www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 04 svi 2025 22:22

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 278 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 28  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 23 pro 2014 23:15 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2401
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Svećenik-bojovnik
Iz knjige: Ludwig Windisch-Graetz, Helden und Halunken. Selbsterlebte Weltgeschichte 1899–1964. /Junaci i nitkovi. Svjetska povijest 1899–1964. kako sam je ja doživio/, Wien, 2. izd. 1967, str. 93–94. – Preveo Jozo Džambo
Od svih bitaka u Prvome svjetskom ratu najdulje je trajala ona koju su austrougarske postrojbe vodile od lipnja 1915. do studenog 1917. godine protiv Italije na području Soče, rijeke koja najvećim dijelom teče zapadnom Slovenijom i kao Isonzo se ulijeva u Trš­ćanski zaljev. Za vrijeme ove bitke vođeno je ukupno 12 vojnih akcija koje su trajale od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci. U ratnim operacijama na Soči na austrijskoj strani sudjelovao je velik broj vojnika iz Bosne i Hercegovine. Boj na Soči poznat je također po golemoj količini upotrijebljenog ratnog materijala, a posebno po teškim uvjetima ratovanja u alpskim predjelima nekada na visinama i iznad 2.000 metara.
U jednoj od tih akcija na liniji Monte Sabotino – Peuma stajalo je deset tisuća mađarskih nasuprot 75.000 talijanskih vojnika. Ali brojčano slabiji uspjeli su ovoga puta oduprijeti se snažnijem protivniku. Ludwig Windisch-Graetz (1882–1968), austrijski plemić i vojni zapovjednik u jednoj od madžarskih postrojbi, zapisao je sljedeću zgodu iz ovog vremena:
Nakon ove bitke k nama je došao zapovjednik vojske feldmaršal Borojević da podijeli odličja uspješnim braniteljima.
U Sabotinu postrojili smo preostali dio naše brigade – oko 4.000 momaka – dok je na malom oltaru bilo sve pripremljeno za slavljenje mise.
Nekoliko dana prije toga stigao je u stožer brigade jedan vrlo mlad bojažljiv plavokosi svećenik u svojstvu brigadnog kapelana. Bio je tek završio bogosloviju u Budimpešti i mi smo se pitali kako će se taj dječarac snaći u ovom paklu od vatre i metala.
Vojna smotra bila je privedena kraju i tek što je počela misa koju je slavio taj mladi kapelan Sárközi talijansko je topništvo, koje je očito o ovome skupu bilo obaviješteno od zrakoplovne izvidnice, otvorilo po nama vatru iz topništva najvećeg i srednjeg kalibra. Uspjelo nam je trčećim korakom povući postrojbe s mjesta smotre, dok smo mi iz stožera s feldmaršalom i njegovom pratnjom našli utočište u zapovjedničkom skloništu.
Međutim, na oltaru je ostao svećenik i našao se sada u središtu detonirajućih granata i šrapnela. Ministrante je pustio da odu, a sâm je u mirnom dostojanstvu ostao čitati misu dalje, ne dajući se nimalo smesti "vatrenim žarom" granata najvećih kalibara koje su udarale sa svih strana. Preko, ispred, pokraj i iza maloga oltara sijevale su i grmjele eksplozije, ali kao čudom i oltar i svećenik ostali su netaknuti.
Više od četvrt sata trajalo je ovo neobično bogoslužje. Na koncu je pater Sárközi bez žurbe pročitao zadnje čitanje, podijelio blagoslov i zatim polako, s kaležom u ruci, kroz vatrenu kišu krenuo prema našem bunkeru.
Samo nekoliko trenutaka nakon toga oltar je na tisuće dijelova raznijela granata od 15 cm.
Feldmaršal Borojević bio je poznat po tome da do religioznih stvari nije mnogo držao. Međutim, sada je ovaj tvrdi, bezobzirni vojnik pao na koljena. Pater Sárközi ušao je u sklonište i sa svetim kaležom u rukama podijelio nam blagoslov. Borojević mu je poljubio ruku. Sárközi je bio jedini vojni svećenik koji je u Prvome svjetskom ratu dobio kao ratno odličje križ za zasluge s ratnim ukrasima i mačevima. Od tada je u govoru vojnika na Soči slovio kao "Csata pap" – svećenik-bojovnik.
Pater Sárközi poginuo je za vrijeme 10. bitke na Soči dok je u prvim redovima zbrinjavao ranjenike.


Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 04 sij 2015 01:00 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2401
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
https://www.youtube.com/watch?v=dNKJo8qoPOw


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 04 sij 2015 01:05 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2401
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Kardinal Cañizares – Prefekt Kongregacije za bogoštovlje i sakramentalnu stegu progovara o važnosti motuproprija Summorum Pontificum

Vrhovni liturgijski autoritet Crkve: jednakost uvjeta za oba oblika rimskog obreda
25. srpnja, 2013., na blagdan sv. Jakova Starijega, zaštitnika Španjolske, kardinal Cañizares Llovera, Prefekt Kongregacije za bogoštovlje i sakramentalnu stegu, stavio je svoj potpis na predgovor izvanrednog djela, doktorske disertacije koju je obranio njegov sunarodnjak, Španjolac o. Alberto Soria Jiménez, O.S.B., a koja je posvećena dubokoumnom kanonskom razmatranju pravne naravi motuproprija Summorum Pontificum, njegovim zakonskim normama vezanim za oblik i uporabu rimskog obreda, te povijesti koja je dovela do njega.

O. Soria je redovnik u opatiji Svetog Križa od Doline palih (Santa Cruz del Valle de los Caídos), solesmeškoj fundaciji blizu glavnog grada Španjolske, a njegova dizertacija je obranjena i prihvaćena 29. svibnja 2013. na Fakultetu kanonskog prava pri Sveučilištu San Dámaso, glavnoj kući za formaciju svećenika i teologa u vlasništvu madridske nadbiskupije. Dizertaciju je prije nekoliko dana objavio španjolski izdavač „Ediciones Cristiandad“ pod naslovom „Načela tumačenja motuproprija Summorum Pontificum“ (“Los principios de interpretación del motu proprio Summorum Pontificum”), te je iz tog razloga kardinalov tekst tek sada postao dostupan.

Predgovor kardinala Cañizaresa je opsežna prezentacija knjige, i očito uključuje mnoge reference na samo djelo – no ono što ga čini osobitim jest dubina kardinalove zahvalnosti za motuproprij, te njegova obrana (što je zajednička značajka svih onih vjernika duboko zahvalnih na prirodi Summorum Pontificuma) stava koji nalaže da motuproprij u pravnim okvirima predstavlja pravnu jednakost oba oblika rimskog obreda. Kako se radi o istinski revolucionarnom tekstu, preveli smo najvažnije dijelove španjolskog izvornika.

IZVADAK IZ PREDGOVORA KARDINALA CAÑIZARESA LLOVERE DOKTORSKOJ DISERTACIJI O. ALBERTA SORIJE JIMÉNEZA, O.S.B.
Pred sobom imamo djelo koje se znanstvenim pristupom hvata u koštac s temom koja je u nekoliko posljednjih godina bila predmetom usijanih kontroverzi. Unatoč tome, od samoga početka, moramo razmotriti dvije značajke ovoga djela: njegov akademski karakter, te autorovu pripadnost zajednici koja je vjerna velikim načelima liturgije, no u kojoj se ne slavi izvanredni oblik rimskog obreda. Ovo je omogućilo autoru da promotri situaciju „izvana“, i stoga je bio u mogućnosti postići velik stupanj objektivnosti koja se odražava u njegovom istraživanju.

U motupropriju [Summorum Pontificum] kao i u dokumentima vezanim uz nj, jasno se provlači slijedeća misao – liturgijska baština predstavlja bogatstvo koje valja sačuvati, i kao takva treba se razumjeti u duhu liturgijskog pokreta na tragu Romana Guardinija, kome je Benedikt XVI. još od svoje mladosti dugovao velik dio svog osobnog odnosa s liturgijom. Detaljna i dokumentirana povijest procesa, od svojih početaka u 1970-ima, pa do današnjih dana, koju nam autor ovog djela predstavlja, pokazuje kako ova zakonska odredba nije plod trenutačnog pritiska, niti odraz osobnog i usamljenog mišljenja ovog pape, već naprotiv ukazuje kako su mnoge druge osobe dugo priželjkivale slično rješenje. Ovi kriteriji mladoga svećenika Josepha Ratzingera s godinama su se konsolidirali i razbistrili, i kao takve ih je preuzeo Ivan Pavao II., koji je razmatrao mogućnosti pružanja prikladnog zakonodavnog okvira.

Među kardinalima određenima za promišljanje o ovoj temi vladalo je pozitivno raspoloženje. Kardinalska komisija ustanovljena od strane Ivana Pavla II., u kojoj je utjecaj kardinala Ratzingera bio neosporan, željela je „ukloniti utisak kako je svaki misal vremeniti proizvod pojedine povijesne epohe“, i potvrdila je da „liturgijske norme, koje nisu u pravom smislu riječi „zakoni“, ne mogu biti abrogirane (ukinute), već subrogirane (zamijenjene drugima): one koje prethode, onima koje ih naslijeđuju.“ Izuzetno je važno što se u ovoj istrazi zorno izlaže kako stav Benedikta XVI. ne predstavlja toliko neku novotariju ili promjenu usmjerenja, već postignuće onoga što je već pokrenuo Ivan Pavao II. – s inicijativama poput savjetovanja s kardinalskom komisijom, motuproprija Ecclesia Dei, stvaranja Pontifikalne komisije istoga imena, Mise kardinala Castrillóna Hoyosa u rimskoj crkvi Svete Marije Velike (Santa Maria Maggiore) 2003., ili papine deklaracije Kongregaciji za bogoštovlje iste godine.

Povijest ovog procesa otkriva nam da želja očuvanja tradicionalnog oblika Mise nije bila ograničena samo na integriste, već su i ljudi iz svijeta kulture ili književnosti poput Agathe Christie i Jorgea Luisa Borgesa sastavljali pisma u kojima su se zauzimali za njeno očuvanje, te kako je sv. Josemaría Escrivá iskoristio osobni indult [odobrenje za isključivo slavljenje izvanrednog oblika] koji mu je spontano odobrio sam nadb. Bugnini [„arhitekt“ nove Mise]. Također je važno uočiti kako je Benedikt XVI. ulagao velik trud kako bi naglasio da Crkva ne odbacuje svoju prošlost: izjavljujući kako Misal iz 1962 „s pravnoga stanovišta nikada nije bio dokinut“, manifestirao je jedinstvenost i povezanost koju Crkva želi očuvati. Zapravo, Crkva u svom krilu ne smije dozvoliti preziranje, zaboravljanje ili odricanje od riznica i bogate baštine tradicije rimskog obreda, upravo stoga jer povijesno naslijeđe liturgije Crkve ne smije biti odbačeno, niti sve može biti ustanovljeno ex novo bez amputacije temeljnih dijelova te iste Crkve.

Još jedan važan aspekt dolazi nam iz iščitavanja povijesne naracije ovog djela: napreci koji su se dogodili tijekom svih ovih godina na polju pastoralnog senzibiliteta za ovu skupinu vjernika, veća posvećenost tim osobama i njihovoj duhovnoj dobrobiti. Zapravo, u početku je zakonodavni okvir bio vrlo ograničen, u obzir je uzimao samo klerikalni svijet, te je pritom praktički ignorirao vjernike laike, smatrajući kako je primarna briga disciplinske naravi: valjalo je kontrolirati potencijalni neposluh novoproglašenom zakonodavnom okviru. S vremenom, situacija je poprimila više pastoralni aspekt, kako bi se izašlo u susret tim vjernicima, što se na kraju odrazilo i na terminologiji koja se rabila: tako se više ne spominje „problem“ svećenika i vjernika koji ostaju privrženi tzv. tridentinskom obredu, već se radije govori kako njegovo očuvanje predstavlja „bogatstvo“.

Na taj način je stvorena situacija analogna onoj koja je bila sasvim uobičajena kroz tolika mnoga stoljeća, jer moramo imati na umu da sv. Pijo V. nije zabranio uporabu liturgijskih tradicija koje su bile stare barem 200 godina. Mnogi crkveni redovi i biskupije su stoga sačuvali vlastiti obred; kao nadbiskup Toleda, mogao sam živjeti ovu stvarnost s mozarapskim obredom. Motuproprij je preinačio trenutnu situaciju, tako što je razjasnio da bi slavljenje izvanrednog oblika trebalo biti posve uobičajeno, i time što je uklonio sva ograničenja vezana uz broj zainteresiranih vjernika, a usto nije postavio nikakve druge uvjete za sudjelovanje u navedenim misnim slavljima osim onih koji se uobičajeno zahtijevaju prilikom bilo kakvog javnog slavljenja Mise, što je omogućilo širok pristup ovoj ostavštini koja je, premda po zakonu duhovna baština svih vjernika, u praksi ignorirana od velikog dijela istih. U stvari, trenutna ograničenja slavljenju po izvanrednom obliku nisu ništa drugačija od onih koja vrijede za bilo koje drugo slavljenje, u bilo kojem obredu. Oni koji žele u razlikovanju koje motuproprij čini između slavljenja cum i sine populo (sa i bez prisustva vjernika) vidjeti ograničenje izvanrednog obreda, zaboravljaju da niti u misalu kojega je promulgirao Pavao VI. nije dozvoljeno slavljenje cum populo bez prethodnog odobrenja i dogovora s župnikom ili rektorom crkve.

S druge strane, u motupropriju se izričito razmatra mogućnost da se u celebracijama sine populo spontana prisutnost vjernika dopusti bez ograničenja (taj izraz je izazvao mnogo zajedljivih primjedbi kritičara dokumenta). Na taj način se jednostavno moglo stati na kraj čudnim okolnostima kada je, premda ju je slavio svećenik s potpuno reguliranom kanonskom situacijom, ova Misa ostala zapriječena sudjelovanju vjernika naprosto zbog uporabe obrednog oblika, i to oblika koji je u isto vrijeme bio sasvim priznat od Crkve. Situacija iz 1970-ih – u kojoj su svećenici koji nisu mogli usvojiti novi misal radi lošeg zdravlja, poodmakle dobi i sl., bili osuđeni na to da više nikada ne mogu slaviti Euharistiju bez zajednice, koliko god ona bila malena – također je spriječena. Ta situacija bi se prema današnjem senzibilitetu mogla lako protumačiti kao diskriminatorna. S druge strane, svjesno i namjerno ograničavanje Mise cum populo, kao i sputavanje slavljenja izvanrednog oblika sine populo, proturiječilo bi tekstu i nakanama koncilske konstitucije: „…Kad god obredi … traže zajedničko slavlje s prisutnošću i djelatnim sudjelovanjem vjernikà, neka se strogo naglasi da mu, koliko je to moguće, valja dati prednost pred njihovim pojedinačnim i takoreći privatnim slavljem. (Sacrosanctum Concilium, 27)

Upravo iz ovog razloga apsolutno je neutemeljena tvrdnja kako se propisi Summorum Pontificuma imaju smatrati kao „napad“ na Koncil; takva izjava pokazuje veliko nepoznavanje samog Koncila, jer je sama činjenica pružanja prilike vjernicima za spoznaju i uvažavanje mnogostrukih blaga liturgije Crkve upravo ono na što je smjerao ovaj veliki skup kada je izjavio: „Slijedeći vjerno predaju, Sveti sabor na kraju izjavljuje da Majka Crkva drži ravnopravnima i jednako časnima sve zakonito priznate obrede te hoće da se oni i dalje čuvaju i na svaki način njeguju.“ (Sacrosanctum Concilium, 4)

Još jedan aspekt na koji upućuje ovo djelo koje predstavljamo, a od iznimne je važnosti ne ispuštati ga iz vida, jest negativan odjek koji ove unutar-crkvene debate imaju na polju ekumenizma. Usred kontroverzi, prečesto se zaboravlja kako se kritike usmjerene protiv obreda naslijeđenog od rimske tradicije, također odnose i na druge tradicije, prije svega na pravoslavne: gotovo svi liturgijski aspekti koje žestoko napadaju oni koji se protive očuvanju drevnog misala su upravo oni aspekti koji su nam zajednički s istočnom Tradicijom! Suprotno takvima, znakovito je da ovu tvrdnju potvrđuju pozitivne reakcije koje su stigle od pravoslavaca prilikom izdavanja motuproprija. Ovaj dokument na taj način je postao ključni aspekt za „kredibilitet“ ekumenizma upravo stoga jer, prema izrazu predsjednika Papinskoga vijeća za promicanje jedinstva kršćana, kardinala Kurta Kocha „zapravo promiče, ako to možemo tako nazvati, ‘unutar-katolički ekumenizam’ “. Dosljedno tome, možemo reći da premisa ut unum sint (da budu jedno) pretpostavlja ut unum maneant (da ostanu jedno), i to na takav način da, kako to piše kardinal, „propadne li unutar-katolički ekumenizam, katolička liturgijska kontroverza će se preliti i na sam ekumenizam.“

Benedikt XVI. je sa svojom legislativom pokazao svoju očinsku ljubav i razumijevanje za one koji su posebno privrženi rimskim liturgijskim tradicijama, i koji su time riskirali da postanu, na trajan način crkveno marginalizirani; upravo je na taj način, govoreći o toj problematici, jasno poručio da „nitko nije suvišan u Crkvi“, čime je pokazao senzibilitet koji je anticipirao zabrinutost trenutnog pape Franje, za „egzistencijalne periferije“. Sve ovo nedvojbeno predstavlja snažan signal za razdvojenu braću.

No, motuproprij je također proizveo fenomen koji je za mnoge zapanjujuć, te predstavlja istinski „znak vremena“: zanimanje koje pobuđuje izvanredni oblik rimskog obreda, i to naročito među mladima koji ga nikad nisu doživjeli kao redovan oblik, a to izražava i žeđ za „jezicima“ koji nisu „isti poput ostalih“, i koji nas pozivaju prema novim, i za mnoge svećenike, nepredvidljivim obzorjima. Otvaranje liturgijske riznice Crkve svim vjernicima omogućilo je otkriće svih blaga ove baštine i onima koji ih i dalje ignoriraju, a s kojima ovaj liturgijski oblik više nego ikad potiče na mnogobrojne svećeničke i redovničke pozive diljem svijeta, voljne za davanje vlastitih života u službu evangelizacije. Ovo se na vrlo konkretan način očitovalo prilikom hodočašća u Rim prošlog studenog [2012.] kao znak zahvalnosti za pet godina motuproprija, koje je okupilo hodočasnike sa svih strana svijeta pod znakovitim motom „Una cum Papa nostro“ (Jedno s našim papom), a sve je to, radi veličine događaja, velike posjećenosti, a iznad svega radi duha koji je inspirirao njegove sudionike, sasvim mjerljiva potvrda koliko je ispravan bio ovaj zakonski okvir, rezultat tolikih desetljeća sazrijevanja. [kardinal Cañizares tom prilikom je u bazilici sv. Petra slavio središnju Misu po izvanrednom obliku]

Najsnažniji dojam koji ostaje nakon čitanja ovog djela jest onaj kako pravna struktura koju je utemeljio motuproprij nije sputana time da predstavlja odgovor na vremenski ograničen problem, već naprotiv, ima uporište u nepromjenjivim teološkim i liturgijskim načelima, te tako tvori čvrstu i dobro definiranu pravnu situaciju koja ovaj predmet istovremeno čini neovisnim od općeg mišljenja i samovoljnih odluka. Na ovaj način, dok su za jedne i druge ovaj problem i sporovi koji ga prati godinama okruživali sud o ovom pitanju koje je naposljetku povijesne naravi, Benedikt XVI. se, uzdigavši se iznad „teoretskih“ debata, trudio naglasiti nužnost pronalaska teološke suvislosti, te prije svega postizanja važnih pastoralnih rezultata.

U stvari, ukoliko iz oba oblika slavljenja jasno izvire jedinstvo Crkve i jednost Otajstva, to može biti samo razlogom za veliku sreću i duboku zahvalnost. Stoga, što se bolje živi liturgija, svaka u svom obliku, s otvorenošću srca koje prevladava isključivost i predrasude, tada će biti moguće živjeti ono „jedinstvo u vjeri, sloboda u obredima, i milosrđe u svima.“

Povjeravamo Majci Božjoj doba milosti u kojem živimo. Ona će nas voditi Sinu, u koga možemo vjerovati. Upravo će nas On voditi, čak i u nemirnim vremenima, kako bismo mogli nanovo otkriti put vjere i na taj način sve više i sve jasnije prosvijetliti radost i obnovljeni entuzijazam susreta s Kristom. Ovom cilju nedvojbeno će pridonijeti ova knjiga o. Alberta Sorije, O.S.B., veliki plod istraživanja koje će učiniti važnu uslugu liturgijskom pomirenju, te shodno tome, novoj evangelizaciji, te jedinstvu koje svakim danom sve više jača, zbiljsko i učinkovito, u njedrima Crkve. Još jednom izražavam moje iskrene čestitke, i moju najdublju zahvalnost autoru ovog veličanstvenog djela, velike službe koja je inače toliko prikladna sinu svetog Benedikta.

Antonio Cañizares Llovera

Kardinal Prefekt Kongregacije za

Bogoštovlje i sakramentalnu stegu


Slika


Slika

Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 04 sij 2015 10:45 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 06 lis 2014 20:21
Postovi: 216
Lokacija: zd
Podijelio: 166 zahvala
Zahvaljeno je: 101 zahvala
cirenac napisao:
Misa je najsavršenija molitva. Možemo je usporediti s najsuvremenijim računalom. No, o nama ovisi kako i koliko ćemo se tim istim računalom služiti. Sjetimo se odmah one rečenice sv. Augustina o veličini Božjoj: «Bog je toliko velik koliko mu tvoja vjera dopusti da bude velik!» Istu tvrdnju itekako možemo primijeniti i na svetu misu.


Prečesto misu shvaćamo kao nešto što se događa samo po sebi bez našega aktivnog duhovnog sudjelovanja. Ukoliko mislimo kako sudjelovanje na misi znači samo fizičko prisustvovanje uz izgovaranje točno određenih riječi, tada se najvjerojatnije nalazimo ispred računala koje znamo samo uključiti i isključiti.

Misa je duhovno sudjelovanje u stvarnoj žrtvi i uskrsnuću Isusa Krista. Misa se događa izvan vremena i u njoj sudjelujemo u prisutnosti čitave proslavljene, a isto tako i živuće Crkve (v. Enciklika o Euharistiji – Ivan Pavao II.). Misa je najozbiljniji događaj našega života. No, trebamo se odlučiti 'zaviriti iza zastora' i stvarno čitavim bićem, duhom, dušom i tijelom sudjelovati u njoj. To se počinje događati onoga trenutka kad se mi svojom slobodnom voljom za to stvarno odlučimo. Počinjemo s malim 'provirivanjem' iza zastora dok na posljetku u potpunosti, duhom, dušom i tijelom ne uđemo u tu okom nevidljivu stvarnost.

Misa je molitva u kojoj nam Duh Sveti pomaže moliti. Bez Njega je nemoguće ući u otajstvo mise. Misa je događaj za koji se trebamo ozbiljno pripremati. Misa je aktivno sudjelovanje u muci, smrti i uskrsnuću Isusa Krista. Krist je žrtva. Jedan je vjernik ovako objasnio zašto mu je misa najvažnija: «Kad dođem na misu vidim Isusa kao žrtvu. Tada imam samo dvije mogućnosti: da promatram ili da sudjelujem. Kad izađem iz crkve, Isus gleda mene i vidi kako sam u svijetu ja žrtva. On također ima dvije mogućnosti: da promatra ili da sudjeluje.»

Sudjelovati prvenstveno znači doći pred raspetoga i uskrsnuloga Krista s vjerom u srcu. Kad u duhu stanemo pred križ na kojem se događa otkupljenje, spasenje, oproštenje, ozdravljenje, iscjeljenje, oslobođenje ovoga svijeta – mi možemo samo promatrati, a isto tako u toj žrtvi možemo i sudjelovati. Bog je za nas sve učinio ili nam je na neki način sve već dao (v. Iz 53,4-6). No, to 'sve' neće biti zaista naše ako ga vjerom ne uzmemo. Vjerom ulazimo u posjed blagoslova kojima smo već u Kristu blagoslovljeni. Dakle, prikazati misu znači svojom slobodnom voljom zahvaliti Kristu za trpljenje za sasvim konkretnu nakanu te tu istu nakanu u ime toga trpljenja staviti pred Boga kao Oca kako bi se ona u Duhu Svetome u potpunosti ispunila. Najčešće misne nakane koje prinosi svećenik su one za spasenje duša iz čistilišta, tj. mise za mrtve. No, mi ostali sudionici misnog slavlja pozvani smo 'prinijeti svoje žrtve'. Svećenik nas na jednome mjestu poziva da molimo da njegova i naša žrtva bude ugodna Bogu Ocu svemogućemu. Žrtva je ugodna ako ima smisla. Ako dođemo pred raspetoga Krista koji umire za grešnike, bolesnike i sve druge patnike – a u isto vrijeme mu ne vapimo za neke od njih i ne donosimo ih u njegovo milosrđe – mi tada pokazujemo sebičnost i nevjeru. Ako donosimo samo svoje potrebe tada pokazujemo svoju egocentričnost. Bog želi da se što više ljudi spasi od pakla, patnje, svezanosti i svih onih drugih stvari od kojih nas je svojom mukom otkupio. Koliko će se ljudi spasiti ovisi prvenstveno o nama, jer je On svoj dio već učinio. On nas je naime već sve spasio. No, mi smo ti koji vjerom trebamo uzeti spasenje koje nam po Kristu pripada i to ne samo za sebe već ga trebamo posredovati i, što je moguće više, drugim ljudima.


Svaku bi misu trebali započeti jasnom mišlju, otprilike ovako: «Ne, Gospodine, ti nisi uzalud umro. Tvoja muka za mene i za moju braću i sestre nije bila uzaludna. Zato ti danas u svojem srcu donosim ove svoje nakane (trebamo ih što jasnije u svojem srcu izreći) i molim te da me svojim Svetim Duhom nadahneš kako bih pridružio i one za koje nitko ne moli, a potrebni su tvoga milosrđa. Ja ih sada uključujem u tvoju pobjedu na križu i donosim ih, Oče, u tvoju silnu ljubav!» Ukoliko do sada nismo tako prikazivali misu, najbolje je da počnemo s jednom nakanom. Pretpostavimo kako misu prikazujemo za obraćenje jednoga nama poznatog grešnika kojega ćemo u daljnjem tekstu zvati grešnikom. Nikako nije dovoljno prije mise, ili u nekom dijelu mise, samo izgovoriti u srcu, ili na glas, kako misu prikazujemo na tu nakanu. To ni izdaleka nije ono što bi trebali činiti. Svaku riječ koju na misi slušamo ili je izgovaramo trebamo dovesti u vezu s tom nakanom.

Ulazna pjesma uvodi nas u svjesnost kako pristupamo žrtvi u kojoj sudjeluje čitava Crkva, nebeska i zemaljska, kojoj zapravo prisustvuju svi ljudi koji su ikad živjeli i koji će ikad živjeti. Ulazimo u duhovnu realnost koja nije ograničena prostorom ni vremenom. Započinjemo znakom križa gdje proglašavamo kako će se sve događati u ime Oca, Sina i Duha Svetoga. Tu već postajemo duboko svjesni kako smo u misu (žrtvu) u svojem srcu 'donijeli' i grešnika za kojega prikazujemo misu. On se, s nama i po našoj slobodnoj volji, nalazi pred križem i mi postajemo svjesni kako su oči svemogućeg Boga, svih anđela i svih svetih uperene u njega. Sveci su u jedinstvu s Bogom tako da i oni poštuju našu slobodnu volju kao što je poštuje i Bog. Oni prinose naše molitve Bogu, ali samo one koje im mi povjerimo da ih prinose. Dakle, već na početku mise 'povjeravamo' našeg grešnika svim anđelima i svecima, a posebno Mariji koja je iznad sviju njih. Za nebo nema veće radosti od spasenja grešnika i mi postajemo svjesni kako je naša nakana itekako prihvaćena i kako će se čitavo nebo priključiti da nam pomogne kako bi vjerom mogli prihvatiti obraćenje tog grešnika.

U činu pokajanja zatim se kajemo za svoje grijehe, ali isto tako i za grijehe našeg grešnika za kojeg misu prikazujemo. Molimo Blaženu Mariju, vazda djevicu, sve anđele i sve svete i braću okupljenu u crkvi da se mole Bogu Ocu svemogućemu da se smiluje i oprosti grijehe nama i našem grešniku.
Nakon svećeničkog odrješenja, za one koji ga mogu vjerom prihvatiti (v. Book br.1), dolazi molitva: Gospodine, smiluj se, u kojoj tri puta zazivamo Boga da se našem grešniku smiluje i podari mu obraćenje. Te molitve zaista trebaju proizlaziti iz našega htijenja za njegovo obraćenje. Zatim, kad je određeno, dolazi jedna od najsavršenijih molitava koju možemo za našega grešnika moliti. To je Slava Bogu na visini. Počinje sa slavljenjem, hvalom, blagoslivljanjem Boga, klanjanjem Bogu, opet klanjanjem te priznanjem Boga kao Oca svemogućega te Isusa kao jedinorođenoga sina Božjega. Sve to činimo iz ljubavi što je On našeg grešnika već na križu spasio. Nastavlja se sa tri zaziva za smilovanjem i za prihvaćanjem naše molitve koju upućujemo opet za našega grešnika. Završava sa proklamiranjem Božje svetosti. U duhu već tu možemo gledati kako ga Bog želi u svojoj svetosti. To je molitva koja nas nikako ne može ostaviti ravnodušnima ukoliko nam je zaista stalo do obraćenja našega grešnika.U službi riječi očekujemo da nam Bog progovori po dnevnim čitanjima i homiliji svećenika. Ta homilija nikako ne ovisi samo o svećenikovoj sposobnosti već uvelike i o želji prisutnih da im Bog zaista progovori. Ako takva želja postoji, Duh će svećenika nadahnuti da kaže ono što trebamo čuti. Nakon homilije može slijediti Vjerovanje u kojemu iskazujemo svoje povjerenje u Boga koji ljubi čovjeka i zbog toga je za nas i umro. Izražavamo svoje čvrsto uvjerenje kako će Otac po žrtvi svoga sina upotpuniti spasenje našega grešnika.

U sveopćoj molitvi u žrtvu priključujemo opće nakane za koje moli prisutna Crkva, ali dodajemo i druge svoje nakane. Euharistijska služba započinje prikazanjem darova u kojemu i mi prikazujemo svoj život te život našega poznanika grešnika. To je trenutak kada na poseban način postajemo svjesni uloge Boga u vlastitome životu te prikazujemo život našega prijatelja grešnika Bogu da ga u svoj punini zahvati svojom milošću. To je trenutak davanja milostinje kada se zaista zapitamo kakvu ulogu novac ima u našim životima i je li nam on sredstvo za posvećenje ili nam je postao idol ili čak gospodar. Slijedi molitva u kojoj molimo da prikazana žrtva bude na hvalu i slavu Božjega imena (što svakako jest obraćenje grešnika) te da bude na korist nama i čitavoj svetoj Crkvi. Naš obraćeni grešnik je svakako Božja slava i hvala, a isto molimo da od tog obraćenja bude doista višestruka korist nama i Crkvi.

Euharistijska molitva opet započinje priznanjem vjere da je Gospodin s nama i da su naša srca s njime. Molitvom predslovlja poziva nas da damo hvalu i slavu Bogu i ona završava riječima: 'I stoga s anđelima i arkanđelima, s prijestoljima i gospodstvima, i sa svom nebeskom vojskom pjesmu tvoje slave pjevamo bez prestanka: Svet, svet... Tu postajemo svjesni kako smo okruženi anđelima sa svim svojim razinama Božanske vlasti, sa svim svecima, tj. sa svom nebeskom vojskom. Kad dajemo slavu Bogu i kad Ga očitujemo svetim, mi ulazimo u samo središte Božje nebeske vojske (v. Ps 100). S nama ulazi i naš grešnik. Ta nas okruženost oslobađa od svakoga đavolskog tlačenja i to je trenutak velikoga oslobođenja. To je posebno važno za one koji prikazuju misu za nečije oslobođenje. Slavljenje i štovanje Boga općenito nas 'uvlači' u okruženost njegovim vojskama i silno je sredstvo oslobođenja svih vrsta. Na žalost, u mnogim župama je slavljenje više pokušaj umjetničkoga dojma nego stav srca prisutnih vjernika.

Slijedi pretvorba koja je prikazanje Isusove žrtve Ocu. To je naša molitva Ocu upućena s podnožja križa. Tu prikazujemo tijelo i krv, dušu i božanstvo Isusa Krista Ocu nebeskome. Donosimo sebe i našega grešnika pred križ, gledamo prema Ocu i u srcu molimo nešto poput ovoga: «Hvala ti, Oče, što si prihvatio žrtvu svoga sina za moje grijehe i grijehe (navesti ime)! Privuci ga, Oče, snažno svome Sinu kako bi ga upoznao i uzljubio i tako se pribrojio zboru spašenih!». Budimo u tim trenucima potpuno sabrani i donosimo i ostale nakane, no ostavimo dovoljno vremena za zahvaljivanje za našega grešnika.

Uključimo se zatim u molitvu koju svećenik moli u naše ime za opće potrebe! U tome trenutku postajemo svjesni Božje pobjede, tj. uskrsnuća Isusa Krista te upućujemo molitvu Očenaša Ocu nebeskome koji je prihvatio našu žrtvu. O Očenašu nekom drugom prilikom više. Slijedi molitva za mir u kojoj molimo neka nas Duh Sveti ispuni mirom koji će biti rezultat potpunog pouzdanja u Božju ljubav i providnost te rezultat oproštenja grijeha. Zamolimo Isusa da srce našega grešnika po svojoj providnosti, u svoje vrijeme i na svoj način, ispuni svojim mirom i zahvalimo mu već sada za to. Pružimo ruku bližnjima u znak svoje želje da i njih Gospodin ispuni mirom kao znakom prihvaćanja njihovih žrtava, a i znakom naše želje da sa svima živimo u miru! Slijedi molitva zaklanom i uskrslom Jaganjcu u kojoj posebnu pozornost imamo na Njemu koji je umro za nas i koji nam se sada daje za jelo. On koji uzima naše grijehe neka nam se smiluje u svakoj našoj potrebi. Posebno neka se smiluje našemu grešniku kako bi nakon obraćenja ustrajao u rastu u svetosti dok ne dođe u vječnost.

Blagovanjem Euharistije ulazimo u intimnu povezanost s uskrsnulim Kristom. U tu povezanost dovodimo i našega grešnika. To su trenuci naše spontane molitve, zahvaljivanja, slavljenja… U svojemu srcu trebamo mislima biti povezani s Bogom u nama. Svećenik najavljuje Krista kao Jaganjca Božjeg koji oduzima grijehe svijeta. Ponekad je jednostavno dovoljno prepustiti se spoznaji kako smo u Njemu i On u nama, ne moleći ništa. Dozvolimo mu neka On čini s nama što god hoće. Naše misli u tim trenucima trebaju pripadati samo Njemu. U tome nam može pomoći prigodna pričesna pjesma, no isto tako inzistirajmo na vlastitoj povezanosti u tišini svoga vlastitoga srca. To su trenuci kada na čudesan način možemo biti oslobođeni ropstva grijeha koji su nas zarobili, možemo biti oslobođeni bilo kakve vlasti đavla, možemo biti ozdravljeni i na svaki drugi način blagoslovljeni. Neka ta povezanost u duhu potraje što duže, a možemo je nastaviti i isti dan kod kuće.

Misa završava završnim obredom u koji je uključen blagoslov i pozdrav. Taj blagoslov zaista trebamo u vjeri prihvatiti kao rezultat našega sudjelovanja na misi, kao znak prihvaćanja onoga za što smo molili. Taj blagoslov Oca, Sina i Duha Svetoga vjerom prihvaćamo i za grešnika.

Svećenikov pozdrav: «Idite u miru!» znak je naše vjere kako je naša molitva prihvaćena i kako u vezi nje možemo imati potpuni mir i pouzdanje kako će Bog u svoje vrijeme i na svoj način učiniti najbolje.

Grešnik (naše prikazanje) može biti i bolesnik, ovisnik, siromah, zatvorenik…

BOOK časopis za promicanje kršćanskih vrednota


I, zašto svećenik govori o sv. misi kao o Euharistijskom slavlju, a ne o žalosti jer smo svi namršteni, samrtnički ozbiljni, kao da ja Isus samo umro, a nije uskrsnuo, da li je slavimo, da li slavimo i zahvaljujemo za veliki dar spasenja svima nama............
''Radujte se u Gospodinu uvijek!
Ponavljam: Radujte se!'' Fil. 4,4


Hvala brate cirenac na ovom postu :b112:
iako sam ovo vec procitao x puta,o smislu i znacenju sv.Mise,to jednostavno nije dovoljno,triba svaki dan iznova ovo sebi posvijestiti,neka nam to bude danas najvazniji zadatak koji cemo svaki sljedeci dan usavrsavati iznova.Sve mozemo zaboraviti ali sv.Misu i molitvu nikako(kako kaze prof.Ivancic)to je nasa snaga na zemlji i temelj naseg zivota,biti s Kristom kroz razmatranje,molitvu i zajednistvo u sv.Misi sa nasom bracom.Toliko puta sam prazan na misi,misli mi odlutaju i sto se vise borim sa rastresenoscu to je gore ali imam sve cesce i iskustvo sabranosti i mira,radosti, kakvu ovaj svijet ne poznaje.
Znati se prepustiti Bogu,uloziti onaj maleni korak prema sabranosti,uci u tisinu prije mise i razmatrati to veliko Otajstvo,uistinu cini cuda i tad doticemo nebo kroz sv.Misu.Uistinu,Bog cini 99%,ali bez onog naseg minimuma od 1% volje i zelje,nista se ne dogadja,ostajemo zatvoreni u svojim frustracijama i ranama koje svi nosimo,nitko nije postedjen,gluma koju imamo prema vani je jedno a realnost nase bjede drugo.
Svima neizmjerno triba Bog i samo u Njemu je spas,za Njega je nase srce stvoreno,hvala Isuse :a1250:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 05 sij 2015 18:59 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2401
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
http://fox4kc.com/2015/01/03/kansas-cit ... ic-priest/

Ako mi netko može ovo objasnit, bio bih zahvalan!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 05 sij 2015 21:40 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3439
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Samuel napisao:
http://fox4kc.com/2015/01/03/kansas-city-sees-its-first-female-catholic-priest/

Ako mi netko može ovo objasnit, bio bih zahvalan!

Kaj te muči Sami? Ženska je izopćena iz Katoličke crkve zbog vlastitih mudrolija o tome kako bi Katolička Crkva trebala izgledati, tj. pomislila je da može biti svećenik.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 05 sij 2015 21:59 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2401
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Fran26 napisao:
Samuel napisao:
http://fox4kc.com/2015/01/03/kansas-city-sees-its-first-female-catholic-priest/

Ako mi netko može ovo objasnit, bio bih zahvalan!

Kaj te muči Sami? Ženska je izopćena iz Katoličke crkve zbog vlastitih mudrolija o tome kako bi Katolička Crkva trebala izgledati, tj. pomislila je da može biti svećenik.


E da se je predstavila kao muško, nitko to nebi skužio, i mogla je sve to izbjeći! :D


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 05 sij 2015 22:08 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3439
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Samuel napisao:
E da se je predstavila kao muško, nitko to nebi skužio, i mogla je sve to izbjeći! :D

Ona je pogazila slovo zakona i zato mora biti kažnjena. :lol:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 sij 2015 20:12 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2401
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Bravo za don Damira, ali što je zanimljivo da je on tek sada saznao neke stvari, kako sam kaže!!

https://www.youtube.com/watch?v=zPMsBEz ... ture=share


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 sij 2015 20:33 
Samuel napisao:
Bravo za don Damira, ali što je zanimljivo da je on tek sada saznao neke stvari, kako sam kaže!!

https://www.youtube.com/watch?v=zPMsBEz ... ture=share


Božji blagoslov don Damiru.On je jedan od onih jakih boraca koji se bore za ljudsko dostojanstvo.Tu je održao još jedan u nizu odličnih predavanja.


Vrh
  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 278 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 28  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr