Citat:
thom napisao:
Zašto je potrebno napomenuti nastajanje i nestajanje?
Možda je za ovo pitanje najbolji primjer tvoj prijatelj Musavi koji kaže;
musavi napisao:
Meni osobno vjecni zivot u kojem je sve predoređeno i rijeseno i sretno izgleda totalno besmislen. Nakon prvih 12 milijuna godina bi mi stvarno bilo dosta, pozelio bi neku promjenu, neki kraj.
Ova izjava ti je odgovor.
U redu. Ne slažem se s musavim.
Citat:
thom napisao:
Je li ovo šala? Beskrajne igre riječima? Ozbiljno pitam.
Nije šala. Sam Wittgenstein kaže;
Ako se pod vječnošću ne misli beskonačno trajanje vremena, nego nevremenitost, tada vječno živi onaj koji živi u sadašnjosti. Ludwig Wittgenstein "Logičko-filozofski traktat" Ovo opet zvuči ko igra riječima.

Mogu se složit da po toj definiciji vječno živi onaj u sadašnjosti, ali to je već natezanje riječi i ne bih išao dalje od te izjave.
Citat:
Filozofi su često okarakterizirani kao oni koji »na dugo i na široko razglabaju o stvarima koje nemaju veze sa životom«. Vjerojatno se većina nas našla u situaciji u kojoj bi poduže i detaljnije objašnjavanje neke stvari bilo prekinuto oštrim upadom: »Ne filozofiraj! « ili »Ostavi se te filozofije!«. Ovo nam je jasan pokazatelj da filozofija nije na dobrom glasu... Maja Poljak "Filozofska istraživanja", 3. Siječanj 2009.
Svjestan sam toga. Imaju veze sa životom, ali često ne idu nikud zato što nema dobrih preciznih definicija pojmova. Čak ni slijed zaključaka od rečenice do rečenice (barem meni) često nema veze sa logikom.
Citat:
Možemo se složit da je filozofija nekad jednostavno mlaćenje prazne slame, ali ne i u ovom našem slučaju, mislin na ove definicije vječnosti na koje imaš prigovora. Ipak je naša narav takva da moramo filozofirati, dakle, ne možemo bez toga kad bi i htjeli.

Držiš li da je vječnost beskrajno trajanje vremena?
Može. Neznam. Što želiš od mene? Možemo se dogovoriti oko značenja, ali riječ "vječnost" sama po sebi nema jasno utvrđeno značenje.
Citat:
thom napisao:
S prvom rečenicom se slažem. S drugom ne. Pa ateisti prihvaćaju besmisao prirodnih katastrofa. U čemu je problem? Protestira se protiv zločina čovjeka, za razliku od "zločina" prirodnih katastrofa iz očitih razloga.
Devčić govori da ako nema Boga, onda ne samo da se ne triba žaliti na prirodne katastrofe nego se ne triba žaliti na ništa. Bez Boga stavri jesu kako jesu. Ili je dobro ili je zlo, svejedno. Pitanje je šta je uopće u takvim uvjetima dobro a šta zlo.
Pa i s bogom stvari jesu kako jesu. Ni vjernicima nije lako reći što je dobro a što zlo u mnogim situacijama.
Citat:
Ta sve se stvari izobličuju tamo gdje se ne gledaju i ne spoznaju u Bogu. Dok se ne povjeruje da je Bog posljednja zbilja, sve će takozvane danosti, svi zakoni i norme biti apstrakcije... Svako promatranje i spoznavanje stvari i zakona bez Njega postaje apstrakcijom, odvajanjem od izvora i od cilja. Dietrich Bonhoeffer "Etika"
Pojam boga je vrlo apstraktan, izobličen i raznolik među različitim ljudima.
Citat:
Kako ateist definira zlo?
U kojem kontekstu? Zašto bih to definirao? Ponudiš mi riječ "zlo" i sad ga trebam definirati?

Gdje je tu logika? Ne bismo li trebali prvo definirati pojmove, složiti se oko definicija, a tek onda pričati o njima?
Citat:
thom napisao:
Naravno, nema smisla žaliti se protiv "nepravde" prirode, ali ima protiv nepravde čovjeka.
Zašto?
Sumnjam da ćeš biti zadovoljan odgovorom, no ljuti me ljudska zloba jer ljudi mogu biti dobri. Oko prirodnih katastrofa si ne mogu pomoći.
Citat:
thom napisao:
Da, i? Zašto je tako strašno prihvatiti da je to to, da život takav jest. Zašto bismo trebali po tom pitanju biti različiti od ostalog života na zemlji?
Dostojevski je veoma dobro uočio;
Ne shvaćam kako je dosada ateist znao da nema Boga a ipak se nije odmah ubio? Spoznati da nema Boga i ne spoznati istovremeno da si sam postao Bogom- posve je nezamislivo, inače bi morao odmah sam sebe ubiti. F. M. Dostojevski "Bjesovi"
Ako nema Boga, onda je sve slobodno! F. M. Dostojevski "Demoni"Može li Dostojevski elaborirati? Ostale životinjske i biljne vrste se ne ubijaju, zašto bih se morao ja ubiti? Jesu li one spoznale da ima Boga?

Citat:
I Fichte dobro kaže;
Nikada to ne može biti određenje mojega bića i nikakva bića. Johann Gottlieb Fichte "Odabrane filozofske rasprave"
Postoji samo jedan doista ozbiljan filozofski problem- samoubojstvo. Suditi o tome da li ima ili nema smisla živjeti znači odgovoriti na osnovno filozofsko pitanje. Ostalo: ima li svijet tri dimenzije, ima li duh devet ili dvanaest kategorija dolazi nakon toga. To su igrarije; treba prije svega odgovoriti na to pitanje... Da li se zemlja okreće oko sunca ili sunce oko zemlje, to nije mnogo važno. Sve u svemu, to je beznačajno pitanje. Albert Camus "Mit o Sizifu"
U prirodi mi je da se ne ubijem. Iako, neke životinje čak čine suicid da zaštite svoju zajednicu ukoliko ju mogu zaraziti. Ne vidim ovdje neki problem. Jasno mi je da je to osnovno filozofsko pitanje, ali ne mogu ti ponudit odgovor kakav želiš. I mogu živjeti s time.
Citat:
Ustajanje, tramvaj, četri sata u kancelariji ili tvornici, obrok, tramvaj, četri sata rada, obrok, san i tako ponedeljak, utorak, srijeda, četvrtak, petak i subota, taj put se, većinom, lako slijedi. No, samo jednog dana uzdiže se zašto... Ja ne znam ima li ovaj svijet smisao koji ga nadilazi. Ali ja znam da ne poznajem taj smisao i da mi je, zasad, nemoguće da ga poznam. Što za mene znači smisao izvan mog života?.. Radnik danas radi svakog dana u svom životu na istim zadacima, i ova je sudbina isto toliko apsurdna. Ali je tragična samo u rijetkim trenucima, kad on postaje svjestan. Albert Camus "Mit o Sizifu"
Dobro Camus primjećuje, ono što tebi i Musavome stalno izmiče, tek kad postaneš svjestan te situacije onda nastaje tragedija. Onda spoznaješ da se moraš ubiti. Ništa glupo ni bezveze nisu rekli: Dostojevski, Tolstoj, Camus, Fichte i ostali. Druga je stvar, razumin ja šta oni govore ili ne.
Tragedija? Možda tebi. Moram se ubiti? Ne moram se ubiti ako ne želim. Možeš li mi objasniti iz čega točno slijedi zaključak da se moram ubiti?
Citat:
Život nema smisla. Tko pita za smisao života, taj je bolestan. Sigmund Freud (cit. prema: Anselm Grun, Knjiga odgovora Anselma Gruna)
...iako zna da je konačan, čovjek djeluje kao da će biti trajan. Iako je smrtan, nastoji da se afirmiše kao stalnost egzistiranja. Branko Bošnjak "Filozofija i kršćanstvo"
Freud, Bošnjak i Camus su ateisti. Oni sami priznaju da je njima kao ateistima nemoguće pronaći smisao života. To opet odgovara tvrdnji da je život bez Boga besmislen.
Ok, ako pričamo o takvom smislu života, onda ga vjerojatno nema. Pa?

Stvarno mi nije jasno zašto imate toliku želju za višim smislom, vječnosti, besmrtnošću i nagradama nakon smrti.
Samuel napisao:
Filozofija, filozofija i filozofija!Jooooj! Mene to uistinu ne zanima toliko kao Frana!
Ali ako mogu primjetiti i Musavi bi u ovom trenutku htio da ga nikad nije zanimalo, jer te je Fran oprao, i to najviše citatima s kojima uvjek potkrepljuje svoje izjave, ali eto musavom to ne ide u prilog pa je probao napasti citate.
Jam mislim da su uvjek korisni, jer ti citirani su uvjek pametniji od nas običnih forumaša, pa nam izgleda kao da nas to vrijeđa.
Ali što je istina , istina je!
Unatoč tvojem uvjerenju, musavi se nije zakopao u jamu jer ga je Fran "oprao" i "zasrao" (tvojim riječima).
