamisliti, tesko je o njoj govoriti kao "smislenoj", iz nase sadasnje perspektive (naravno, moguce je vjerovati da se u njoj ostvaruje nesto divno, sto ne mozemo zamisliti, ali takvo vjerovanje je daleko od samorazumljivog).

3) Dakle, zivot bez boga je nesavrsen ali smislen (cak i ako zapravo ima boga). A vjecni zivot koji bog poklanja je neshvatljiv i tesko je o njemu govoriti kao smislenom, tj. objasniti kako u njemu "zivi" ona osoba koja smo mi sad i zasto je to dobro - iako mu se naravno mozemo nadati kao necem lijepom sto nam je obecano, ali sto ne razumijemo.

Eto pa vi lijepo recite sta se ne slazete :) Nemojmo se svadjat!


Volio bih da se ukljuci marin u ovoj temi, ili npr. Pia u temi oko starog zavjeta i biblije koja je ostala bez komentara. S vama mi je ugodno pricat, ne znam zasto ste otisli :P

Dosadan si! Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 14 ožu 2013 01:14 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 21 ožu 2012 23:56
Postovi: 96
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
:P


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 23 lip 2013 23:17 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 09 svi 2013 10:44
Postovi: 51
Podijelio: 1 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Papa: I ateisti mogu u Raj. http://www.24sata.hr/svijet/papa-kaze-d ... ela-316251
Vatikan (ispravlja Papu): Ne,ateisti nikako ne mogu u Raj. http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy ... _id=718225

Postoji li nada za ateiste i postoje li ''jedno mjesto više'' na Kraljevstvu Nebeskom za nekog ateistu. Ali pak ,nije li to veliki grijeh,hula protiv Boga,negiranje Njega samoga,a o antiteistima da ne govorim.

Vaša mišljenja i komentati


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 705 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 71  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 12 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr