Gdje je zapelo Kopitaru?! Ne ide?! Ni vrag da znaš definicije ali ih ljubomorno čuvaš za sebe i ne želiš ih podijeliti sa nama?!

Ako je to u pitanju - pošteno! Imaš pravo na to. Još "jučer" ti je dogma da je Bog nepromjenjiv izgledala tako razumljivo, citiram;
kopitar napisao:
Naravno da je Bog nepromjenjiv i za to ne treba dogma...mislim da tako očite stvari nisu dogmatizirane jer bi to bilo vrijeđanje inteligencije vjernika.
Čudi me da su ti danas: sloboda, ljubav i vjera tako teške. Trebao si se držati Tome i Augustina. Trebao si uzeti ono najuzvišenije šta Crkva može ponuditi. Umjesto toga, odlučio si se misliti svojom glavom. Misliti svojom glavom, najbrži put u propast. Iskustvo dosad nebrojeno puta pokazalo. Nemoj misliti da ako razmišljaš svojom glavom da je to sloboda, naprotiv, to je sve samo ne sloboda, to je početak kraja, prava sloboda je u slušanju Tome i Augustina. Prava sloboda se zove Joseph Ratzinger, najveći živući teolog na ovoj zemlji.
Kako me je uvijek učio moj dobri prijatelj Jobica (zvani Timotej) kad sam mu se divio koliko je pametan, kad sam mu govorio da nikad nisam upoznao forumaša toliko pametnog kao on. Jobica (zvani Timotej) bi na to samo odmahnuo rukom i rekao: pusti ti moju pamet, lako za to. Slušaj svece i svetice katoličke Crkve, oni su putokaz, oni su smjer u slobodu. Posebice slušaj Tomu i Augustina, oni su najveći "biseri" koje je Crkva imala. Trebao si se držati toga pravila. Prava šteta da nisi. Znaš potegnuti zanimljiva pitanje, nemerem to zanjekati, u tvojim postovima ne iščitavam da si nešto posebno zločest prema drugim forumašima, nemerem tvrditi nešto što nije (kakav si privatno to ni moja briga, niti me zanima), ali, uvijek taj nesretni ali na kraju. Najgore što sam primjetio u tvojim postovima jest da voliš misliti svojom glavom. Ako i nekog kaznim ignoriraj listom, ne znači da ne čitam šta piše. Tak da sam dosta upoznat sa tvojim pisanjem.
Trčanje ka nauku katoličke Crkve jest trčanje prema slobodi, istinskoj slobodi. Misliti svojom glavom jest odvajanje od slobode. Zake je tome tako?! Zato jer nije sloboda ono što ti ili npr. ja mislimo da jest sloboda, nego je sloboda ono šta Crkva kaže da je sloboda. Gladaj samo ovaj primjer, kako te razmišljanje svojom glavom navelo na kriv trag pa si pomislio da je ovo izraz slobode, citiram;
kopitar napisao:
A ovi ljudi slobode i ljubavi ne samo što im nisu htjeli udovoljiti i promjeniti se da bi ovi " pravednici" imali dobro mišljenje i njima nego su se još više trudili da ovi imaju što gore mišljenje o njima. ( Sveti Simeon Ludi je takve gađao kamenčićima dok su prisustvali liturgiji ili bi gol uletio u žensko kupatilo i sl. )
Uletiti gol u "žensko kupatilo" sasvim sigurno nije izraz slobode. Blago rečeno, bizaran način iskazivanja slobode. Kao što je onaj bik (oprosti na izrazu, ali moram ga tako nazvati) pomislio da je sloboda, citiram;
What is freedom? What do we actually mean when we praise freedom and set it on the highest level of our scale of values? I believe that the content generally associated with the demand for freedom is most accurately described in the words Karl Marx once used to express his dream of freedom. The state of affairs in the future Communist society will make it possible “to do one thing today, another tomorrow, to go shooting in the morning and fishing in the afternoon and in the evening look after the cattle, to indulge in criticism after dinner, just as the fancy takes me”.1 It is just in this way that the average attitude, without thinking about it, understands by “freedom” the right, and the practical possibility, of doing everything we wish and not having to do anything we do not wish to do. Joseph Ratzinger "Truth and Tolerance"Daleko je to od slobode. Kako ljubiti i činiti što hoćeš ako ne znaš šta to znači?! Kako ljubiti nekog, ako ne znaš šta to znači?! To mi ni jasno.

Sjećam se kad sam bio mlađi onda sam nagovarao svoju žensku: ako me voliš dat ćeš da te napumpam. Zamisli koja izopačena definicija ljubavi.

A ljudi su skloni tome, često si prilagođavaju pojmove onako kako njima odgovaraju, a ne kakvi oni doista u stvarnosti jesu. Kaže;
Without qualification, without ifs, ands, or buts, God's word tells us, straight as a left jab, that love is the greatest thing there is (1 Cor 13: 13). Scripture never says God is justice or beauty or righteousness, though he is just and beautiful and righteous. But "God is love" (1 Jn 4:8). Love is God's essence, his whole being. Everything in him is love. Even his justice is love. Paul identifies "the justice of God" in Romans 1:17 with the most unjust event in all history, deicide, the crucifixion, for that was God's great act of love. But no word is more misunderstood in our society than the word love. Peter Kreeft "Fundamentals of the Faith"
Ono što riječ "ljubav" danas znači, često je sasvim nešto drugo od ljubavi o kojoj nam Isus govori, a čiju je ljepotu apostol Pavao opjevao u svojoj čuvenoj himni ljubavi (1 Kor 13). Zabuna je tolika da se čak čuju prijedlozi kako bi trebalo uvesti moratorij na uporabu riječi "ljubav", dakle da se odredi da se za određeno vrijeme pronađe drugi izraz koji bi nadomjestio riječ "ljubav". Wilfrid Stinissen "Ali najveća je među njima ljubav"O tome ti pričam Kopitaru. Ljudi su na sve spremni. Gledaj kako ovaj Whu čija je religija: "misliti svojom glavom" definira ljubav, citiram;
why napisao:
Što je to ljubav?, pitala si već ponovljeno, pa da kažem moj stav, da vidš da ne ignoriram piatnje. Vjerojatno bismo do kraja života o tome mogli pisati bez zaključka jer je jako široko ništa, ali sažeto iznosim ovo kao svoj stav: Ljubav je najdivniji ljudski osjećaj, takav kada ti jedna osoba postane smisao života.
why napisao:
E, kad bi znala kako je vrhunski taj osjećaj kako kaže Fromm, kad dvije osobe koje su do tada bile stranci dopuste da se sruše zidovi između njih. E, to je ona ljubav o kojoj si tražila definiciju. Kako da joj onda uskratiš tijelo. Kad bi znala kako je vrhunski u krevetu tada, ako je iskreno s obje strane. Ne ako je netko tu da se prođe dvije večeri s nekim, nego iskreno ga gleda u oči. Kako je lijepo u krevetu. Orgazam je kao raj. Nema boljega opisa raja kad je u zanosu dviju osoba koje se vole. Tko bi se toga lišio. I zašto?
Da. Sigurno!
Crkva je definiciju ljubavi postavila točno tako da se taj pojam nemere zloupotrijebiti ni na koji način. I dobro da je tako postavila, jer ljudsko biće ne prezna ni pred čime. Mislim da nam je to svima dobro poznato.
Susrećući ljubav Božju u Kristu, čovjek ne saznaje samo što je stvarno ljubav; on istovremeno neoborivo saznaje da on, grešnik i sebičnjak, ne posjeduje pravu ljubav. On u jednom spoznaje oboje: stvorenjsku konačnost ljubavi, te njezinu skrivljenu ukrućenost. On sigurno posjeduje takvo nešto kao "predrazumijevanje" onoga što je ljubav; kad on to ne bi posjedovao, onda ne bi mogao tumačiti znak Isusa Krista. On bi i objektivno bio nerazrješiv i proturječan, jer se ovdje, naime, ljubav Božja očitovala u tjelesnom obličju, to znači u obličju ljudske ljubavi. Ali od ovoga "predrazumijevanja" on bez radikalnog obraćenja ne dolazi do priznavanja znaka; obraćenja ne samo srca, koje s obzirom na ovu ljubav mora priznati da ga dosad nije ljubilo, obraćenja i mišljenja, koje pred njim na nov način mora učiti što je uopće ljubav. Hans Urs von Balthasar "Samo je ljubav vjerodostojna" Ha Kopitaru?! Ni to baš tak: misliti svojom glavom pa šta bude. Kažeš, citiram;
kopitar napisao:
Slobodu i ljubav idu uvjek skupa jer su bitno povezani (ljubi i čini što hoćeš).
Isn't it true that we may "love and do what we will"? Is it true that where the Spirit of the Lord, who justifies, teaches and gives us divine life, moves a man, then he is no longer under the law, he is free from the law, the letter of which is imposed on him with binding force and reveals in him the helplessness of a man weakened and enslaved by sin; when the Spirit is strong and powerful within a man and binds him immediately to God above all law in a relationship of fully personal love, then the law is "superseded" by the inner law of the heart, the law of Christ in the power of which we not only know within us what is right but can have the strength freely to do it. But in order to be free like this we must really have the Spirit; this Spirit can be lost; and man the liar can deceive himself that he has this Spirit when he really hasn't. We have not got the Spirit if we do not keep God's laws, and we can only keep these laws in the Holy Spirit in whom God's will and God's power are one, and in whom alone we can have true Christian freedom. Karl Rahner "Nature and grace"I gde smo sad?! Sad na kraju ne znamo šta je to sloboda, ona sloboda za koju Joseph Ratzinger kaže, citiram;
In the consciousness of mankind today, freedom is largely regarded as the greatest good there is, after which all other good things have to take their place. In legislation, artistic freedom and freedom of speech take precedence over every other moral value. Values that conflict with freedom, that could lead to its being restricted, appear as shackles, as “taboos”, that is to say, as relics of archaic prohibitions and anxieties. Political action has to demonstrate that it furthers freedom. Even religion can make an impression only by depicting itself as a force for freedom for man and for mankind. In the scale of values with which man is concerned, to live a life worthy of humanity, freedom seems to be the truly fundamental value and to be the really basic human right of them all. Joseph Ratzinger "Truth and Tolerance"Prava šteta što ne želiš da tvoja sloboda bude Joseph Ratzinger i Karl Rahner, Toma i Augustin. Sad na kraju ne znamo šta je to ljubav?! Šteta da ne želiš da te Toma uči o tome šta je ljubav.
