Citat:
Govorim pročitaj knjižicu "Zamke zloga" koju je Billy stavio, i onda komentiraj.
Šta zamke zloga ima sa Bundalom!?
Imam i tu knjigu, ne knjižicu, i pročitao sam ju, ali ne znam u ćemu je tu problem!
Citat:
"kod tjelesne smrti takvog moga pretka, taj pakleni kreditor pristupa ovrsi; svim potomcima izgoni dušu iz tijela i prisiljava ih da njemu robuju pa, makar to duše ne bi htjele, da još istim grijehom nastavljaju vrijeđati svoga Stvoritelja."
I tebi je ovo u nauku s Crkvom? O tome mi pričamo. Mogao se on poslije ispravit, ja ne znam, niti sam ga proučavao, zato sam i pitao koja je stvar s tim čovjekom, jer ovo nije u nauku s Crkvom, a čitao sam intervju s njim.
Ako tvoja duša ne želi robovat Sotoni, ona neće robovat Sotoni, jer će primat sakramente i ić na sv misu. Zakođer ne može tebi netko ovršit dušu zbog grijeha tvojih roditelja.
Ako primjetiš, gore piše "izgoni", ne izgnao je, ili "prisiljava", a ne prisilio je i gotovo. A ovo pa makar to duše ne bi htijele, možemo vidjeti i dolje u poslanici rimljanima, a možemo svi posvijedočiti na sebi samima daa je tako!
I upravo je tako, da stalno vrijeđamo Boga istim grijesima, bar je tako kod mene i sviju s kojima sam razgovarao.
Zato nam i je preporučljiva česta ispovijed i Pričest, i neprestana borba i bdijenje!
Kažeš da neće robovati Sotoni ako budemo išli na Misu i primali sakramente, ali Bundalo nije rekao da to nije tako, nego si išćupao citat, zato i je potrebno pročitati cijeli kontekst, dio ili tekst, a ne vaditi iz konteksta.
Tako nama ateisti rade s Biblijom. Tu Bundalo čak nije niti govorio o nekome tko se obratio, nego opčenito, pa je kasnije objasnio. A to sam ti i stavio kasnije!
Oprosti, ali meni nije jasno da tebi ovo nije jasno!
Ili te ne mogu shvatiti ili što, ili kriv postavljaš pitanje! Ali iz ovog tvog pitanja ja ne vidim drugi problem, što meni ne predstavlja problem sa shvaćanjem!
Zakon je, znamo, duhovan; ja sam pak tjelesan, prodan pod grijeh. (15) Zbilja ne razumijem što radim: ta ne činim ono što bih htio, nego što mrzim - to činim. (16) Ako li pak činim što ne bih htio, slažem se sa Zakonom, priznajem da je dobar. (17) Onda to ne činim više ja, nego grijeh koji prebiva u meni. (18) Doista znam da dobro ne prebiva u meni, to jest u mojem tijelu. Uistinu: htjeti mi ide, ali ne i činiti dobro. (19) Ta ne činim dobro koje bih htio, nego zlo koje ne bih htio - to činim. (20) Ako li pak činim ono što ne bih htio, nipošto to ne radim ja, nego grijeh koji prebiva u meni. (21) Nalazim dakle ovaj zakon: kad bih htio činiti dobro, nameće mi se zlo. (22) Po nutarnjem čovjeku s užitkom se slažem sa Zakonom Božjim, (23) ali opažam u svojim udovima drugi zakon koji vojuje protiv zakona uma moga i zarobljuje me zakonom grijeha koji je u mojim udovima. (24) Jadan li sam ja čovjek! Tko će me istrgnuti iz ovoga tijela smrtonosnoga? (25) Hvala Bogu po Isusu Kristu Gospodinu našem! Ja, dakle, umom ja služim zakonu Božjemu, a tijelom zakonu grijeha.
Rim 7 15-25
Citat:
Neka je znano da mi nemožemo svojim zlodjelima skriviti konačnu propast vlastite djece,nit im svetim dijelima svoje vjere možemo zaslužiti raj.Primjerom i silom duha,koji je ovladao našim srcem,mi ih-ili otiskujemo prema vječnoj propasti ili privlačimo k nebu,ali konačna će odluka biti njihova,dat će im se ono što više budu htjeli.
Svaka duša na ovaj svijet sama od Boga dolazi i svaka se sa svojim dijelima osobno vraća na Božji Sud ,te je sama odgovorna za svoju vječnu sudbinu.Nitko se neće moći na sudu Gospodnjem pohvaliti djelima vjere svojih otaca,kao što se to uzalud mnogi u ovom životu hvale odtkrivajući tako vlastitu mlakost i nevjeru,niti će je tamo iz usta Goaspodinovih dočekati osuda zbog grijeha njezinih otaca.Otkupitelj je ovdije došao da nas Svetim Krštenjem oslobodi od zla otaca..
Ja ne vidim ovdje da on odustaje od teze da se duša ovršava zbog grijeha tvojih otaca, i da ti unatoč tome što ne želiš griješit ipak robuješ Sotoni?
On nema potrebe odustajati, jer pojašnjava tezu, a ispod onim citatom još više! Dakle šo tebi znači ovršava?
Ovršava je stavito u sadašnej stanje radnje, ne u prošlo ovršio je ili buduće ovršit će! Dakle možemo to slobodno usporediti sa tlačenjam il napastovanjem!
Mi možemo doći sa Mise i Ispovijedi, ali zli ne prestaje sa svojim planom dok smo god živi!
Slično se govori i u prispodobi sa čišćenjem kuće od zlog duha, nakon što on kasnije dolazi sa drugih sedam. pa možemo reći da je to sad po tom tekstu pravilo, ali čitajući nadalje shvaćamo, da ako strogo vršimo sakramentalni život, da se to ne mora desiti!
Nije mi jasno kako ti ovaj njegov tekst ne objašnjava ništa!?
Citat:
Grešan rod nemože biti isprika za nevjeru.Svi su ljudi jednako odgovorni Onome koji im je darovao život i slobodnu volju,prosvijetljenu neugasivim svijetlom savijesti.Čast roda nikome ne otvara vrata raja.
Pomaže,doduše u ovom životu,kao orijentir spasa.jer bodri duši i krijepi joj vjeru dobrim primjerom.S onu stranu tjelesne smrti,čak ni bračni parovi,što ih sveti sakrament doživotno veže,ne stižu kao jedno niti ostaju u jedinstvu života kao ovdije pod sakramentom"nego će biti kao nebeski anđeli"(Mt 22,30).RAJKO BUNDALO (Pogled u krajeve srca,str.223)
S ovim se slažem, niti vidim nešto sporno ovdje. No to i dalje ne riješava moje pitanje.
Kako ne riješava! Ili ne kužim uopće što želiš pitati, ja stvarno ne vidim ništa sporno!
Citat:
Također onaj gore prvi citat govori kako smo mi već rođenjem osuđeni na prokletstvo ako nam roditelj tako strašno griješi. A don Damir govori; "Ipak, iz svega dosad rečenog možemo barem biti sigurni da s Božjom milošću nismo nikada i nikako osuđeni ni na prokletstvo ni na propast."
Onaj gore prvi citat je od Rajka Bundala

Ovo ne kužim, piše da sam ja ovo napisao ili što ??
Šta sad znaći ovo iznad, da nitko neće biti proklet i ne ide više nitko u pakao, ili što?
Citat:
Ne znam što se ovdje ima krivo shvatit, piše jasno kao dan;
"kod tjelesne smrti takvog moga pretka, taj pakleni kreditor pristupa ovrsi; svim potomcima izgoni dušu iz tijela i prisiljava ih da njemu robuju pa, makar to duše ne bi htjele, da još istim grijehom nastavljaju vrijeđati svoga Stvoritelja."
Da ponovim:
Zakon je, znamo, duhovan; ja sam pak tjelesan, prodan pod grijeh. (15) Zbilja ne razumijem što radim: ta ne činim ono što bih htio, nego što mrzim - to činim. (16) Ako li pak činim što ne bih htio, slažem se sa Zakonom, priznajem da je dobar. (17) Onda to ne činim više ja, nego grijeh koji prebiva u meni. (18) Doista znam da dobro ne prebiva u meni, to jest u mojem tijelu. Uistinu: htjeti mi ide, ali ne i činiti dobro. (19) Ta ne činim dobro koje bih htio, nego zlo koje ne bih htio - to činim. (20) Ako li pak činim ono što ne bih htio, nipošto to ne radim ja, nego grijeh koji prebiva u meni. (21) Nalazim dakle ovaj zakon: kad bih htio činiti dobro, nameće mi se zlo. (22) Po nutarnjem čovjeku s užitkom se slažem sa Zakonom Božjim, (23) ali opažam u svojim udovima drugi zakon koji vojuje protiv zakona uma moga i zarobljuje me zakonom grijeha koji je u mojim udovima. (24) Jadan li sam ja čovjek! Tko će me istrgnuti iz ovoga tijela smrtonosnoga? (25) Hvala Bogu po Isusu Kristu Gospodinu našem! Ja, dakle, umom ja služim zakonu Božjemu, a tijelom zakonu grijeha.
Rim 7 15-25
Citat:
"Ta, zar nisam dok god živim u tjelesnom i u krvnom srodstvu sa tim dušama? Zar Bog mi nije na samom početku predao život u ruke oca i majke? Roditeljska vlast ostaje na meni, kao i moja nad mojim potomstvom “sve dok traje Mjeseca” jer Božja ljubav struji kroz sve nas i želi uvijek da nas u sebi sjedini.
Odmah kod bankrota, kod tjelesne smrti takvog moga pretka, taj pakleni kreditor pristupa ovrsi; svim potomcima izgoni dušu iz tijela i prisiljava ih da njemu robuju pa, makar to duše ne bi htjele, da još istim grijehom nastavljaju vrijeđati svoga Stvoritelja. To su nevolje ovoga života što ih bez vlastite krivice odreda trpimo i to su takozvane “zle sklonosti” koje nas obaraju u grijeh premda duša bar nakratko tom se opire. To nisu zle sklonosti, nego to Neprijatelj stanuje u našem tijelu. Zaposjeo ga je po pravu naslijeđa. Zato u 51. psalmu David točno veli: “Evo, grešan sam već rođen.” pa se ispravlja, prodiruću spoznajom još dublje: “U grijehu me zače majka moja!
Kad se Duh Sveti odrekne toga psalma pa ga ne bude više čuvao u crkvenom Psaltiru, poslušat ću što govore protivnici otkupljenja koji tako bjesne protiv takozvanog ili iz ljudske perspektive krivo nazvanoga rodovskog stabla. "
Orosti dragi, ali ja ovde stvarno ne razumin što on govori. Logika mi govori jedno; ako je dovoljno sakrament i redovna molitva, misa, onda nije potrebno nikakvo ozdravljenje obiteljskog stabla. Jer ako mi nisu sakramenti dovoljni onda mi je potrebna i molitva obiteljskog stabla. Zar ne?
Hm, ne znam odakle ovaj citat gore, ali bih voli vidjeti odakle je išćupano, ali dobro sad nema veze!
Pitao bih te, zašto si ovo preskočio!?
Namjerno, ili??
Jel ovdje dolje je odgovor na tvoje pitanje jesu li dovoljni sakramenti!
Uglavnom Bundalo često naglašava da je potrebno se moliti za svoje preminule i da nas često tlače zlodusi koji su došli po njihovim grijesima na nas.
Nebeski Otac ispunja Duhom Svetim one koji ljube Krista;šalje im u pomoč anđele i svece.A da i ne znaju za što,otkrivaju već među pravednicima na zemlji kako mnogi za njih ustrajno mole i kako su im mnoga posvečena srca sklona.Bog im otvara riznice svih milosti.S neba i zemlje sve ih podupire.
Njih se ne dotiću grijesi roda,jer su svojim potpunim obraćenjem,postali rod Kristov koji nema ba sebi grijeha;zato im pakleni dusi ne mogu nauditi::Tako i vi,ako ste Kristovi,niste više mješani.U očima Božjim ne znaći ništa vaše podrijetlo.
Bog nije okrutan,da bi zbog nepravde oca mučio nedužna sina.Jasno veli po proroku Ezekijelu:"Onaj koji zgriješi,taj će i umrijeti.Sin neće snositi grijeha očeva,ni otac grijeha sinovljega.Na pravedniku će biti pravda njegova,a na bezbožniku bezbožnost njegova."(Ez 18,20).
Po Sirahu pak zbori;"Tko se čvrsto ne drži straha Gospodnjeg,kuća če mu brzo propasti"!
Svaki naraštaj i svaka duša pred živim Bogom stoji,zato svakome ovaj njegov "sada" odlučuje o vlastitoj budučnosti;sadašnja će mu djela na kraju suditi,s tim što sva svoja zlodjela može raskajanim obračenjem uništiti.RAJKO BUNDALO "Pogled u krajeve srca(str.230-231.