www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 02 pro 2020 16:09

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 4 post(ov)a ] 
Autor Poruka
PostPostano: 07 lis 2013 07:34 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 10 kol 2007 20:16
Postovi: 237
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Može li mi netko pobliže objasniti što je to?? I koliko grijeh mora biti težak da se ne pristupi sv. pričesti!!

_________________
O Marijo bez grijeha začeta, moli za nas koji se tebi utječemo!!!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 lis 2013 08:23 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2934
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 67 zahvala
Ispovijed i pričest

Poštovano Uredništvo, vi uvijek nađete stručne osobe koje na jednostavan način daju dobre i jasne odgovore te se nadam da će i ovo moje pitanje naići na stručan i jasan odgovor. Pitanje je pričešćivanja. Naime, koliko se puta smijemo pričestiti do slijedeće ispovijedi. Možda je bolje pitati sa kakvim grijesima nikako ne smijemo ići na svetu pričest? Svećenici kažu da je to teški grijeh. Ali, što je to teški grijeh? Kako mogu znati jesam li teško sagriješila?

Mirjana, Vinkovci

Poštovana Mirjana!
Krist nam je na posljednjoj večeri darovao svoje tijelo za jelo i svoju krv za piće, da bismo mogli imati život u sebi. Zato Njegove riječi: "Tko blaguje tijelo moje ... ima život vječni, i ja ću ga uskrisiti u posljednji dan. Tijelo je moje jelo istinito, krv je moja piće istinito" (Iv 6, 54-55), zajedno s riječima: "Uzmite i jedite ovo je tijelo moje" (Mt 26, 26) izgovorene u svakoj svetoj misi pozivlju vjernike na svetu pričest. S pravom se može reći da se savršeno sudjelovanje u svetoj misi ne može ostvariti bez svete Pričesti. No treba odmah nadodati da se smije pristupiti svetoj Pričesti samo ukoliko vjernik nema teškoga grijeha na duši. Sveti Pavao u Prvoj poslanici Korinćanima to snažno ističe kada kaže: "Zato tko god nedostojno jede ovaj kruh, ili nedostojno pije ovaj kalež Gospodnji, bit će odgovoran za tijelo i krv Gospodnju. Neka svatko ispita samog sebe te onda jede od kruha i pije iz kaleža, jer tko jede i pije, osudu svoju jede i pije ako u tome ne razabire Tijelo Kristovo" (1 Kor 11, 27-29). Prema tome vjernik ne bi nikada smio pristupiti svetoj pričesti s teškim (smrtnim) grijehom u duši. Zato odgovor na Vaše prvo pitanje glasi: vjernik se smije pričešćivati tako dugo bez ponovne ispovijedi, dok teško ne sagriješi, a ako teško sagriješi mora se prije ispovjediti, ako želi pristupiti svetoj pričesti. Želim usput spomenuti da je Crkva u svom Zakoniku dozvolila vjernicima da se svaki dan mogu i drugi puta pričestiti ukoliko sudjeluju na svetoj Misi. Evo te odredbe: "Tko je već primio presvetu euharistiju, može je ponovno istoga dana primiti samo u euharistijskom slavlju u kojem sudjeluje" (usporedi Kanon 917.).

Na Vaše pitanje što je teški grijeh upozoravam Vas da u Katekizmu Katoličke Crkve imate opširno o grijehu, to jest o tome što je grijeh, o razlici među grijesima, zatim o težini grijeha: o smrtnom (teškom) i o lakom grijehu. Katekizam ističe da bi neki čin bio teški grijeh potrebno je da se radi o: 1. teškoj stvari; 2. koja treba biti učinjena s punom sviješću i 3. s potpuno slobodnim pristankom. Ako se ne radi o teškoj stvari, te ako nije učinjena s punom sviješću i s potpuno slobodnim pristankom, ne može se govoriti o teškom (smrtnom) grijehu. Sam je Isus u jednom svome odgovoru bogatom mladiću pokazao što je sve teški grijeh: "Ne ubij, ne sagriješi bludno, ne čini preljuba! Ne ukradi! Ne svjedoči lažno! Ne otmi! Poštuj oca svoga i majku" (Mk 10, 19). Ovdje je riječ o zapovijedima koje reguliraju odnos vjernika prema svom bližnjemu, to jest od četvrte do desete Božje zapovijedi. No Krist je ukazao i na najteže smrtne grijehe a to su grijesi protiv Prve, Druge i Treće Božje zapovijedi.

