perokvrzica napisao:
Citat:
Ali, ja ti govorim da Bog ne utječe na ono što ja sad pišem, već da ovo radim izričito svojevoljno. On je znao prije pada anđela i kreairo me ovakvoga i znao je točno da ću ovo pisat. Ali to što On zna ne znači da utječe na mene sada. Ako Bog ne dirgiria slobodnom voljom; onda ne dirigira svima.
03 Svjedočanstvo je Svetog pisma jednodušno: skrb božanske providnosti konkretna je i neposredna; brine se za sve, od najmanjih stvari do najvećih svjetskih i povijesnih događaja.
Koliko je teško ovo shvatiti?

Brine se za sve – od najmanjih do najveći svjetskih događaja.
God is everywhere present in created space. (De fide.)
God through His providence, protects and guides all that He has created. (De fide.)
God co-operates immediately in every act of His creatures. (Sent. communis.)Duje, čitaš li ti ista slova?
Bog sudjeluje trenutačno u svakom činu svojih bića.
Ti jednostavno ne razumiš. Pa ovo je strašno. U prvoj rečenici piše da je prisutan. U drugoj da štiti i vodi, a u trećoj je ko-operater. Što misliš, o kakvom činu se tu priča? Jesi ti blentava? Je li Bog sudjeluje u svakom činu svojih bića? NE! Ne sudjeluje dok netko siluje malu curicu. Ili po tvojoj filozofiji sudjeluje?
I što ti sad kažeš:
perokvrzica napisao:
Šta je pitanje koje je problem? Na koji način Bog trenutačno sudjeluje u svakom činu svojih bića?
Ne sudjeluje na način da anulira tvoju slobodnu volju!
Pa normalno da ne anulira slobodnu volju, da je anulira ne bi bila slobodna. Prisutan jest, ali ne sudjeluje u svakom činu; u grijehu. Gore si vjerovatno izvukla iz konteksta, bitna je poanta.
perokvrzica napisao:
Citat:
a to i sad tvrdim - svoje rečenice. Ne tvrdim da Bog ne djeluje, što prikazuješ. Nisam ja definirao "umirovljenog Boga"- Epikurovog. Sjećaš se da sam ti napisao Epikurov Bog? ...Problem je nastao kad si rekla: Bog utječe na našu svaku odluku. Ja ti tvrdim da ta rečenica nije istina. Kako je Bog zaslužan ako mi pokušavamo zgriješit? Jedino tako što nas je stvorio, ali je li utjecao na našu odluku da zgriješimo? Ne, to je naša slobodna volja. Ja to tvrdim. U suprotnom pakao ne bi imao smisla, mi ništa ne možemo napravit,
Bog utječe na svaku našu odluku, ali ne na način da anulira našu slobodnu volju.
Utječe na svaku našu odluku; Znači; Bog je utjecao na Adolfa Hitlera da donese odluku da pobije 6 000 000 Židova.
Evo ti tvoj KK: 311. ...Bog nije ni na koji način, ni izravno ni neizravno uzrok moralnog zla. No poštujući slobodu svoga stvorenja , dopušta ga i tajnovito zna iz njega izvući dobro.
Znači ne da ne sudjeluje nego nije izravno ni neizravno uzrok moralnog zla. Znači Bog ne utječe na odluku da uradiš zločest čin, jer njemu prednjači čovjekov svojetven moralni sud, već Sotona. Pa to se uči u osnovnoj školi. A ti bi se bavila teologijom?
"Bog je utjecao na Adolfa Hitlera da donese odluku da pobije 6 000 000 Židova." - Molin te ispovijedi ovo
Čestitam Pero, čestitam
perokvrzica napisao:
Bog sudjeluje trenutačno u svakom činu svojih bića.
Bog je sveprisutan.
03 Svjedočanstvo je Svetog pisma jednodušno: skrb božanske providnosti konkretna je i neposredna; brine se za sve, od najmanjih stvari do najvećih svjetskih i povijesnih događaja.
Otac se brine za djecu, no ne utječe u svakom njihovu činu. Zato postoji ono: sad si u kazni!
Otac nas dobro zna sto nam je potrebno, prije nego ga zaistemo, no on ocekuje nasu prosnju zato sto je dostojanstvo njegove djece u njihovoj slobodi. Citat:
Ako je nešto u nauku s crkvom, ne moram automatski to radit, niti dočekat raširenih ruku. Zato postoje različitosti u crkvi.
2032 Crkva, kao "stup i tvrdja istine" (1 Tim 3,15), "primila je svecanu Kristovu zapovijed da propovijeda spasonosnu istinu"."Crkvi pripada da uvijek i svugdje navijesta moralna nacela, pa i o drustvenom poretku, i da donosi sud o bilo kojim ljudskim stvarnostima kad god to traze osnovna prava ljudske osobe ili spasenje dusa".
2033 Uciteljstvo pastira Crkve u moralnim pitanjima redovito se vrsi u katehezi i u propovijedanju, uz pomoc djelâ teologa i duhovnih pisaca. Na taj se nacin, od pokoljenja u pokoljenje, pod vodstvom i budnoscu pastira, prenosi "poklad" krscanskog morala sto ga sacinjava znacajna cjelina normi, zapovijedi i kreposti koje proistjecu iz vjere u Krista, a ozivljava ih ljubav. Ta je kateheza tradicionalno, uz Vjerovanje i Ocenas, uzela kao temelj i Deset Bozjih zapovijedi koje izrazavaju nacela moralnog zivota sto vrijede za sve ljude.
2034 Rimski prvosvecenik i biskupi jesu "autenticni, Kristovom vlascu obdareni ucitelji koji povjerenom im narodu propovijedaju vjeru koju treba da vjeruje i u zivot primjenjuje". Redovito i opce uciteljstvo Pape i biskupa koji su s njime u zajednistvu uci vjernike istini koju treba vjerovati, ljubavi koju treba vrsiti i blazenstvu kojemu se treba nadati.
2035 Najvisi stupanj sudjelovanja u Kristovu autoritetu zajamcen je karizmom nezabludivosti. Ona se "odnosi samo na one stvari koje se nalaze u izvorima bozanske Objave"; proteze se i na sve dijelove nauke, ukljucujuci i moral, bez kojih se spasonosne vjerske istine ne mogu cuvati, izlagati ili opsluzivati.
2036 Autoritet Uciteljstva proteze se i na specificne zapovijedi priro-dnoga zakona jer je njihovo opsluzivanje, po Stvoriteljevu zahtjevu, nuzno za spasenje. Upozoravajuci na zapovijedi prirodnoga zakona, Uciteljstvo Crkve vrsi bitan dio svoje prorocke zadace da navijesta ljudima sto oni po istini jesu i da ih podsjeca na ono sto pred Bogom treba da budu.
2037 Bozji zakon, povjeren Crkvi, vjernicima se navijesta kao put zivota i istine. Stoga vjernici imaju pravo da budu pouceni o spasonosnim bozanskim zapovijedima koje prociscuju prosudbu te, po milosti, ozdravljaju ranjeni ljudski um. Duznost im je da opsluzuju zakone i odredbe sto ih izdaje zakonita Crkvena vlast. Takve odluke, pa makar bile disciplinarne, zahtijevaju poucljivost u ljubavi.KKCCitat:
Jedno je molit da si gladan kruha, drugo je molit; želim kćerke s peticom na faxu.
Slažem se. Ali to nije bilo sporno – bilo je sporno – trebaju li ljudi UOPĆE moliti ono što žele.
A ti si tvrdio da ne trebaju.
Kako sam ti već napisala, bića trebaju moliti prosidbene molitve, ali je bitan motiv iz kojih bića to čine.
Čitaš li ti uopće što ja pišem?

[/quote]
Ti nisi sva svoja. Definitivno. Ja nisam tvrdio da ne trebaju - po crkvi. Pisao sam svoje mišljenje. Po meni se ljudi ne trebaju zatvarat u samostan, nego bi trebali bit kao franjevci. Ne kontam, šta je sporno? To je moje mišljenje i moj stav. Očito ne znaš prihvatit neki drugi stav, jel inače imaš problema u komunikaciji s ljudima, ili? Po forumu izgleda da imaš.To ne znači da je ne razumin zašto idu u samostan, već mi je osobno to glupo. Ne u smislu da ih smatram glupima. Ti svašta možeš povezat. Još bi me optužila da svećenike i časne glupanima. Neki se ispovijedaju jednom mjesečno, meni je to isto glupo. I sad da napišem svoje mišljenje ti bi izvukla neki bolestan zaključak. Ja se mogu ispovijedat svaki dan, mogu jednom tjedno, a mogu jednom mjesečno. Isto je s tim molitvenim nakanama, crkva ne obvezuje na to. Isto je s Međugorjem; crkva ga ne brani za vjernike; može ti bit ili glupo ili ok. Ne znam koliki je problem to shvatit. I sad te pitaam; gdje se crkva i ja razilazimo?
Kod "crkvena nauka" nisam mislio na ono što crkva obvezuje; molitvene nakane. Ja nisam dužan ih molit niti ću molit za buduću ženu. I to je jedino tebi sporno.