Samuel napisao:
Ne znam Fran, jesi li me razumio dobro!!
Može li On napr. znati kako hoće li tvoja duša iči u pakao, ako te nije stvorio?
A ako te je stvorio, onda, naravno zna, i nema nazad! Razumiješ!!
Kako da zna, kako će završiti, za nešto što nije stvoreno ili ne postoji!!
Oprosti Sami. Prvo bi želio da napišen nekoliko riči novom prijatelju Tomi 37.
Strpljiv san čovik Tomi, strpljiv i dobar, ali zbog moje ljudske slabosti moje strpljenje i dobrota nisu neograničeni. Naprotiv, vrlo su krhki. Imam lijeka za takve kao ti. Ako si mislio da ću se ovde s tobon natazati oko pitanje vjere, između nauka nekog Damira Šićko Alića i nauka Katoličke Crkve, onda si se prevario. Ima nešto što se zove "ignoriraj lista", i začuđujuće je kako je dugo nisan koristio na ovom forumu. Posljednji kojeg san kaznio bio je Naggar zbog krivovjerja kojeg je naučavao. Sada je vrime da kaznim tebe. Sad ćeš spoznati bolno iskustvo. Lol.

Tomi 37 ignoriraj lista od 30.6.2013. do 30.8.2013.
Sad tvoje pitanje Sami.
Samuel napisao:
Ne znam Fran, jesi li me razumio dobro!!
Može li On napr. znati kako hoće li tvoja duša iči u pakao, ako te nije stvorio?
A ako te je stvorio, onda, naravno zna, i nema nazad! Razumiješ!!
Kako da zna, kako će završiti, za nešto što nije stvoreno ili ne postoji!!
Ja san tebe razumio, no jesi li ti razumio Stjepana Kušara kad kaže;
Obično se veli, kako bi se izbjegla kriva shvaćanja, da Bog može sve što nije protuslovno (logika je naime izraz njegove biti). No tome je tako samo do neke mjere. Kad, naime, tako govorimo, onda shvaćamo mogućnost koju Bog može udjelotvoriti kao nešto što je pred Njim i o Njemu neovisno. Pritom neopazice zamišljamo mogućnost kao neku vrstu okvira ili kao osnovicu koja unaprijed postoji i koja je o Bogu neovisna te i njemu samome unaprijed određuje što on može i što ne može. Valja, međutim, uvidjeti da protuslovnost i mogućnost ne postoje mimo Boga i neovisno o njemu; naprotiv, on je njihova baza, začetak i uvjet. Stoga moramo, slijedeći logiku počela, drukčije reći: nije istina da Bog može učiniti sve što je moguće, nego sve ono što je moguće, jest moguće zato što to Bog može stvoriti. On je apsolutno počelo ne samo zbiljskoga, nego i svega mogućega bitka. Stjepan Kušar "Filozofija o Bogu"Zbilja, mogućnost i znanje nisu neovisne o Bogu, naprotiv, sve što je moguće, sve što je u zbilji i svako znanje baš zato jest moguće što to Bog omogućava da je moguće i da postoji. Sve postoji od vječnosti. To je najvažnije. I znamo da je broj ljudi koje je Bog stvorio ograničen, iako to ne mora biti. Bog bi vrlo lako upravljao sa neograničenim brojem ljudi. Jednom će ovom svitu doći kraj. Uzmimo samo za primijer: neka je Bog otprilike stvorio 50 milijardi ljudi. Ako te dobro razumin, ti se pitaš šta bi bilo da je Bog stvorio 50 milijardi ljudi, ali da onu jednu dušu nije stvorio. Budući da je nastvorena kako će Bog znati kamo bi ta duša otišla. Iako je Bog stvorio svit takav kakav jest, iako je Bog stvorio točno određen broj ljudi, to ne znači da on ne zna beskonačno mnogo "scenarija" kako bi bilo da je stvorio nešto drugačije. Jer mi ljudi stalno "kvarimo" Božji plan, no Bog od vječnosti zna beskonačno mnogo scenarija, tako da čovik ničim ne može iznenaditi Boga. Ta jedna nestvorena duše ne može biti nigde izvan Boga. Iako je nešto nestovreno, ne znači da Bog ne zna šta bi bilo sa tim nestvorenim. Ako je nešto tek u mogućnost, dakle, još uvik nije u zbilji, to je u mogućnosti jer je Bog to omogućio. I nikad ne mora postati zbilja, jer je već samo mogućnost neke supstancije zbilja koju Bog jasno vidi budući da ju on omogućuje. Bog od vječnosti zna bezbroj mogućnosti koje se mogu odvijati sa svom stvorenom stvarnošću. To što ti kažeš vridi za čovika, nešto što ne postoji čovik ne može znati kakvo je to. Ako nema Janka, Belka ili Bolte, mi ne možemo znati kakve Janko, Belko ili Bolta ima oči. Za Boga takvo što ne vridi zato jer je Bog temelj stvarnosti, kako kaže u gornjem odlomku Kušar; "On je apsolutno počelo ne samo zbiljskoga, nego i svega mogućega bitka." Zato je pitanje koje si ti pitao isto kao i da govoriš o okruglom trokutu, kako si i sam primijetio.
Samuel napisao:
Ovo je natragu onog pitanja, može li svemogući Bog stvoriti kamen težak da ga ne može podići, ili okrugli trokut!!
U Apsolutu su biti i misliti, bitak i misao, objekt i subjekt, ontička i logička istinitost (veritas), spoznatljivost i spoznaja stvarno jedno te isto. Rudolf Brajičić "Filozofija i filozofije"
On obuhvaća sav bitak (esse) u najvišoj bitnosti (entitas) i jednostavnosti, ali to nije jednostavnost apstrakcije nego punine koja isključuje ograničenja pod kojim god vidikom. Bog je punina bitka, 'Esse subsistens'. "Ljepota istine" Zbornik u čast p. Miljenka Belića (Ivan Macan i dr.) Nije moguće da bi postojala takva situacija u kojoj bi Bog upao u neko neznanje. I još jedna stvar zake je to nemoguće;
Božja suradnja sa svim stvorenim ostavruje se zapravo na posve drugoj razini. Svako stvorenje, budući da nije nužno, tj. ne mora postojati, potrebuje nužani izvor svoga bitka i svoga sustavnoga djelovanja. Upravo je Božja neprestana suradnja sa stvorenjma omogućivanje takvoga djelovanja. Ladislav Nemet "Teologija stvaranja"
Poredak ljudskoga postojanja, baš kao i sveukupnoga postojanja, djelo je Stvoritelja, i to ne samo jednokratno djelo, izvršeno davno u zamagljenoj prošlosti svemira, nego stalno djelo, djelo koje se neprestano događa. Bog ne prestaje stvarati, i upravo zahvaljujući tomu što On neprestano stvara, svijet se održava u postojanju (conservatio est continua creatio). Ivan Pavao II. "Ljubav i odgovornost"Sve šta je u mogućnosti i sve šta je u zbilji Bog to zna, i nema neko znanje izvan toga znanja. I nema neko postojanje izvan toga postojanja. I nema neka mogućnost izvan Boga. Sad se sićan kako je Hrkan jednom pitao, citiram;
ali meni i dalje nije 100% jasno da li Bog može predvidjeti sve hipotetske živote recimo 10 milijardi ljudi... Hrkan
Nije ti jasno da je Bog neograničen i svemoguć? Pa čovječe, Boga ne ograničava ni matematička beskonačnost, a kamoli nekih tamo sićušnih 10 milijardi. Pa i kad uključiš u računicu sve moguće kombinacije njihovih čina i sudbina, sveudilj to Bogu ne predstavlja baš nikakav problem. On s lakoćom upravalja svime što je stvorio. JobKad nam Pia prevede one dogme, on ćeš vidit potvrdu mojeg pisanja.