I. Nevjera i otpad od vjere u jedinog Pravog Boga;
II. zatim psovanje i pogrđivanje Božjeg imena i
III. ne poštivanje dana Gospodnjega.

Prema tome svaki teži prekršaj protiv Deset Božjih zapovijedi, učinjen s punom sviješću i s potpuno slobodnim pristankom, teški (smrtni) je grijeh koji vjerniku ne dozvoljava pristupanje svetoj Pričesti. Ako on ipak pristupi, tada čini još jedan teški grijeh koji se naziva Svetogrdna Pričest.

Vama poštovana Mirjana i svima koji bi se željeli dobro ispovijedati dajem na znanje da je "Pokret krunice za obraćenje i mir" tiskao jednu brošuru koju dijeli besplatno, a zove se "SVETA ISPOVIJED, Moje izmirenje s Bogom i Crkvom".

http://www.veritas.hr/casopisi/2008_07- ... posta.html


Zadnja izmjena: Samuel; 07 lis 2013 08:26; ukupno mijenjano 1 put/a.

Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 lis 2013 08:25 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2934
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 67 zahvala
4.13. NEDOSTOJNA PRIČEST



Moja draga braćo i sestre!

U jednoj staroj crkvi u Njemačkoj postoji čudna pričesna ograda. Vi znadete što je pričesna ograda. Između oltara i naroda se pruža poprijeko i uz tu ogradu se pričešćuje, pa se zove pričesna ograda. Ali, u toj crkvi je pričesna ograda posebna. Na oba kraja ograde stoji po jedan kip anđela. Na jednom kraju stoji anđeo vesela, prijazna lica i pokazuje na ogradu, kao da ti veli: "Dođite k meni svi!... Tko jede od ovoga Kruha, živjet će uvijeke" (usp. Iv 6,51). Na drugom kraju ograde stoji anđeo ozbilj­na lica, s platnenim mačem u ruci. Kao oni kerubi, što su stajali na vratima zemaljskog raja kad su naši praroditelji zbog grijeha istjerani van, pa su čuvali ulaz da nitko više ne uniđe. Ovaj anđeo kao da kaže: "Tko nedostojno jede tijelo Sina čovječjega osudu sebi jede" (usp. 1 Kor 11,29).

Zaista, sveta pričest, najveći dar Božji, može za nekoga postati najstrašniji otrov. Sveta pričest, koja je najveće dobročinstvo Božje, može biti najstrašnija kazna. Pakao. I time smo došli do onoga što ja danas želim govoriti o nedostojnoj, svetogrdnoj svetoj pričesti.

Ali, prije nego što počnem tumačiti, ja bih vas, braćo i sestre, htio utješiti. Vas koji se strašite svake rastresenosti u molitvi svake napasti, svake hladnoće u srcu i mislite: "Ne smijem ići na svetu pričest." Samo onaj ne smije ići na pričest, koji sigurno zna da ima smrtni grijeh na duši i zna pouzdano da taj grijeh nije nikad dostojno ispovjedio i da mu se nikad taj grijeh nije oprostio. A nemojte misliti vi pobožni, dobri kršćani, da bi se vama moglo dogoditi da vi imate možda smrtni grijeh a da i ne znate. Vama se to ne može dogoditi. Može jednom čovjeku, koji se godinama nije ispovijedao, pa ima preko sto smrtnih grijeha na sebi. Njemu se može dogoditi da ima jedan ili dva ili više, a on za to ne zna. Ali tebi se to ne može dogoditi. Kad ti upadneš, ne daj Bože, u teški grijeh, ti ćeš sigurno znati da si u teškom grijehu i onda lijepo idi na ispovijed.

A sad pređimo na stvar. Što se tiče one rastresenosti, nemojte se plašiti. Rastresanost sama sobom nikad nije teški grijeh, a osim toga, tko god pravo moli, zna što je to. Nego, borimo se protiv rastresenosti i naša će molitva biti odlična. Isto tako neki se plaše ići na pričest, jer nemaju osjećaja ljubavi prema Kristu. Nekako su prazni i hladni se osjećaju, nemaju žara, nemaju revnosti. Nemojte se plaši­ti, to nije težak grijeh. To je tek neki osjećaj. Sveci su znali godinama trpjeti radi te duhovne suhoće, kako se to službeno u duhovnim knjigama zove. Od te hladnoće, od te praznine. A bili su sveti. Imali su oni ljubavi, samo je nisu osjećali. Isto tako što se tiče napasti: recimo, napast ga uzbudi unutra i on misli sad je u najtežem grijehu. Ne tako, napast nije grijeh. Kad je đavao mogao Isusa napastovati, kad su sveci mogli trpjeti teške napasti, a bili su sveti, zašto onda ti ne bi mogao ili mogla podnijeti napast? Napast nije grijeh. Tek kad ti svojevoljno i potpuno pristaneš na napast onda to može biti težak grijeh.

Sad možemo preći na sam predmet svetogrdne pričesti. Otkud ja znam da postoji svetogrdna pričest i da je to teški grijeh? Znam iz Sv. pisma. Ovdje sam donio Sv. pismo Novoga zavjeta. Otvorit ćemo knjigu: Prvu poslanicu Korinćanima, sv. Pavla, glava 11, redci 26-29, i ja ću ga čitati, a vi sami prosudite. Pavao piše Korinćanima ovako: "Uistinu, svaki put kad jedete ovaj kruh i pijete ovaj kalež, navješćujete smrt Gospodnju dok on ne dođe. Zato tko god nedostojno jede ovaj kruh ili nedostojno pije ovaj kalež Gospodnji, bit će odgovoran za tijelo i krv Gospodnju."

Iz tih riječi sv. Pavla možemo zaključiti tri ozbiljne istine. Prva istina: - postoji ne samo spasonosna pričest, postoji i jedna svetogrdna, grešna, prokleta pričest. Sveti Pavao je to vidio u Korintu. Njemu su javili da neki kršćani u Korintu dolaze pijani na vjerske sastanke, dok drugi, gladni, nemaju čime da se nahrane. To su teški grijesi. I radi njih Pavao to piše. I koji je taj historičar koji može izbrojiti koliko je tih strašnih svetih pričesti bilo i koliko to boli Krista?! I je li Krist predvidio kad je naredio ovu pričest, je li predvidio da će ga neki svetogrdno primati? On kaže sv. Mariji Margareti Alacoque, koja ga je gledala u svojim viđenjima: "Gledaj ovo srce koje je toliko volje­lo ljude, a za uzvrat prima samo nezahvalnosti i nemarnos­ti!" Toliko ga je to boljelo! Što kaže Pavao: "Tko nedosto­jno jede tijelo Kristovo i pije čašu, krv Kristovu, krivac je tijela i krvi Kristove." Što to znači: "krivac je tijela i krvi Kristove?" - Ako ja tebi otmem svu tvoju ušteđevinu, ja sam razbojnik. Ja sam krivac za tvoju imovinu i to je smrt­ni grijeh. A ako netko dođe pa te sasvim namjerno ubije iz puške, pištolja, on je ubojica, krivac je tvoje krvi. I tvoja krv viče sa zemlje Bogu da kazni krivca. To je teški grijeh. Ali ako ti nečist, pun prljavštine dođeš na pričest i još ti svećenik kaže: "Tijelo Kristovo", i ti to primiš, onda si kri­vac za tijelo i krv Kristovu. Ti si svetogrdnik. Pogazio si Božju svetinju. I to je također teški grijeh. - To je prva činjenica, prva istina. Postoji svetogrdna pričest. Druga istina: takva svetogrdna pričest je teški grijeh. To Pavao sasvim jasno kaže: "Krivac je tijela i krvi Kristove." I onda on još kaže: "Zato neka ispita svatko sebe prije nego što dođe na pričest!" - To je treća istina! Pavao hoće da se ispitaš. Pogledaj u svoju dušu, sjeti se; ako imaš teški gri­jeh, onda idi na ispovijed! Lijepo, jednostavno bez izmota­vanja i bez uljepšavanja i bez pogoršavanja ispovjedi fino svoj grijeh i okaj ga. I dobit ćeš oproštenje i onda smiješ doći na pričest. Dobro si došao i sretna ti sveta pričest! Amen.
http://www.biskupija-banjaluka.org/izda ... me_413.htm


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 lis 2013 08:27 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 1175
Podijelio: 18 zahvala
Zahvaljeno je: 59 zahvala
Vjeroispovjest: katolik
Status: U braku
http://www.ofm.hr/pokret_krunice/preuzimanje.htm
Pod brošure imaš knjižicu koju Samuel spominje u postu.

_________________
Čak i kad te netko posrami jer misli da ima puno pravo na to, glavu i koljena sagni jedino pred Božjom veličinom, nikad pred ljudskom.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 4 post(ov)a ] 

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 4 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr