Obiteljsko stablo ili naši preci
U četiri životna razdoblja u kojima se mogu skrivati temeljni uzroci naših problema
to su;
1 obiteljsko stablo ili naši preci
2 vrijeme od začeća do rođenja
3 vrijeme djetinjstva,
4 sadašnje razdoblje našeg života
Prvo razdoblje odnosi se na naše obiteljsko stablo- naše pretke.
To je nešto novo u karizmatskom pokretu u katoličkoj crkvi. No to je postojalo i prije, ali nismo to nazivali „ozdravljanjem obiteljskog stabla“.
Koji su biblijski i teološki temelji potrebe za takvom vrstom ozdravljenja? To je teologija istočnog grijeha, koji je nauk i jedan od temelja katoličke vjere. Koje je značenje istočnog grijeha?
Ono se sastoji u tome da zbog prvog grijeha praroditelja trpe njihovi potomci. Istočni grijeh je uzrokovan s dva uzroka .Jedan je vanjski, a to je sotona, i jedan unutarnji, a to je ljudska oholost. Grijeh je uvijek nešto osobno, zato istočni grijeh podrazumijeva da se ne prenosi sam grijeh s naraštaja na naraštaj nego radije kažemo da se iz naraštaja u naraštaj prenose posljedice grijeha. Pitam se zašto? Katolička teologija, koja se temelji na Bibliji ,razlikuje se od protestantske, i u njoj grijeh nije samo osobna stvar.
On jest osoban, ali nije isključivo osoban, već ima i društvenu dimenziju. bog grijeha praroditelja sve je drugo trpjelo. Nije samo narušen odnos s Bogom, nego i odnosi u braku, obiteljski život, pa i cijela priroda. grijeh ima socijalnu dimenziju, ima utjecaj na sve stvoreno Zato kažemo da grijeh praroditelja utječe na sav ljudski rod. Isus e umro zato da bi uklonio posljedice istočnog grijeha. Sv. Pavao kaže: Zbog neposlušnosti jednog čovjeka, svi smo pod utjecajem Zloga, kao što smo radi poslušnosti jednoga čovjeka od te vlasti sada oslobođeni.
Sad prijeđimo na praktične stvari. bog čega je potrebno ozdravljanje obiteljskog stabla? Već znamo da se tjelesne bolesti mogu prenositi iz naraštaja tjelesnim putem, npr. sida. ko je obolio jedan od roditelja, dijete će se roditi bolesno. u bolest biblija naziva gnjevom Božjim..To ne znači da se Bog naljutio, već ljudskim rječnikom rečeno, gnjev Božji znači da Bog dopušta da se dogode posljedice grijeha što su ih počinili ljudi.
Ako se tjelesne bolesti mogu prenositi, koliko li je to više vrijedi za one emocionalne i duhovne bolesti. Kad se dvoje vjenčaju i planiraju zasnovati obitelj, moraju imati veliki osjećaj odgovornosti jer je o njihovom životu i odnosu s Bogom , i međusobno, ovisit će sreća svih naraštaja koji će izrasti iz te obitelji. Njih dvoje koji se namjeravaju vjenčati moraju biti svjesni da na svojim plećima nose teret prethodnih naraštaja. Često oni koji se vjenčaju donose sa sobom ožiljke svojih vlastitih rana, kao i opterećenja proteklih naraštaja .Bilo bi dobro da prije vjenčanja prođu duhovne vježbe poput ovih i da mole molitve za ozdravljanja obiteljskog stabla. Nažalost nigdje u katoličkom svijetu nutarnje ozdravljenje nije obavezan dio programa zaručničkog tečaja .Zato su mnogi brakovi od samog početka osuđeni na propast.
Piše čs. Biserka, sa seminara u Taboru, Patera Rufusa Pereire
nastavljam
Djetinjstvo
To je naše djetinjstvo ili razdoblje odrastanja. U to vrijeme dijete poput „spužve“ upija kako dobre tako i loše utjecaje Malo dijete do svoje druge godine života može naučiti tri jezika. Nažalost u to vrijeme također može zadobiti vrlo teške rane Napr. djetetu čija je majka umrla u porodu ili dok je bio malen, nedostajat će majčina ljubav. Ili dijete koje je poslano baki i djedu da se o njemu brinu ,dijete koje je majka povrijedila ili odbacila. Susreo sam niz osoba koje su mi rekle da ih je majka proklinjala svaki dan. Čuo sam užasne priče o ranama koje su zadale vlastite majke.
Ako je djetetu umro otac ,nedostajat će mu očeva snaga, hrabrost i pouzdanje.
Bog nas je stvorio da su nam u odrastanju potrebna oba roditelja. Današnji fenomen samohranih roditelja dijabolična je . Majka i otac su dva lica jednog te istog Boga.Oni održavaju Gospodinovu i snagu i sućut. Svaka djevojčica treba oca i svaki dječak treba majku. Ako nedostaje jedan od roditelja , župska zajednica, kao i obitelj sama, trebala bi na ispravan način osigurati zamjenu.
Još je gore ako je osoba u djetinjstvu bila seksualno zlostavljana, bilo od nepoznatih osoba , nekog od posluge ili rođaka ili neke osobe s autoritetom u koga je dijete imalo povjerenje: ujaka, liječnika svećenika, ili još gore od vlastitog oca. Uobičajeno je pojava da u Americi, Australiji i Evropi otac seksualno zlostavlja svoje dijete. Stoga vam je jasno zašto je naš posao nutarnjeg ozdravljenja pregolem. Ljudi jednostavno ne znaju kako se nositi s takvim situacijama i srame se o tome govoriti, a jako im je potrebna pomoć.
Znanje o tom području vrlo je ograničeno. Psihijatrija je tu vrlo ograničena, jednako kao i psihoterapija i pružanje stručnih savjeta. Čvrsto sam uvjeren da jedino rješenje predstavlja kršćansko karizmatsko nutarnje ozdravljanje.
Napr. Dijete koje nema uspjeha u školi počinje s e povlačiti u sebe i pokazuje znakove sramežljivosti i straha pred ljudima .Posebno je to čest slučaj u vrijeme rane mladosti i puberteta kad se na tlu seksualnog razvoja događaju neke stvari koje i danas osobu ispunjaju snažnim osjećajem krivnje. Nadalje, mlada je osoba mogla pretrpjeti puno frustracija prilikom procesa obrazovanja i zapošljavanja. Tako se mnogo toga moglo dogoditi u djetinjstvu.
d začeća do rođenja
To je vrijeme od devet mjeseci života u majčinskoj utrobi ili od trenutka začeća do trenutka rođenja. Pogledajmo na čas što zapravo znači začeče ? Bog nas je stvorio iz ljubavi na svoju sliku i priliku. Biblija to snažno kazuje na hebrejskom: Bog nas je učinio živim stvorovima .A život je u Bibliji nešto božansko jer je prelijevanje Božje ljubavi i život. Zbog toga je Božje djelo savršeno.
Čovjek na žalost ne surađuju uvijek sa Bogom. Tako napr. Možda nismo začeti iz bračne ljubavi nego izvan braka, ili pod utjecajem alkohola, ili čak kao posljedica silovanja. To su razlozi zašto naš život može početi traumatskim iskustvom. Zbog toga tako svečano slavimo otajstvo Isusova začeća, odnosno njegovo utjelovljenje. Također, zbog toga slavimo Bezgrešno začeće BDM. No to su nisu samo crkvena slavlja nego i izvori ozdravljenja.
Radi se o devet mjeseci kad se događa mnogo toga. Medicinska znanost savjetuje budućim majkama da se na određen način hrane, odmaraju se jer je poznato da ono što djeluje na majku istodobno utječe i na nerođeno dijete. Ako majka pomišlja na prekid trudnoće, to sigurno utječe na dijete.
Naime , dijete je od trenutka začeća potpuno svjesno, no ne može komunicirati jer njegovi osjetilni organi još nisu razvijeni. Međutim duh je jednak kao u odrasle osobe, zato tako duboko u svome duhu sve pamti. Možda je majka doživjela neki strah ili veliki stres, npr. ako ju je muž napustio prije rođenja djeteta.
Odrasli ljudi u sebi nose povrede dok su bili u utrobi majke, ali mogu biti i ozdravljeni u majčinoj utrobi. Molitva za ozdravljanje majke i djeteta koje nosi je pokazalo kako djetle udara jače majku koja ga je željela pobaciti i ono se ljuti na majku, a zatim se smiruje nakon molitve za oprost i pokajanja , poslije majka osjeti radosno kako je usnulo, To je ono što nazivamo „počivanje u duhu“ .
Obično se ljudi odmaraju u Duhu nakon rođenja, međutim ovakvi primjeri u kojem je počivanje došlo prije rođenja.
Djeca koja nakon rođenje ne spavaju, koja vrište, trzaju se, koja su jako pokretljiva sa ručicama i nožicama, jesu takva jer je majka doživjela stres tokom trudnoće. Molitva nad majkom koja je tek drugi put rekla da je doživjela stres, umiruje dijete već tijekom molitve. I dragocjeno vrijeme na ovakvim susretima je bitno, kad se odmah sagleda svoja pogreška i nastupi priznanje i pokajanje.
Nakon dva tjedna kasnije roditelji su pisali da dijete praktički spava po cjele dane i noći? Možda kako bi nadoknadilo sav onaj san otprije?
Ono što sad proživljavamo
To je sadašnje razdoblje u kojem već lakše možemo pronaći uzroke svojih problema. Neovisno o tome dali smo mladi, oženjeni, neoženjeni po svom izboru, stariji, bake i djedovi, ili smo se posvetili Gospodinu u redovničkom ili svećeničkom zvanju. Neću govoriti o detaljima, jer će oni s vremenom sami izaći na vidjelo u nastavku duhovnih vježbi.
To su četiri razdoblja našeg života gdje bi se mogli naći temeljni uzroci naših problema.
Evo jednog primjera iz redovničkog života.
Pretpostavimo da su redovnici odgođeni zavjeti, ili redovniku ređenje, za jednu godinu možda i nepravedno i bez razloga. To može biti jako veliki teret koji može na osobi ostati cijeli život. Ukoliko takva osoba ne bude ozdravljena, nikad neće biti sposobna za normalni ljudski kršćanski život.
A sad ćemo govoriti o trećem pitanju. Kada jednom konačno shvatite da nam je potrebno nutarnje ozdravljenje, te kad shvatimo na kojem nam je području potrebno, ostaje pitanje kako da ga primimo?
Kao primiti nutarnje ozdravljenje? Kako treba moliti za nutarnje ozdravljenje ?To je srž ove duhovne obnove .Ponavljam ono što sam govorio, možemo na četiri različita načina moliti za unutrašnje ozdravljenje. Svi zajedno, napr. Da molimo za vrijeme sv. mise, jer je ona velika molitva za nutarnje ozdravljenje. Sakrament bolesničkog pomazanja sakrament je za tjelesno ozdravljenje, a sakrament pomirenja je sakrament duhovnog ozdravljenja, a sakrament sv. euharistije je sakrament dubokog nutarnjeg ozdravljenja.
Četiri načina molitve su za ozdravljanje vrlo jednostavne i česte; u misi, svi zajedno pred Presvetim oltarskim sakramentom, u skupinama po pet šest gdje mole jedni za druge i razmjenjuju iskustva i zajedno mole, treći način je kad u susretu pitate osobu , svećenika ili laika, za ispovijed ili molitvu. Ne radi se o tome da će osoba sama po sebi nešto učiniti, nego će Bog po vašoj vjeri vas ozdraviti. Četvrti način je moliti sam za sebe pred Gospodinom Isusom Kristom, moliti često pred Presvetim. Taj je način najvažniji. Gospodin nas ozdravlja u okviru tih dvaju dimenzija: svojom prisutnošću u Presvetom, te okruženošću zajednicom koju rese vjera i ljubav. Zahvalimo i proslavimo Boga!
U knjizi patera Rufusa „Isus danas“ šest dijelova o Isusu koji se moli, Isus kao učitelj, Isus kao iscjelitelj, Isus koji je došao služiti kao trpeći sluga, Isus kao pobjedonosni Gospodin, Isus koji se moli svom ocu....Sve se temelji na Bibliji pa bi vam knjiga u tom smislu mogla pomoći.
************************************
Smjernice za razlikovanje duhova
Po plodovima ćete ih njihovim prepoznati.
Mt 7,20
Ono što je od Svetoga Duha, Duha Božjega, može se opisati na sljedeći način:
1. U skladu je s objavljenim istinama (Stari i Novi zavjet, apostolska predaja, crkveni nauk);
- u skladu je s Božjim zakonom (Deset zapovijedi, zapovijed ljubavi);
- u skladu je s duhom evanđelja (Blaženstva Mt 5; Što učiniste jednomu od ove moje najmanje braće, meni učiniste Mt 25,31-46 );
- u skladu je sa zdravim razumom, realno je, konkretno, ne niječe ljudsku stvarnost.
2. Čovjeka približava Bogu i zajednici vjernika, te potiče na redovit sakramentalni život i molitvu kao susret s Bogom;
- čovjeka otvara prema drugim ljudima i povezuje s njima vezovima bratske ljubavi;
- čovjeka približava čovjeku, čini osjetljivim za potrebe bližnjega, potiče na djelatnu ljubav prema drugima, na brigu za konkretnoga čovjeka u njegovim potrebama;
- čovjeka čini nesebičnim, velikodušnim, požrtvovnim;
- unosi u zajednicu slogu i međusobno poštovanje i prihvaćanje.
3. Ispunjava čovjeka, njegovu životu daje duboki smisao;
- oslobađa čovjeka od grijeha, zarobljenosti, navezanosti i ovisnosti;
- poštuje čovjekovu slobodu, ne ostavlja dojam prisile;
- unosi u čovjekovo srce mir, radost, sigurnost, strpljivost, čistoću, blagost, pravednost;
- unosi u čovjekov život doživljaj Božje prisutnosti, ljubavi i blagoslova;
- čovjeka čini istinski poniznim, pomaže čovjeku da sebe prihvati onakvim kakav jest bez uzdizanja nad drugima, ali i bez potcjenjivanja samoga sebe;
- oslobađa čovjeka licemjerja, lažne poniznosti, skrupuloznosti, sitničavosti;
- potiče na praštanje;
- potiče na istinu, koja oslobađa;
- blagoslivlja.
4. Stavlja Boga na prvo mjesto i teži za njegovom slavom, a ne svojom;
- događa se bez senzacionalnosti i buke;
- uključuje besplatno i bezuvjetno primanje i davanje duhovnih dobara i pomoći;
- ne ucjenjuje, ne uvjetuje, ne zastrašuje, ne služi se manipulacijom bilo kakve vrste.
Naprotiv, NIJE od Duha Svetoga sve ono što je obilježeno jednom ili više sljedećih osobina:
1. U suprotnosti je s objavljenim istinama (Stari i Novi zavjet, apostolska predaja, crkveni nauk);
- u suprotnosti je s Božjim zakonom (Deset zapovijedi, zapovijed ljubavi);
- u suprotnosti je s duhom evanđelja;
- u suprotnosti je sa zdravim razumom, nerealno je, maglovito, konfuzno, niječe ljudsku stvarnost, predstavlja bijeg od stvarnosti.
2. Čovjeka udaljava od Boga i zajednice vjernika, odvraća od sakramenata i molitve;
- čovjeka izolira od drugih ljudi, prekida vezove bratske ljubavi;
- čovjeka udaljava od čovjeka, čini neosjetljivim za potrebe bližnjega, odvraća od djelatne ljubavi prema drugima i brige za konkretnoga čovjeka u konkretnim potrebama;
- čovjeka čini sebičnim, usredotočenim na sebe, navodi ga da se previše bavi sobom, a ne vidi drugoga;
- čovjeka navodi na zanemarivanje svojih dužnosti;
- unosi u zajednicu razdor, neslogu, zbrku, rasulo, nered.
3. Ostavlja čovjeka praznim, neispunjenim;
- uvodi čovjeka u napast i navodi ga na grijeh;
- zarobljava čovjeka, uvodi ga u navezanost, ovisnost, posesivnost;
- ostavlja dojam prisile, neslobode;
- degradira, ponižava čovjeka;
- unosi u čovjekovo srce nemir, tjeskobu, sumnju, nesigurnost, strah, nestrpljivost, nečistoću, mržnju;
- čovjeka čini oholim, umišljenim, bahatim ili pak lažno poniznim, skrupuloznim, licemjernim, sitničavim;
- potiče na zlopamćenje, zamijeranje, nepraštanje;
- potiče na laž;
- proklinje.
4. Stavlja sebe na prvo mjesto i teži za svojom slavom mimo Boga;
- uključuje senzacionalnost, buku, isticanje, kič;
- uključuje naplaćivanje duhovnih dobara i pomoći;
- ucjenjuje, uvjetuje, zastrašuje ili se služi manipulacijom bilo kakve vrste;
- promovira kult osobe, vođe;
- sadrži elemente relativizma, racionalizma, materijalizma, hedonizma, ezoterije, magije, okultizma, praznovjerja
****************************************
https://www.youtube.com/watch?v=6U5GBUDmY9oi mi njih smatramo "primitivnima",
ako su oni primitivni, mi smo toliko iskvareni .............nek nam se Bog smiluje..
*********************************************************
"363 Riječ duša u Svetom pismu često označuje ljudski život, ili cijelu
ljudsku osobu. Ali označuje i ono najnutarnjije u čovjeku sto je u njemu
najvrednije, ono po čemu je posebno slika Božja: "duša" znači duhovno počelo
u čovjeku.
(...)
367 Katkad se pravi razlika izmedju duše i duha. Tako sveti Pavao moli da se
naše "cijelo biće - duh i duša i tijelo" - sačuva besprijekornim, savršenim
za Dolazak Gospodina našega Isusa Krista (1 Sol 5,23). Crkva uči da to
razlikovanje ne uvodi dvojstva u dušu. "Duh" znači da je čovjek od svojega
stvaranja određen za svoju nadnaravnu svrhu, i da je njegova duša sposobna
da po čistom daru bude uzdignuta u zajedništvo s Bogom." (KKC)
Svako živo biće ima dušu kao životno počelo, a duh označava ono što je posebno za čovjeka, ono Božje u nama, čovjekova duša je besmrtna. Zato ju možemo nazivati i "duhovna duša". Čovjekov duh i duša nisu razdvojeni (što su ideje nekih protestanata) već je čovjek jedinstvo duše i duha i tijela.
"365 To jedinstvo duše i tijela tako je duboko da se duša mora smatrati "formom" tijela, tj.
zahvaljujući duhovnoj duši tijelo sastavljeno od tvari jedno je i živo ljudsko tijelo.
Duh i tvar u čovjeku nisu dvije združene naravi, nego njihova povezanost tvori jednu jedinu narav.
366 Crkva uči da Bog svaku duhovnu dušu neposredno stvara, da dušu ne
"proizvode" roditelji i da je duša besmrtna. Ona ne propada kad se tijelo
odvaja smrću i ponovno će se ujediniti s tijelom u konačnom uskrsnuću."
Rodio sam se kao siromah da ti u meni možeš naći
sve svoje bogatstvo.
Rodio sam se malen da ti ne želiš vladati drugima.
Rodio sam se u staji da ti naučiš posvećivati svaki prostor.
Rodio sam se u špilji da svaki čovjek dobre volje ima pristup k meni.
Rodio sam se slabašan da me se nikada ne bojiš.
Rodio sam se bez oružja da ti imaš povjerenja u moju dobrotu.
Rodio sam se iz ljubavi da ti nikada ne sumnjaš u moju ljubav.
Rodio sam se noću da ti povjeruješ kako mogu prosvijetliti
svaku stvarnost.
Rodio sam se gol da se ti možeš odreći samoga sebe.
Rodio sam se kao čovjek da se ti nikada ne sramotiš biti ono što jesi.
Rodio sam se kao čovjek da to možeš postati Bog.
Rodio sam se kao Marijin sin da ti možeš imati majku.
Rodio sam se kao sin kojeg je Josip prihvatio da ti razumiješ
kako je pravi otac onaj koji daruje ljubav i zaštitu.
Rodio sam se u jednostavnosti da ti ne budeš kompliciran.
Rodio sam se ponižen da ti možeš izbjeći svaku oholost.
Rodio sam se u skrovitosti da ti možeš izbjeći svako isticanje.
Rodio sam se kao dijete, da ti naučiš biti jednostavan kao dijete.
Rodio sam se zbog tebe, da svi možemo poći u kuću Očevu.
Lambert Noben
A, šta bi nam Gospodin poručio:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... bRqaO6j4jE