www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 05 svi 2025 15:08

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 2 post(ov)a ] 
Autor Poruka
PostPostano: 02 pro 2008 06:59 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Blaženi Ivan Ruysbroeck (1293–1381)

U povijesti Crkve bilo je razdoblja koja su značila prekretnicu. Tako je to bilo i početkom XIV. stoljeća. Smrću pape Bonifacija VIII. god. 1303. svršava rani srednji vijek da ustupi mjesto kasnome srednjem vijeku u kojem će najveća institucija kršćanstva – papinstvo – proživljavati krizu. Kroz 70 godina pape će stolovati u Avignonu, pod velikim utjecajem francuskih kraljeva. To će, pak, roditi zapadnim raskolom koji će podijeliti kršćanstvo na tri skupine. Rim je opustio. Osjećaj zajednice, pouzdanje u moć ljudske inteligencije, realizam i objektivnost, koji su bili tako značajni za čovjeka XII. i XIII. stoljeća, ustupit će mjesto subjektivizmu te svemu onome što se već tada nazivalo »modernim«. Sve se više budi nacionalni osjećaj, a s njime i novi tip svetosti i kršćanske službe. Težnja prema partikularizmu, kako u crkvenom tako u državnom životu, dovodi kod pojedinaca do slabljenja veza sa zajednicom i tradicijom.

Sve veća samostalnost i laicizacija zapadnih naroda dovodi naglo do svršetka dominacije klera u javnom i političkom životu. Nestaje srednjovjekovne slike društva koja je težila za jedinstvenošću i sintezom. Crkva još uvijek ostaje prva kulturna velesila, ali se država i civilizacija više ne osjećaju tako ovisne o njoj kao prije. U takvoj situaciji pomalo se transformira i religiozni život. Kod mnogih se javlja težnja za mistikom. Duše traže radost u nutarnjem životu koji ih je, na žalost, znao i previše udaljiti od zajednice, a i od solidne teološke misli. Dolazi do sukoba između vjere i razuma. Kritizira se tradicionalan nauk i institucije Crkve.

U Crkvi, ipak, cvjeta propovjedništvo koje pridonosi duhovnom i moralnom odgoju znatnog dijela tadanjega društva koje razdiru ratovi, kužne bolesti, nestašica klera i redovnika. U takvim prilikama rodio se god. 1293. u Flandriji, u mjestancu Ruysbroeck kod Bruxellesa, čovjek koji će imati velik utjecaj na svoje a i na kasnija vremena. To je blaženi Ivan Ruysbroeck.

Bog ga je obdario lijepim sposobnostima te izvanrednom željom za znanjem. Ona ga je nagnala da je ostavio zatišje rodnog mjesta te pošao u Bruxelles, gdje je njegov stric bio kanonik u crkvi Svete Gudule. On će se pobrinuti da mu sinovac dobije lijep odgoj i temeljitu izobrazbu. Mladi Ruysbroeck stao se udubljivati u filozofiju i teologiju te svim srcem nastojati oko postizavanja kršćanske savršenosti. Uz veliku učenost združio je iskrenu, srdačnu pobožnost te strogu uzdržljivost. U međuvremenu postao je svećenik i brzo je izišao na glas zbog svetosti. Iako je bio udubljen u se, znao je apostolski djelovati kao uzoran pastir duša.

Duboko potresen bijedom svoga vremena osnovao je oko god. 1343. u samotnom mjestu Groenendaelu pobožnu Bratovštinu siromašnih svećenika koja je imala provoditi u djelo njegove reformatorske ideje. Šest godina kasnije morao je prihvatiti pravilo Regularnih kanonika sv. Augustina, a ujedno je bio izabran za prvoga priora te zajednice. Kao poglavar davao je svima najljepši primjer poniznosti i pokore obavljajući u samostanu i najniže poslove. Glas o njegovoj svetosti proširio se izvan Flandrije u Nizozemsku, Njemačku i Francusku. Stoga mu počeše dolaziti sa svih strana na duhovni razgovor i po savjete.

Svoj duhovni nauk o putu koji vodi iz aktivnog u kontemplativni život izložio je u 12 rasprava na flamanskom jeziku, od kojih najvažnija nosi naslov Nakit duhovnih zaruka. Ta je djela s flamanskog preveo na latinski jezik glasoviti kartuzijanac Surije (1522–1578), a prevedena su i na francuski i njemački jezik. Ruysbroeck je također napisao knjižicu punu pobožnosti pod naslovom Knjiga o 12 begina. To je pravi biser pjesništva koji nas uvodi u njegovu mističnu mislenost.

Ruysbroeck se ubraja među mistike pjesnike kojima u udubljivanju u Božje tajne veoma pomaže i dar naravne intuicije te moć doživljavanja najduhovnijih zbivanja u duši u časovima zanosa ili ekstaze. Bio je obdaren i darom psihološke introspekcije pa je u tom pogledu preteča svete Terezije Avilske.

Veoma duboko proživljavao je euharistijske tajne, osobito za vrijeme svete mise koju je tako pobožno služio da je više puta upao u mistični zanos. Bio je veliki štovatelj euharistijskog Srca Isusova pa je i on jedan od preteča novijeg oblika štovanja Srca Isusova. Kako je sav živio u nadnaravnom svijetu, nije se bojao smrti već joj je radosno i s čežnjom išao ususret. Povijest mu je dala dva naziva: »doctor admirabilis« i »doctor extaticus« – »čudesni« i »ushićeni« naučitelj.

U povijesti Crkve bilo je razdoblja koja su značila prekretnicu. Tako je to bilo i početkom XIV. stoljeća. Smrću pape Bonifacija VIII. god. 1303. svršava rani srednji vijek da ustupi mjesto kasnome srednjem vijeku u kojem će najveća institucija kršćanstva – papinstvo – proživljavati krizu. Kroz 70 godina pape će stolovati u Avignonu, pod velikim utjecajem francuskih kraljeva. To će, pak, roditi zapadnim raskolom koji će podijeliti kršćanstvo na tri skupine. Rim je opustio. Osjećaj zajednice, pouzdanje u moć ljudske inteligencije, realizam i objektivnost, koji su bili tako značajni za čovjeka XII. i XIII. stoljeća, ustupit će mjesto subjektivizmu te svemu onome što se već tada nazivalo »modernim«. Sve se više budi nacionalni osjećaj, a s njime i novi tip svetosti i kršćanske službe. Težnja prema partikularizmu, kako u crkvenom tako u državnom životu, dovodi kod pojedinaca do slabljenja veza sa zajednicom i tradicijom.

Sve veća samostalnost i laicizacija zapadnih naroda dovodi naglo do svršetka dominacije klera u javnom i političkom životu. Nestaje srednjovjekovne slike društva koja je težila za jedinstvenošću i sintezom. Crkva još uvijek ostaje prva kulturna velesila, ali se država i civilizacija više ne osjećaju tako ovisne o njoj kao prije. U takvoj situaciji pomalo se transformira i religiozni život. Kod mnogih se javlja težnja za mistikom. Duše traže radost u nutarnjem životu koji ih je, na žalost, znao i previše udaljiti od zajednice, a i od solidne teološke misli. Dolazi do sukoba između vjere i razuma. Kritizira se tradicionalan nauk i institucije Crkve.

U Crkvi, ipak, cvjeta propovjedništvo koje pridonosi duhovnom i moralnom odgoju znatnog dijela tadanjega društva koje razdiru ratovi, kužne bolesti, nestašica klera i redovnika. U takvim prilikama rodio se god. 1293. u Flandriji, u mjestancu Ruysbroeck kod Bruxellesa, čovjek koji će imati velik utjecaj na svoje a i na kasnija vremena. To je blaženi Ivan Ruysbroeck.

Bog ga je obdario lijepim sposobnostima te izvanrednom željom za znanjem. Ona ga je nagnala da je ostavio zatišje rodnog mjesta te pošao u Bruxelles, gdje je njegov stric bio kanonik u crkvi Svete Gudule. On će se pobrinuti da mu sinovac dobije lijep odgoj i temeljitu izobrazbu. Mladi Ruysbroeck stao se udubljivati u filozofiju i teologiju te svim srcem nastojati oko postizavanja kršćanske savršenosti. Uz veliku učenost združio je iskrenu, srdačnu pobožnost te strogu uzdržljivost. U međuvremenu postao je svećenik i brzo je izišao na glas zbog svetosti. Iako je bio udubljen u se, znao je apostolski djelovati kao uzoran pastir duša.

Duboko potresen bijedom svoga vremena osnovao je oko god. 1343. u samotnom mjestu Groenendaelu pobožnu Bratovštinu siromašnih svećenika koja je imala provoditi u djelo njegove reformatorske ideje. Šest godina kasnije morao je prihvatiti pravilo Regularnih kanonika sv. Augustina, a ujedno je bio izabran za prvoga priora te zajednice. Kao poglavar davao je svima najljepši primjer poniznosti i pokore obavljajući u samostanu i najniže poslove. Glas o njegovoj svetosti proširio se izvan Flandrije u Nizozemsku, Njemačku i Francusku. Stoga mu počeše dolaziti sa svih strana na duhovni razgovor i po savjete.

Svoj duhovni nauk o putu koji vodi iz aktivnog u kontemplativni život izložio je u 12 rasprava na flamanskom jeziku, od kojih najvažnija nosi naslov Nakit duhovnih zaruka. Ta je djela s flamanskog preveo na latinski jezik glasoviti kartuzijanac Surije (1522–1578), a prevedena su i na francuski i njemački jezik. Ruysbroeck je također napisao knjižicu punu pobožnosti pod naslovom Knjiga o 12 begina. To je pravi biser pjesništva koji nas uvodi u njegovu mističnu mislenost.

Ruysbroeck se ubraja među mistike pjesnike kojima u udubljivanju u Božje tajne veoma pomaže i dar naravne intuicije te moć doživljavanja najduhovnijih zbivanja u duši u časovima zanosa ili ekstaze. Bio je obdaren i darom psihološke introspekcije pa je u tom pogledu preteča svete Terezije Avilske.

Veoma duboko proživljavao je euharistijske tajne, osobito za vrijeme svete mise koju je tako pobožno služio da je više puta upao u mistični zanos. Bio je veliki štovatelj euharistijskog Srca Isusova pa je i on jedan od preteča novijeg oblika štovanja Srca Isusova. Kako je sav živio u nadnaravnom svijetu, nije se bojao smrti već joj je radosno i s čežnjom išao ususret. Povijest mu je dala dva naziva: »doctor admirabilis« i »doctor extaticus« – »čudesni« i »ushićeni« naučitelj.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 02 pro 2011 09:16 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 05 srp 2009 15:29
Postovi: 2003
Lokacija: Slavonija
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
02. prosinac

Blaženi Ivan Ruysbroeck


Slika

Ivan je rođen 1293. g. u malome mjestu imenom Ruysbroeck kod Bruxellesa u Flandriji (Belgija). Bog ga je obdario raznim talentima. Bio je prirodno znatiželjan. Ivanov stric bio je kanonik u crkvi svete Gudule u belgijskoj metropoli. On je skrbio za Ivanov lijep odgoj i temeljito obrazovanje. Mladić se zanimao za filozofiju, teologiju i kršćansku savršenost. Bio je istinski pobožan i veoma stroga života. Po svršetku teološkoga studija zaređen je za svećenika i vrlo brzo došao na glas svetosti. Apostolski je bio djelotvoran i uzorni pastir povjerenog mu stada. Utemeljuje pobožnu bratovštinu siromašnih svećenika oko 1343. g. u samotnom mjestu Groenendaelu. Cilj te bratovštine bio je sprovesti njegove obnoviteljske ideje. Pravilo Regularnih kanonika sv. Augustina Ivan prihvaća šest godina poslije. Postaje prvim priorom te redovničke zajednice. Obavljajući najteže poslove u samostanu dao je svojoj braći divan uzor poniznosti i pokore. Za nj su doznali mnogi iz Nizozemske, Njemačke i Francuske. Ljudi raznih staleža i dobi dolazilo je k njemu na duhovni razgovor i po savjet. Ivan je bio i plodan pisac. "Rasprave" su pisane na flamanskome jeziku. Od njih 12 najpoznatija mu je pod nazivom: "Nakit duhovnih zaruka". Kartuzijanac Surije preveo je njegova djela na latinski, a kasnije su prevedena i na francuski i njemački. Njegova knjižica pod naslovom: "Knjiga o 12 begina" nazvana je pravim biserom pjesništva. Ivan je bio mistik. Imao je darove slične onima koje je posjedovala sv. Terezija Avilska. Svete sakramente doživljavao je veoma intenzivno. U vrijeme svete mise veoma je snažno proživljavao euharistijske tajne. Ivan je znao tijekom slavlja euharistije pasti u mistični zanos. Bio je veliki štovatelj euharistijskoga Srca Isusova. Ivan je blago preminuo u Gospodinu 2. prosinca 1381. g. Povijest mu je dala naslove "čudesni" i "ushićeni" naučitelj. (KT)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 2 post(ov)a ] 

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr