www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 17 svi 2025 21:32

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 501 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 51  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 30 ruj 2007 18:45 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
U svojoj pismohrani pronađoh kompletno predavanje na Svećeničkom tjednu, Šalata, 07 11. 2005. od gore već spomenutog dr. Mihály Szentmártoni, DI, dekana Instituta za duhovnost na Gregorijani....pa eto koga zanima neka pročita.....


POSTKONCILSKO BUĐENJE LAIKATA U CRKVI:
DAR, PROBLEM, IZAZOV?



Pojava novih duhovnih pokreta u Crkvi: izazov teolozima i Crkvenom učiteljstvu:
- da promatra i prosuđuje ono što oni sami kažu o sebi
- ne da prvenstveno prosuđuje izvana ono za čim tragaju i što prakticiraju
Umjesto duhovni pokreti – precizniji je govor o pojavi crkvenih pokreta – ukoliko su unutar Crkve kao zajednice u cjelini i ukoliko Crkva ima nadzor nad njima.
Crkvenost je najširi pojam a duhovnost je samo jedan oblik zasebnog življenja unutar Crkve kao sveopće zajednice Kristove (različite redovničke duhovnosti, duhovnosti pojedinih zajednica i skupina, duhovnost molitvenih i dr. zajednica…)

1. RAZLIČITI CRKVENI POKRETI – pojava, uloga i kontroverze
- Ima mnogo letećih skupina (Benedikt XVI).
- Pojave, poteškoće, opasnosti, devijacije i problemi karizmatskih pokreta.
- Liječenje obiteljskog stabla.
Treba razlikovati psihološku grupu od vjerničke zajednice. Tu se najviše stvari miješaju. (Usp. Stradali svećenik i liječnik. Svećenik zove liječnika u pomoć a liječnik svećenika!)
Vjernička zajednica nije psihološka grupa. Vjerničkoj zajednici je svojstveno da se okuplja oko Krista i u središtu je Riječ Božja.
Opasnost i izazov je svake grupe koja se izdvaja iz redovnog života Crkve koja se okuplja oko Krista da postane psihološka grupa.
Psihološka grupa nije vjernička zajednica. Ona se okuplja da zadovoljava svoje vlastite potrebe i rješava svoje vlastite probleme i poteškoće – djeluje terapeutski (iako nema stručnog terapeutskog voditelja – psihoterapeuta, psihijatra), traži izlječenje, oslobođenje od problema. Usmjerena je na samu sebe i postaje svrhom samoj sebi i svome opstanku.

Traži vođu (koji se najčešće sam nameće i proglašava od Boga pozvanim da ju vodi) i djeluje pod njegovim vodstvom. Uživa njezino potpuno povjerenje i predanje.
Treba razlikovati uvozne grupe i pokrete (protestanske karizmatske grupe, anglikanske prakse liječenja korijena obiteljskog stabla /porijeklo je najvjerojatnije iz afričkih pretkršćanskih religija/…) od onih koji su redovni i priznati unutar Crkve (katekumeni, kursiljo, obiteljske skupine, fokularini, šenštstski pokret, Opus Dei…).

Problem nastaje kada i crkvene zajednice poprimaju sve više obilježja psihološke grupe.
Kako ih razlikovati?
Ni jedna skupina izvan Crkve ne prihvaća križ – patnju, trpljenje; sakramente ispovijedi i euharistije.

Teološki razlog pojave novih duhovnih pokreta

Biti protagonist u Crkvi a ne tek promatrač – traženje novog identiteta i mjesta laika u Crkvi. Slično je bilo i s pojavom duhovnih pokreta u Crkvi srednjeg vijeka iz kojih su nastali redovnici (franjevci, dominikanci…). To su laički pokreti gdje inicijativa dolazi od laika – izvan hijerarhijske Crkve. Traganje za dubljom vjerom i razumijevanjem Svetog Pisma u razdobljima duhovne dekadencije u Crkvi.
Poteškoće koje se pojavljuju oko usklađivanja sa redovnim župskim pastoralom
Župnik je u situaciji da odbaci takve pokrete ili ih apsolutizira i povodi za njima zanemarujući redovni pastoral.
Tako se nameću dva modela župnikova ponašanja:
Kaubojski model:
- Kupi ili osvoji zemljište koje postaje njegovo vlasništvo
- ogradi ranč bodljikavom žicom
- suvereno gospodari i vlada nad svojim stadom
- ukroćuje divlju stoku
- hvata i lovi i drugu stoku u svoj ranč, da se što više obogati
- čuva sebe i spreman je zato žrtvovati svoje stado
Pastirski model:
- po uzoru na Dobrog Pastira – ne smatra stado svojim vlasništvom
- ne gradi ograde – pušta stado da slobodno pase
- ne ukroćuje svoje stado – nego mu iznalazi najbolju ispašu
- on ne krade drugima i ne ukroćuje stado
- štiti svoje stado od divljih zvijeri – «vukova»
- žrtvuje sebe za svoje stado

Laici nisu sluge svećenika – nego on je u službi njima. On nije gospodar nego službenik. Oni nisu produžena ruka svećenika nego samostalni aktivni članovi zajednice koji imaju svoje mjesto. Po krštenju i dostojanstvu svi su izjednačeni kao braća i sestre pred Bogom – Ocem nebeskim. Samo su službe različite.

Pojavu novih crkvenih zajednica i pokreta možemo usporediti sa krizom adolescencije – treba strpljivo čekati da sazriju – da se može dobro razlučiti što je zrelo i dobro od onoga što je devijantno i nije u skladu s naukom Crkve i što nagriza opće zajedništvo Crkve kao jedne Kristove zajednice – svete katoličke i apostolske.

Uzroci brzog širenja

Uspješnije zadovoljavaju duhovne potrebe koje se ne mogu naći u Crkvenoj zajednici: pobožnosti, proučavanje Svetog pisma, molitva, iskustvo živoga Boga u zajednici.
Zadovoljenje psihičkih potreba: u skupini se vrednuje osoba – ona dolazi do izražaja, postaje subjekt; prijateljstvo, razumijevanje, međusobna podrška…

Poteškoće

Nema jasne unutarnje strukture pokreta. Proizvoljno tumačenje Svetog pisma i istina vjere. Prenaglašavanje samo nekih izazovnih vrednota vjere (liječenje, karizme, iskustvo Boga – nadnaravnoga, traganje za opipljivim dokazima Božje prisutnosti i djelovanja, doslovno i proizvoljno tumačenje SP…) – a zanemaruje se cjelokupni poklad vjere i redovna župna praksa Crkve.

Psihologiziranje vjere.

Psihološki procesi i doživljaji se zamjenjuju s vjerskim istinama. Manipulacija s psihičkim doživljajima i potrebama (liječenja, rješavanja psihičkih problema i poremećaja uzrokovanih tempom život…)
Ja ne mogu posjedovati religiju (vjeru Crkve – Krista), nego ona zahvaća mene – njoj sam predan. Od Krista sam pozvan i ponekad trebam ići kamo ne bih htio, kako Isus kaže Petru: «Zaista, zaista kažem ti: Dok si bio mlađi, sam si se opasivao i hodio kamo si htio; ali kad ostariš, raširit ćeš ruke i drugi će te opasivati i voditi kamo nećeš.» (usp. Iv 21,18).
A u skupinama se događa obratno – osoba je predana skupini. U njoj je prisutno utilitarno mišljenje, prisutno je traženje vlastitog identiteta i mišljenja a ne Boga. Stoga mnogi pokreti ne dolaze do cjelovite vjere koja je imperativ.

Zadržava se samo na selektivnom izboru vjerskih istina koje se preuveličavaju (doživljaj Boga, doslovno i proizvoljno tumačenje Svetog Pisma, izlječenja, rješavanje duševnih problema i poremećaja, govor u jezicima…) Traga se za iskustvom duhovnoga koje se želi osjetiti, osjetilima dokučiti čime se može manipulirati. Podređuje se djelovanje Duha Svetoga svojim potrebama, problemima i težnjama – što je neprihvatljivo sa stanovišta vjere u Duha Svetoga (usp. Iv 3,8; «Vjetar puše gdje hoće; čuješ mu šum, a ne znaš odakle dolazi i kamo ide. Tako je sa svakim koji je rođen od Duha.»)

Priklanja se olakom rješavanju životnih problema a izbjegava govor o križu, patnji, trpljenju, prihvaćanju vlastite životne situacije – što je također sastavni dio cjelokupnog vjerovanja (usp.: Isusov plač nad Jeruzalemom; Isusov plač na Lazarovom grobu; Isus u Getsemanskom vrtu, Iv 12,27 – «Duša mi je sada potresena i što da kažem? Oče, izbavi me iz ovoga časa? No, zato dođoh u ovaj čas! Oče, proslavi ime svoje!»…)

2. IZLJEČENJA

Ljudsko zdravlje jest najveća vrednota. Biti bolestan nije privilegirano stanje. Mnogi su askezom narušili zdravlje, da bi zadovoljili asketske duhovne potrebe. U nekim zajednicama čak ne idu liječniku nego misle sve rješavati «vjerom», ne idu na transplantaciju, transfuziju…
Isus je ozdravljao bolesne – ali je pozivao na vjeru i oslobađao od grijeha (usp. Mt 9,2-6; «Kad gle, doniješe mu uzetoga koji je ležao na nosiljci. Vidjevši njihovu vjeru, reče Isus uzetomu: «Hrabro, sinko, otpuštaju ti se grijesi!» A gle, neki od pismoznanaca rekoše u sebi: «Ovaj huli!» Prozrevši njihove misli, Isus reče: «Zašto snujete zlo u srcima? Ta što je lakše reći: 'Otpuštaju ti se grijesi' ili reći: 'Ustani i hodi'? Ali da znate: vlastan je Sin Čovječji na zemlji otpuštati grijehe!» Tada reče uzetomu: «Ustani, uzmi nosiljku i pođi kući!»). Isusu je ipak iznad zdravlja otpuštenje grijeha i vjera koja dovodi do ozdravljenja.

Današnje poimanje svijeta međutim apsolutizira zdravlje, tako da mnogi pokreti i zajednice vjeru stavljaju u svrhu zdravlja i podređuju ozdravljenjima. Ozdravljenje se apsolutizira i stavlja iznad ostalih vjerskih istina (patnja, trpljenje, prihvaćanje posljedica grijeha…). Dobar primjer modernog kulta zdravlja je desni i lijevi razbojnik na križu. Desni razbojnik suosjeća s Kristovom nedužnom patnjom i prihvaća svoju – on se našao u raju. Lijevi razbojnik traži ozdravljenje i izbavljenje iz patnje.

Za ovakav pristup životu se zauzima New age – što je u suprotnosti sa kršćanskim stavom. S jedne strane se narušava zdravlje na svim razinama (tjelesno, duševno /potrošačka kultura užitaka, opijati/, duhovno /tempo i stil života/) a religija se podređuje ozdravljenjima.
Treba dobro razlikovati patologiju i bolest. Patologija je poremećaj ili oštećenje organizma a bolest je bolestan stav prema patologiji. Stoga medicina i psihijatrija trebaju biti u službi ozdravljenja i put koji pomaže zdravoj duhovnosti – a ne religijske prakse.

Psihičko zdravlje se često uspoređuje sa srećom ili nesrećom. Tjeskoba, osjećaj krivnje, patnja, trpljenje, srdžba (usp. Ef 4,26 «Srdite se, ali ne griješite!») … nisu bolesna stanja (i Isus je trpio), nego normalna i zdrava reakcija na životne probleme koje treba u svjetlu cjelovite vjere rješavati i prihvaćati.
Stoga sva ozdravljenja treba provjeravati i dokazati medicinskom argumentacijom – a ne se slijepo povoditi za njima.

3. LIJEČENJE OBITELJSKOG STABLA (iatro – liječenje; geneza – porijeklo, stablo)

I tu se miješaju uloge – svećenik preuzima ulogu liječnika.
Ontološki – uzrok bolesti duše i tijela je istočni grijeh – grijeh svijeta. Mi vjerujemo da se u sakramentu Krštenja snagom milosti i Duha Svetoga oslobađamo istočnog grijeha. To je pretpostavka vjere koja nas oslobađa prošlosti (molitva otklinjanja: «Svemogući vječni Bože! Ti na svijet posla svoga Sina da odagna od nas moć sotone, duha zloće, čovjeka da tami otme i prenese u divno kraljevstvo tvoje svjetlosti. Smjerno te molimo: oslobodi ovo dijete ljage istočnoga grijeha, učini ga hramom svoga veličanstva i podaj da se u njemu Duh Sveti nastani. Po Kristu Gospodinu našemu.» i «Branila te sila Krista Spasitelja koji živi i kraljuje u vijeke vjekova.»)

Liječenje obiteljskog stabla podrazumijeva vjerovanje da preci utječu na ponašanje potomaka. Grijesi predaka utječu na razvoj potomaka i da oni u sebi nose terete njihovih grijeha.

Takvo shvaćanje nema nikakvog biblijskog utemeljenja (R. Cantalamesa). I SZ odbacuje takvo shvaćanje jer već Jer naviješta mesijanska vremena koja su nespojiva s takvim vjerovanjima: «U one dane neće se više govoriti: 'Oci jedoše kiselo grožđe, a sinovima zubi trnu.' Nego će svatko umrijeti zbog vlastite krivice. I onomu koji bude jeo kiselo grožđe zubi će trnuti» (Jer 31,29).

To je nespojivo s naukom Crkve o osobnoj slobodi i odgovornosti – koja je u samim temeljima evanđelja. To je alternativna, ezoterijska praksa iz anglikanizma, koja vjerojatno ima svoje porijeklo u afričkim pretkršćanskim vjerovanjima.

Danas je većina bolesti pod nadzorom medicinskih ustanova. Ali mnogi ne mogu prihvatiti svoja bolesna stanja te traže alternativna ozdravljenja. Međutim problem vjernika je u tome što se najčešće pribjegava jednostavnim i jednostavnim rješenjima. Tako da se religiozno svodi na terapiju.

Prema takvom pristupu vjeri koja je podređena ozdravljenjima – oni koji bi imali vjeru i molili uopće ne bi bili bolesni. Prema tome je onda i Pavao imao neizlječiv trn jer nije imao vjere i nije molio dovoljno! (Usp. 2, Kor 12,7-10; «I da se zbog uzvišenosti objava ne bih uzoholio, dan mi je trn u tijelu, anđeo Sotonin, da me udara da se ne uzoholim. Za to sam triput molio Gospodina, da odstupi od mene. A on mi reče: «Dosta ti je moja milost jer snaga se u slabosti usavršuje.» Najradije ću se dakle još više hvaliti svojim slabostima da se nastani u meni snaga Kristova. Zato uživam u slabostima, uvredama, poteškoćama, progonstvima, tjeskobama poradi Krista. Jer kad sam slab, onda sam jak.») Kad bi bolest promatrali kao kaznu a ozdravljenje kao plod vjere onda smo još u SZ.

Uz sve to bolesno se često proglašava đavolskim, psihički poremećaji promatraju kao opsjednuća zlim duhovima pa se poseže za molitvama egzorcizama i polaganja ruku i sl.

Odnos između iscjelitelja i iscjeljenja

U središtu je iscjelitelj i njegove sposobnosti. Veliča se osoba i njezine iscjeliteljske moći, a djelovanje Duha Božjega podređuje njegovim sposobnostima – što je vjernički neprihvatljivo. Vlada neograničeno povjerenje u iscjelitelja i njegove moći i sposobnosti. Ljudi se oko njega okupljaju radi ozdravljenja.

Bolesnik je sporedan, najčešće s osjećajem krivnje.
Na području HBK nitko nema kanonsku ovlast vršenja egzorcizama, a ukoliko je netko imao od prije – dokinuta mu je!
Treba izbjegavati senzacionalizme i medije.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 lis 2007 08:12 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 srp 2007 12:56
Postovi: 2335
Lokacija: Gdje je blago, tamo je i srce..
Podijelio: 7 zahvala
Zahvaljeno je: 39 zahvala
Ne slažem se s ovim da se "psihički poremećaji promatraju kao opsjednuća zlim duhovima".

Znam da egzorcist itekako surađuje s psihijatrom i da je potrebno mnogo liječničkog ispitivanja osobe koja želi da se nad njom moli egzorcizam. Mnogo sam čula o tome od patera Ivana Vinkova koji je rekao da se ta osoba prvo mora pomno ispitati kod psihijatra i tek kad se utvrdi da zaista nije u pitanju psihička bolest i tek kad se zaista nađu znakovi koji upućuju na to da je riječ o utjecaju demona - tek tad se odobrava egzorcizam. Znači, liječnik i egzorcist itekako surađuju i egzorcist uvijek naglašava da on ne može izliječiti psihičke bolesti - za psihu je LIJEČNIK, za duh je SVEĆENIK.

Sigurna sam da nijedan egzorcist ili dobar svećenik psihički poremećaj ne promatra kao opsjednuće zlim duhom. Svi oni naglašavaju da je opsjednuće IZNIMNO RIJETKA pojava, a kamoli da sad u svakom psihički bolesnom čovjeku vide utjecaj demona ili demona samog..

Znači, liječenje obiteljskog stabla zaista po ovom tekstu koji nam je predočio Joakim - nije u skladu s katoličanstvom?
Pa jel moguće da fra Smiljan Kožul to ne zna?? Teško mi je povjerovati da on radi nešto nespojivo s našom vjerom...
:cry:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 lis 2007 09:10 
ela bredi napisao:
Ne slažem se s ovim da se "psihički poremećaji promatraju kao opsjednuća zlim duhovima".

Znam da egzorcist itekako surađuje s psihijatrom i da je potrebno mnogo liječničkog ispitivanja osobe koja želi da se nad njom moli egzorcizam. Mnogo sam čula o tome od patera Ivana Vinkova koji je rekao da se ta osoba prvo mora pomno ispitati kod psihijatra i tek kad se utvrdi da zaista nije u pitanju psihička bolest i tek kad se zaista nađu znakovi koji upućuju na to da je riječ o utjecaju demona - tek tad se odobrava egzorcizam. Znači, liječnik i egzorcist itekako surađuju i egzorcist uvijek naglašava da on ne može izliječiti psihičke bolesti - za psihu je LIJEČNIK, za duh je SVEĆENIK.

Sigurna sam da nijedan egzorcist ili dobar svećenik psihički poremećaj ne promatra kao opsjednuće zlim duhom. Svi oni naglašavaju da je opsjednuće IZNIMNO RIJETKA pojava, a kamoli da sad u svakom psihički bolesnom čovjeku vide utjecaj demona ili demona samog..

Znači, liječenje obiteljskog stabla zaista po ovom tekstu koji nam je predočio Joakim - nije u skladu s katoličanstvom?
Pa jel moguće da fra Smiljan Kožul to ne zna?? Teško mi je povjerovati da on radi nešto nespojivo s našom vjerom...
:cry:


..Draga Ela... :D ..
S punim povjerenjem možeš i dalje ići kod fra Smiljana
i ostalih naših katoličkih svećenika..koji se bave molitvama
za lijećenje obiteljskog stabla :D ..i svega do sada rečenoga...!
..No što se tiče Dr. Mihaly Szentmartoni, DI sa Gregorijane :D ..
kod njega je naš fra Ivo Pavić :D ...naš predivni otac, brat veliki
miljenik Boga Živoga...prepun Božjih darova...karizmatska svećenička duša...No, htjedoh reći...da se i STAV doktora Szentmartonija
uvelike izmjenio od dana navedenog članka objavljenog..već daleke 2005 godine.. kojeg dobronamjerno navodi brat Joakim.. :D ..
...Sve se mijenja..pa i "čvrsti" staovi nekih teologa, psihologa, doktora,
psihijatara..kad ih dotakne sila i Snaga Duha Svetoga... :D ...
Dakle...s punim povjerenje..isplovimo na pučinu...vode nas naši
Katolički Svećenici..nadahnutim Duhom Svetim...pod budnim okom
Biskupa...u sigurnom krilu Svete Crkve Katoličke..izvan koje
nema spasenja... :D ..!!


Vrh
  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 lis 2007 09:17 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 srp 2007 12:56
Postovi: 2335
Lokacija: Gdje je blago, tamo je i srce..
Podijelio: 7 zahvala
Zahvaljeno je: 39 zahvala
Draga Miriam - hvala ti!! :D :D :grlim te:

Nekako osjećam baš lijepe plodove otkad idem na te oslobađajuće mise fra Smiljana i baš bi mi bilo žao da je ispalo da to ipak nije u redu...

Supeeeer!!! Sve je pod kontrolom!! :P :P


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 lis 2007 09:25 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 13 lip 2007 13:01
Postovi: 784
Lokacija: na litici spremna da poletim visoko visoko
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
[b]Odnos između iscjelitelja i iscjeljenja[/b]

U središtu je iscjelitelj i njegove sposobnosti. Veliča se osoba i njezine iscjeliteljske moći, a djelovanje Duha Božjega podređuje njegovim sposobnostima – što je vjernički neprihvatljivo. Vlada neograničeno povjerenje u iscjelitelja i njegove moći i sposobnosti. Ljudi se oko njega okupljaju radi ozdravljenja.

Bolesnik je sporedan, najčešće s osjećajem krivnje.
Na području HBK nitko nema kanonsku ovlast vršenja egzorcizama, a ukoliko je netko imao od prije – dokinuta mu je!
Treba izbjegavati senzacionalizme i medije.[/i][/quote]


Ja sam bila vise puta u Sigetu na molitvi, a niti u jednom trenutku nije bio Fra Smiljan taj kojem smo klicali i pjevali nego Isus i Duh Sveti, Fra Smiljan je bio skroz sporedan; Ma dodite i viditi u dubini srca znat ce te da je Isus tamo;
A osjecaj krivnje- ma kakva krivnja- na pocetku mise, i prije toga molitve se pokajemo za grijehe i to pravo za sve grijehe, i pomirimo se sa Bogom, i iz dubine duse, to je tako predivno, Isus mi je oprostio, zna da mi je zao...nakon toga duboki mir, i okovi oko srca se kidaju..i nem atu nista hokus pokusa i slicno..nego samo Otac + Sin+i Duh Sveti...ili RUAH... :D

To su moja iskustva iz Sigeta... Posto sam ja etnologinja bavila sam se i pentakostalnim pokretima Sjeverne Amerike, Afrike i Srednje Amerike; Na tom podrucju treba biti jako oprezan!! Pentakostalni pokreti u tim sredinama su vecinom pomjesana sa animisticnim religijama, i pod prividom krscanskog pokreta simuliraju karizmatsku misu..no to je oponasenje, i izrugivanje djelovanja Duha Svetoga; vidla sam nekoliko tih "misa"..tu je Sotona tako da razumijem negativan stav toga svecenika prema pentakostalnim zajednicama; Ali treba nam biti jasno i kao Isusovac treba znati razlucivati duhove... Sotona je ovdje vrlo vjesto zatamio Istinu imitirajuci karuzmatske mise i zazive Duha Svetoga, na groteskan nacin..to je ono sto se desilo u 80-tima u pentakostalnim zajednicama...zazivaju Duha a budu posjednuti od zloga, tresu se i bacaju se na pod...a za svakoga naseg sveca imaju sinonim neke animisticke bozice ili boga..u oblike zivotinje itd...
No mise u Sigetu i slicno nemaju veze sa ovim zajednicama..i treba moliti da se uze koje se steglo oko srca tih svecenika koji ne razlucuje duhove oslobodi... vjernicima se ne smije dokinuti tolike milosti..i osjecaj duhovnosti...po meni isto je tako vazan... pa kako je samo tesko kad Bog posalje period suhoce, koliko samo dusa vapa i zeda za Bogom, pa zar nije to divno kad dodjes na tu molitvu i´znas : Sad sam kod Oca, eto poslao mi je Tjesitelja, gleda me i miluje me, govori Sve ce biti dobro, Ljubim te, kad vidis kako ljudi ruke prema Spaitelju dizu,,ne prema Fra Smiljanu..pa zar to ne bi bilo prema Isusu bezobrazno to sve odbaciti i reci Gospodinu: Cuj sve je to dobro i fino..ali osjecaj duhovnosti..pa bolje ne...
I ja sam taj clanak u Glasu Koncila procitala, prije nego sto sam isla na molitvu za ozdravljenje obiteljskog stabla..bas zbog tog clanka nisam htjela ici, dok mi Gospodin nije otorio oci od koga taj clanak dolazi...


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 lis 2007 09:48 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 srp 2007 12:56
Postovi: 2335
Lokacija: Gdje je blago, tamo je i srce..
Podijelio: 7 zahvala
Zahvaljeno je: 39 zahvala
Potpuno se slažem s Alelujom u vezi osobnosti fra Smiljana - ni u jednom trenutku se on ne stavlja u prvi plan...izuzetna je njegova ljubav prema Isusu, Svetom Duhu i Bogu Ocu, samo nas na njih upućuje...samo njih hvalimo...i slavimo..

I on također ističe da nije najvažnije tjelesno ozdraviti, moguće je da se i to dogodi, ali nije to ono najvažnije...


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 lis 2007 10:57 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 22 vel 2007 19:10
Postovi: 87
Lokacija: Podravina
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Hvala Joakime na predavanju, mene zanima.

Zanima me još nešto. Nisam teolog da poznam cijeli NZ , ali koliko ga poznam nikad nisam pročitala i naišla da je naš Gospodin Bog Isus nekog ozdravljivao od bolesnog obit.stabla. Ozdravljivao je od bolesti, oživio mrtve, opraštao grijehe, oslobađao od zloduha, demona, ali nigdje nisam pročitala da je oslobađao od prokletstva obitelji. Otkud onda to današnjim svećenicima?

Pa i SZ na kojeg se pozivaju veli «U one dane neće se više govoriti: 'Oci jedoše kiselo grožđe, a sinovima zubi trnu.' Nego će svatko umrijeti zbog vlastite krivice. I onomu koji bude jeo kiselo grožđe zubi će trnuti» (Jer 31,29).

Ili NZ: "Učitelju, tko sagriješi, on ili njegovi roditelji pa se slijep rodio?" Odgovori Isus:"Niti sagriješi on, niti njegovi roditelji, nego je to zato da se na njemu očituju djela Božja."
A farizeji slijepcu koji je ozdravio kažu: "Znamo da Bog grješnike ne uslišava, nego je li tko bogobojazan i vrši li njegovu volju njega uslišava. Sav si se u grijesima rodio, ti da nas učiš?"

I drugo pitanje. Ako Sotona daje prokletstvo onda je svećenik taj koji može u Ime Isusovo to prokletstvo dokinuti. Ali ako Bog proklinje (kako se u SZ i navodi) kako svećenik može biti veći od Boga da «ukida» to prokletstvo?

I treće. Kada se osoba i oslobodi od prokletstva obitelji, što se zapravo događa? Toj osobi sad krene sve na bolje, više nema problema ili što? Puno toga mi nije jasno.
Molim za svoje umrle i molila sam kad je fra Zvjezdan govorio molitvu otklinjanja (s vjerom), ali ne vidim razliku u mojoj vjeri i ostalom nakon toga.

Prihvaćam sve argumente i ne tvrdim da sam u pravu. Ovo su moja mišljenja koja ne moraju biti točna, laik sam i moja vjera je neusporediva sa svećenicima koji navedeno prakticiraju.


Citat:
htjedoh reći...da se i STAV doktora Szentmartonija
uvelike izmjenio od dana navedenog članka objavljenog.

I što sada kaže?

Citat:
Ne slažem se s ovim da se "psihički poremećaji promatraju kao opsjednuća zlim duhovima".

Često se promatraju. Čak se i svaka bolest promatra kao posljedica grijeha. A ako je osoba vjernik onda se smatra da je bolest posljedica grijeha predaka.

Citat:
niti u jednom trenutku nije bio Fra Smiljan taj kojem smo klicali i pjevali nego Isus i Duh Sveti

Osobno sam puno puta čula «fra Smiljan me ozdravio i spasio život!», ili «karizmatski mi je spasio život»! Ne sviđa mi se to, Isus je spasio i ozdravio…

BVB


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 lis 2007 11:20 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 srp 2007 12:56
Postovi: 2335
Lokacija: Gdje je blago, tamo je i srce..
Podijelio: 7 zahvala
Zahvaljeno je: 39 zahvala
Pronašla sam jedan intervju sa Ivanom Vinkovom i ispričavam se što je na srpskom pa je vjerojatno malo nezgodnije to čitati...

Draga Patientia, :grlim te: , kažeš da ljudi govore "Fra Smiljan me izliječio, preobratio...". Da, to govore ljudi koji se od svoje velike radosti nezgrapno izraze ili zaista tako pogrešno misle - da ih je fra Smiljan izliječio. Ali on sam, fra Smiljan, to NIKAD NIJE REKAO. On nikad sebe ne prikazuje nekakvim spasiteljem ili sl., neprestano napominje da je Isus taj koji ozdravlja i preobraća. Svima je jasno da nijedno čudo nije djelo čovjeka.

Što se tiče toga da se psihičke bolesti često promatraju kao utjecaj demona ili opsjednuće demonom, ne mogu se složiti s time. Nije sad svaka bolest zbog utjecaja demona ili zbog naših grijeha. Nikad se neće psihički bolesnu osobu uputiti na egzorcizam. Zna se da egzorcizam NE POMAŽE u liječenju psihičkih bolesti. Isus nam je dao liječnike i psiha je područje psihijatrijskog liječenja, egzorcist tu nema što raditi. Isto tako, duhovnu bolest ne može izliječiti psihijatar, to je područje gdje svećenik postaje liječnik.

Velika je razlika između psihiče bolesti i opsjednuća, to se ne može uspoređivati.












Gospođa X godinu dana nije ustala iz kreveta, niti je spavala. Prema psihijatrijskoj dijagnozi, bolovala je od neobičnog tipa epilepsije. Lekari nisu mogli ništa da učine. Njen sveštenik je preduzeo prvi korak i zatražio pomoć od vikara Ivana Vinkova, jedinog zvaničnog egzorciste na teritoriji Srbije.

Vinkovljeva poseta ovoj ženi i izgovaranje molitve Otklanjanja pokazalo je da je nju zaposeo demon. Usledile su osmomesečna borba sa zlim silama i stalne egzorcističke seanse. Vinkov je upravo ovaj slučaj opisao u svojoj knjizi „Egzorcizam i opsednutost“, a to je samo jedan od brojnih susreta našeg sagovornika sa, ni manje ni više, nego đavolom.

Ovaj katolički sveštenik, koji služi u župi Svetog Petra u Beogradu, kaže da su obredi egzorcizma i ponašanje opsednute osobe najrealnije prikazani u kultnom filmu „Isterivač đavola“.

- U stvarnosti se radilo o jednom dečaku, za razliku od filma gde je prikazana devojčica. Osim nekoliko filmskih efekata, film je išao po onome kako se taj obred odvijao. U tom filmu su saradnici bili sveštenici - kaže on.

Pogrešne slike Boga

Opsednuti ljudi, po njegovom objašnjenju, imaju pogrešne slike Boga, dok sotona veoma dobro zna ko je Bog i suvislo govori o njemu, samo ga mrzi.

Reakcije kod opsednutih osoba nisu iste, ali sveštenik Vinkov nije želeo da nam opisuje konkretne slučajeve sa kojima se sretao zbog privatnost ljudi koji su od njega zatražili pomoć. Kao najzanimljiviji simptom opsednutosti naveo je fenomen govora stranim jezicima koje jedna opsednuta osoba nikada nije učila. Kako kaže, opsednuti dobija vanrednu natprirodnu snagu koju u stvarnom obliku nema i koristi pogrdne izraze za svece, ponaša se krajnje rušilački, ali samo u trenucima napada.

Katolička crkva pre obreda egzorcizma traži mišljenje psihijatra i brojne lekarske nalaze. Ako psihijatar leči pacijenta i ne dobija ama baš nikakve rezultate koji se inače očekuju, onda se javlja sumnja u opsednutost. I broj egzorcizama zavisi od slučaja - nekome su potrebne tek dve-tri molitve, dok neki slučajevi zahtevaju višegodišnje seanse.

Kao najčešći uzrok koji dovodi do opsednutosti, Vinkov navodi posete raznim vračarama, magovima i medijumima, a žene su te koje su češće žrtve jer su radoznalije. Kod gospođe X, s početka teksta, čiji je slučaj Vinkov opisao u knjizi, do opsednutosti je došlo jer je njena majka nad njom više puta vršila obred takozvanog kurenja - oko osobe se ide u krug s lopaticom u kojoj su zapaljeni predmeti i izaziva se sotona da naškodi onima koji su njoj učinili zlo.


Jedan je Bog


Vinkovu se za pomoć obraćaju i pravoslavci.

- Prvo ih posavetujemo da potraže pomoć u vlastitoj crkvi, jer je pravoslavna prava Isusova crkva. Nikako nije istina da oni ne mogu pomoći, samo je pitanje da li žele. Doduše, oni nemaju strukture egzorcizma kao što imamo mi, katolici.

Oni imaju trebnik i u njemu molitve za oslobađanje od zlog uticaja. I time se, takođe, postižu veoma dobri rezultati. Tek kada čovek ne nađe razumevanje u svojoj crkvi mi ga primimo. Isti je Bog, pa prema tome mi ne pravimo neke razlike.




Ova žena je kroz isti obred prošla dok je bila mala i pred venčanje. Takođe, njena majka je posećivala i vračare kako bi sredila za nju određene poslove. A ispostavilo se i da je ona s koleginicama posećivala razne magove.

- Sve ovo se pokazalo veoma loše, jer je žena na to pristala. Da bi čovek postao opsednut, tu nisu tako važni sitni gresi, kao ni to da li si loš čovek. Moraš debelo da zgrešiš! Tačnije, loše stvari mogu da se prikače i za dobrog čoveka koji se interesuje za magove i vračare - objašnjava Vinkov.Sličnost sa epilepsijom

Zanimljivo je to što egzorcizam, iako je sudeći po primerima daleko bliži paranormalnom, priznaju i lekari. Sveštenik Vinkov kaže da je ova oblast dugo bila zapostavljena, i da su sa razvojem psihijatrije, psihologije i psihoanalize, problemi opsednutosti spadali u domen nauke.

Na kongresu egzorcista u Kolevalenci 2000. godine prisustvovalo je oko stotinak psihijatara koji su objavili podatke o razlikama između psihijatrijskih bolesti i egzorcizma i na taj način ga prihvatili kao neku vrstu lečenja. Tada su utvrdili da opsednutost ima najviše sličnosti sa epilepsijom, šizofrenijom i histerijom.

- To su samo sličnosti, ali postoje i velike razlike. To lako uoče oni koji su duže u poslu. Na primer, kad je reč o epilepsiji predstoji stanje pred napad, kao što su trzaji mišića. Kod opsednutih toga nema, nego su napadi iznenadni i munjeviti - objašnjava Vinkov.

Na pitanje da li se plaši da bi neki demon mogao i njega da opsedne, Vinkov kaže da je bilo takvih pokušaja ali da se štiti molitvom. Čak mu je jednom prilikom demon objasnio da on ne može da uđe u njega jer ga čuva Bog!

MARIJA MAJSTOROVIĆ


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 lis 2007 11:24 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 srp 2007 12:56
Postovi: 2335
Lokacija: Gdje je blago, tamo je i srce..
Podijelio: 7 zahvala
Zahvaljeno je: 39 zahvala
Ovome intervjuu možda i nije mjesto u ovoj temi, stavila sam ga zbog toga da se vidi da se ipak ne proglašava svaku psihičku bolest utjecajem demona ili znakom opsjednuća...


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 lis 2007 12:29 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 21 ožu 2007 14:07
Postovi: 714
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Ja osobno ne vidim nikakvog zla niti grijeha,

niti povrede naseg dragog Isusa ako svoje 4 ili 8 ili 14 svetih misa
(i svetih Pricesti)

prikazem za pokojne iz bilocije obitelji !

...pa i ako se to zove "ciscenje" ili "ljecenje" obiteljskog stabla- neka se tako zove..

Sve je to na slavu Spasitelja nasega i spas pokojnih i zivih dusa!

BVB! :P


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 501 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 51  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 12 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr