www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 15 lip 2025 18:30

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 323 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 33  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 31 lis 2008 21:59 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 ožu 2006 15:36
Postovi: 6391
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 46 zahvala
fighterica napisao:
AJMEEEE!!! Šta ste ispisalii... čitam vas redovno šta pišete i moram priznat da je previše suvišnih komentara na ovoj temi i ja bi da moderatori ili izbrišu suvišne postove, da preurede i preoblikuju pitanja i odgovore :shock: :shock: :shock: :shock:

Moderatori gdje ste?
Nisam htjela reagirati nakon par postova, al ovo je previše!!!
Pitam se što ćete postići neumjesnim pitanjima i izjavama na ovoj temi, koja je "Teologija tijela", a i na na autora teme imam prigovor, jer je pokrenuo temu za koju nije napravio uvod kako treba, a onda se još upustio u neke rasprave, koje veze nemaju s onim što bi trebalo o istoj reći!:


Drag Figi,nisi nam nista novo otkrila....zar nisu sve teme takve..??
Dozvoljeno je zachatavanje na svim temama...??
I sto je tu je..? tebi smeta ovdje,meni smeta na nekoj drugoj svetoj temi,onome trecemu smeta,jer je njegova osobna,a jednostavno je otisla u drugom smjeru....

Ako bi "Moderatori" htjeli da ciste i uredjuju, aauuu imali bi dosta posla...
Pa tko je to napisao, mi ili moderatori???

Na svakoj temi potreban je dijalog,zdravi ispravni dijalog,ali ne zachatavanje..Tako bi se izbjeglo "lupanje u prazno"...
Nikome nije drago,kada otvori temu,pa mu tema krene kontra...
Zasto ,ne povedemo sami racuna sta pisemo...

Kao i uvjek misljenja su razlicita,i jos uvjek je forum samo"Dijalog",
tako da je vazno ,samo da se drzi teme,bez zachatavanja...


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 31 lis 2008 22:03 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 01 tra 2006 21:22
Postovi: 1095
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 3 zahvala
rebeka napisao:
Spolnost je vrelo radosti i zadovoljstva: Sam Stvoritelj je odredio da u tom posvemašnjem uzajamnom fizičkom darivanju supružnici osjećaju užitak i zadovoljstvo tijela i duha. Supružnici, dakle, ne čine ništa zlo tražeći taj užitak i uživajući u njemu. KKC...


Supružnici to znaju jako dobro a momci i cure prije vjenčanja idu na nekakav predbračni kurs i tamo mogu dobiti sve informacije. Danas
živimo u takvom svijetu da već mala djeca znaju sve o tome a večina mladenki ide na vjenčanje sa trbuhom pa im se ni netreba posebno objašnjavati. Za one muškiće koji ovdje navaljuju da se o tome priča kao BitLord :oops: neka se malo strpe ili neka pročitaju pažljivo postove od Joakima i naći će odgovore.

Fran :b112: :grlim te:
Slažem se sa fighi ovi komentari ne spadaju u teologiju i moderatori bi se trebali oglasiti.
:grlim te:
[/b]


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 31 lis 2008 22:16 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 26 svi 2006 12:15
Postovi: 830
Lokacija: Sl. Brod, Zagreb
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
speranza napisao:
Slažem se sa fighi ovi komentari ne spadaju u teologiju i moderatori bi se trebali oglasiti.
:grlim te:
[/b]


hvala Speranza :grlim te:
Rebeka, istina je da je ovo forum, ali i sama si nekad zagovarala kulturnije ponašanje, ali nema veze, vjerojatno si već umorna od suprostavljanja...
Ispričavam se što sam krivo protumačila tvoj odgovor (namjerno), jer želim da moderatori reagiraju i budu rigorozniji, isto kako su neke teme prebacili u rotacije, nek maknu i ovo, jer ovo nije teologija, već rotacija o spolnosti i tjelesnom..... a nikako teologija, koja je samo malim djelom prisutna na par postova :roll:

Mir s vama


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 stu 2008 08:05 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Pater, imam jedno malo za mene neugodno pitanje no zanima me što se ne smije u braku vezano sa spolnošću (u crkvenom katoličkom braku). Da li je nastrano zadovoljavanje partnera grijeh ako su crkveno vjenčani. Gdje je granica? Možete me savjetovati da znam reći i drugima. To me veoma muči... Znam da možda nije ovdje mjesto za takva pitanja, ali ne znam koga da pitam? Hvala. 3-.-0.2007. granica
Jer odgovor može možda još nekome pomoći, izmijenio sam malo pitanje. Mogu govoriti samo načelno. Bračno stanje moralnu kvalifikaciju nenormalnog, neprirodnog 'bračnog' čina, perverzije ili teškog moralnog nereda u smislu zlouporabe spolnosti i falsificiranja bračne ljubavi ne ublažava, štoviše, otežava ju. Zašto? Tako jednostavno: koji je Božji plan sa ljudskom spolnošću? Ako se to zna, može se sve situacije moralno procijeniti. Božji plan je dvojak: otvorenost životu i potpuno darivanje u ljubavi bračnih partnera. Je li ovim načinom ispunjen prvi uvjet? Nije. Je li drugi? Nije. Za Ispovijed je to teški grijeh koji se ispovijeda po broju i po vrsti, za koji se najdublje pokornik mora kajati i donijeti odluku: nikada više! Inače je i Ispovijed nevaljana (a ako slijede i Sv. Pričesti, i one su svetogrdne)... Ako netko nekome nešto drugo naviješta ili savjetuje drugačije od ovoga, lažni je zavodnik i sudionik svih takvih počiniteljevih grijeha...
- Opširnije: radi se o alteracijama (objektivnoj pokvarenosti, patološkoj pojavi) u spolnom ponašanju, i to o nastranosti s obzirom na cilj. To znači oslobađanje spolnog užitka izvođenjem neke druge akcije u odnosu na normalno izvršavanje spolnog čina, u konkretnom slučaju oralnog načina koji navodite, i prekomjernu afektivnost upravljenu prema vlastitoj osobi kao objektu spolne kontemplacije, tj. drugi je potreban i tražen radi mene; znači, ne ljubim drugoga, nego ljubim samoga sebe, a drugi mi služi kao objekt u kojem se ja nalazim i koji zadovoljava moj egoizam (= narcizam). Ovo prakticiranje spolnog užitka označava usmjerenje čitave osobe protiv ljubavi. Spolno djelovanje ne očituje se, naime, samo u genitalnim pokretima, jer su ovi vanjski izraz onoga što se prije događalo u srcu, u nutrini; svi naši moralni čini izraz su cjelokupnosti osobe i njezina stava i ne može ih se promatrati izolirano. Ako je ova nastranost jednostrana, tj. usmjerenje izraženo samo na strani jednog bračnog partnera, s vremenom sve više izranja fizičko i psihičko nepodudaranje supružnika koje zaustavlja njihove normalne odnose. Korijen tih nastranosti nalazi se u psiho-sociološkim uvjetima najranijega dječjeg odgoja (uglavnom neuravnoteženi roditelji /alkohol, hladnoća prema djetetu, prekomjerna strogost, rastava, dijete prepušteno samo sebi ili ulici.../ i nesređena obitelj), odnosno uglavnom je to pomanjkanje iskustva ljubavi (A Storr: 'Studij spolnih nastranosti studij je seksa bez ljubavi'). Nastrane osobe trebaju prihvatiti 'evanđelje odgovornosti', posjedovati same sebe ne mimo nego unutar Božjeg plana; trebaju prihvatiti 'evanđelje milosti', jer svaki čovjek svojim nastojanjem i Božjom pomoći može ponovno izgraditi svoju bračnu povijest i početi izgrađivati svetost usprkos svojim psihičkim nesavršenostima; trebaju prihvatiti i evanđeoski poziv na obraćenje; trebale bi steći jakost da izbjegavaju takve prilike koje ih navode na padove, kao i ispovjediti svoje grijehe, predati se Bogu i vjerovati u oproštenje grijeha (stručnije o tome, vidi: I. Fuček, 'Moralno-duhovni život. Predbračna ljubav. Bračna ljubav', Verbum, 2005, s. 391-411). Nisu li takvi slučajevi u životu bračnih partnera susreti dvaju egoizama koji se slažu da svaki, doduše, bude okrenut prema osobi drugoga, ali samo prema predmetu vlastite ugode? (usp. Ivan Pavao II., 'Ljubav i odgovornost'). Prava ljubav je svetinja, a primjena ponašanja s raznim rafiniranim načinima i tehnikama, nemaju ništa zajedničko s pravom ljubavlju. To je surogat seksa udvoje, zadovoljavanje sebe s pomoću drugoga, na čemu se ne može graditi ni trajnost veze, ni bračna sreća, ni odgovornost za ozbiljne dužnosti. Radi li se ovdje o darivanju istinskom dobru osobe supruga ili vlastitom, ili o objektu mog egoizma? Radi li se pritom o daru drugome radi njega samoga i usavršenju onoga koji se darovao ili o traženju sebe u drugoj osobi kao u objektu? Radi li se tu o otvorenosti životu ili o nasilnom razdvajanju sjedinjenja i rađanja u braku? (usp.: ibidem, s. 440-441). To svakako nije ljubav, već degradiranje osobe na sredstvo naslade. Da ne govorimo o drugim zlim posljedicama: tupost za religiozne i etičke vrijednosti, nemogućnost velikodušnosti i iskrena angažmana za druge jer se živi za egoizam. Crkveno Učiteljstvo promatra čovjeka kao sliku Božju otkupljenu u Isusu Kristu, ljubav uzdignutu na razinu ljudske osobe i njezina dostojanstva, a tijelo i seksualnost kao vrijednost u onolikoj mjeri u kolikoj su podložni ispravnoj normi koja treba vladati u svijetu osoba. Jasno je, dok se to prakticira, nije moguće ići na Sakramente: traži se obraćenje. 'Vjera bez djela je mrtva', navodi sv. Jakov. Čuvajte se: jedan pad izaziva drugi, zla volja rađa tu zlu požudu, zatim naviku, zatim nuždu... sve dublja, dakle, ateizacija srca do potpuna odbacivanja vjere. Bračna čistoća kao moralna krjepost nije 'tabu' ili zabrana, ona se ne protivi ljubavi već štiti i razvija pravu ljubav; ona je nesebično potpuno sebedarje; ona je prava ljubav koja isključuje da jedan od supružnika postane sredstvo ili objekt egoistična ponašanja; u takvu odnosu, tjelesni odnosi nisu samo odnosi dvaju tijela, nego dviju osoba u punom svom dostojanstvu u ime zrele ljubavi, izraz duboka nutarnjeg jedinstva supružnika koji produbljuju to jedinstvo; ti odnosi, u vidu Sakramenta ženidbe, tjelesni odnosi bivaju u prisutnosti Stvoritelja čiji su supružnici suradnici, sudionici u Božjem stvarateljskom planu i prenositelji Njegove ljubavi na potomstvo, u smislu da roditelji daju dvije stanice od kojih nastaje novi život, a Stvoritelj udahnjuje besmrtnu dušu djeteta. II. Vatikanski koncil uči da 'supruzi znaju da su suradnici ljubavi Boga Stvoritelja i na neki način njezini tumači... No kršćanski supruzi neka budu svjesni da u načinu svoga postupnja ne mogu raditi samovoljno, nego su uvijek obvezni slijediti svoju savjest koju treba uskladiti s Božjim zakonom... (čineći to) s ljudskom i kršćanskom odgovornošću i s poučljivim poštovanjem prema Bogu' (GS 50,2) Ako muž i žena ne žive svoj životni poziv i svjesno slobodno rade protiv njega, tj. ako u ljubavi ne rađaju i ne odgajaju djecu - kako će se spasiti? Kako ostvaruju nauk Crkve da su 'brak i bračna ljubav po svojoj naravi usmjereni prema rađanju i odgoju potomstva' (GS 50,1)? Budući da je ovakvo ponašanje usmjereno protiv sjedinjenja i rađanja djece, kako će supružnici 'surađivati u stvarateljskom Božjem djelu'? 'Svi ćemo stati pred sudište Božje', veli Sv. Pismo. Kršćani se ne mogu opredjeljivati za grijeh - tu nema Božjeg blagoslova. Treba raditi na spasenju vlastite duše, a i duše svoga supruga.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 stu 2008 09:32 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 01 tra 2006 21:22
Postovi: 1095
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 3 zahvala
[quote="visnja)... Ako netko nekome nešto drugo naviješta ili savjetuje drugačije od ovoga, lažni je zavodnik i sudionik svih takvih počiniteljevih grijeha...
- Opširnije: radi se o alteracijama (objektivnoj pokvarenosti, patološkoj pojavi) u spolnom ponašanju, i to o nastranosti s obzirom na cilj. To znači oslobađanje spolnog užitka izvođenjem neke druge akcije u odnosu na normalno izvršavanje spolnog čina, u konkretnom slučaju oralnog načina koji navodite, i prekomjernu afektivnost upravljenu prema vlastitoj osobi kao objektu spolne kontemplacije, tj. drugi je potreban i tražen radi mene; znači, ne ljubim drugoga, nego ljubim samoga sebe, a drugi mi služi kao objekt u kojem se ja nalazim i koji zadovoljava moj egoizam (= narcizam). Ovo prakticiranje spolnog užitka označava usmjerenje čitave osobe protiv ljubavi. .[/quote]

FRTLJICE pa tu ti sve piše! :grlim te:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 stu 2008 10:48 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3439
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Vitar s Dinare napisao:
...je sve u redu. Ako postoji neki komentar molim vas ukažite na to. Uostalom i Nasmiješeni kao moderator je postavljao pitanja, dakle ni njemu nije nešto sporno. Uostalom kao autor teme mogu je većeras završit i otići s ovog foruma ako je nešto krivo. :cry:


Dragi prijatelju Vitre kako to pišeš da bi otišao s ovog foruma :?:
Nema tu nitko protiv tebe ili bilo koga ništa!Ali pošto je ovo kako piše:Stranica o kršćanskoj duhovnosti onda ovdje možemo raspravljat o vjeri i vjerskim istinama ali na način da se raspravlja argumentima a ne da neki provociraju i odlaze u nepotrebne datalje.
Nitko ne treba odlazit s ovog foruma ta kako kaže naš dragi fra Bono Šagi
"Čovjek je čovjeku dar" a ne prijetnja ili neprijatelj.
Vitre prijatelju nastavi pisati i ljubiti. :grlim te:

frtljica napisao:
ja to nista ne kontam, da vam budem iskrena.zato jer pod oralnim sexom spada xy stvari.pa sad..gdje je granica?ispricavam se unaprijed na izrazu, ali ima hrpa stvari koje nikada ne bih ni napravila jer..mi se gadi.


Eto vidiš sestro Frtljica da si i sama sebi dala odgovor šta je ispravno a šta nije kad kažeš da ti se hrpa stvari gadi.
Odgovor na ovo što mi raspravljamo zapisao je u nas dragi Bog lako ga je pronaći treba samo zaviriti u svoje srce.
Imamo u sebi najboljeg učitelja na svijetu koji zna sve:Iv 14,26 Branitelj -Duh Sveti, koga će Otac poslati u moje ime, poučavat će vas o svemu i dozivati vam u pamet sve što vam ja rekoh.
Sestro Frtljica Ljubi i čini što hoćeš kako nas uči Sv. Augustin a ljubav ona prava ljubav ona zna šta je dobro a šta je loše.

frtljica napisao:
molim osobe koje bi opet meni pokusavali spustat da to ne rade, jer ovo je samo moje misljenje.a ja imam 18 godina pa.. :wink:

Nećemo sestro ništa spuštat :grlim te: :grlim te:
Sestro Frtljica Ljubi i čini što hoćeš Zahvaljuj Gospodinu što si ga tako rano upoznala u svojem životu. :grlim te: :grlim te:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 01 stu 2008 11:09 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 30 srp 2008 13:28
Postovi: 96
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Onda sam ja pogriješio jer Fran kaže kako je ovo stranica o kršćanskoj duhovnosti. Moje je mišljenje bilo da se radi o kršćanskom životu. Još jednom isprika i zbogom!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 stu 2008 11:36 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 25 kol 2006 21:09
Postovi: 580
Lokacija: Split
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 2 zahvala
Ova tema zahtjeva izniman angazman od strane svakog ucesnika. Tema je itekako ozbiljna, zasluzuje paznju onih koji nalaze za uputno pisati i citati na njoj pa makar povrsno, zato upadice poput: "ovo mi je glupo", "ovomu nije mjesto na TT-u" i sl. ne uzimam zaozbiljno osim kao prve koje cu uzeti u razmatranje sa brisanje.

S druge strane, tema nije skrenula, mozda je ublazena njena teoloska crta ali to je najmanji problem koji se moze javit u raspravama. Nadalje, moderatori nikad ne diraju raspravu dok se ne svrsi, ili barem ocito ne bude da idu u zachatavanje ili u potpuno drugom smjeru koji nema doticne veze sa prijasnjim postovima (naslov nije problem, moze se promijenit ukoliko tema od samog pocetka ide nekim smjerom za koje postoji prikladniji naziv).

Sto se tice kvalitete pisanja na ovoj temi, zamjerke upucene postovima pooput mojih, Vitrovih i sl. ce se uzet u obzir ako veci broj korisnika izrazi da im smetaju, dotad ih se nece uzimati u obzir. Nasuprot tome, postovi poput Franovih gdje koristi Sveto Pismo na nesto sto nema veze s onim sto u tim od njega izvadjenim retcima pise su oni koji se mogu razmatrati za brisanje (kojeg ponavljam nema dok se tema ne stisa ili ode u izrazito krivom smjeru). Svi prisutni ovdje smo vjernici koji Boga traze, zeljni razvijati svoje talente i zivjeti zivot od Boga povjeren sa ciljem da udjemo u Kraljevstvo Bozje. Tako da onakvi postovi izazivaju u meni osjecaj odbacenosti od strane onih koji bi mi trebali biti braca koja me razume. Nitko od onih koji pisu ovdje nece reci da razumije neke stvari koje su mu jos skrivene, s druge strane, nitko ne zeli uzimat sebi za pravo da poucava nekoga u onome sto jos nezna. Zato molim vas, promotrite dobro stav s kojim pisete ovdje i vidite jeli on na slavu Bozju i spasenje gresnika ili namecete svoj stav o stvari o kojima niste zbog sablazni jos razmisljali.

Jos nesto, sigurno da ima ljudi koji ce o ovome citati a koji nemaju razvijenu savjest i/ili jos nemaju kontakta sa vjerom. Upravo zbog njih, koji ce mozda citati ovo pisimo i dalje jer oni sigurno koriste dar Duha Svetoga - razum.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 stu 2008 13:15 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 ožu 2006 15:36
Postovi: 6391
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 46 zahvala
(Evo sta pise Glas Koncila.)



Ne samo da nije proturječno govoriti o kršćanskoj erotici, nego je danas od presudne važnosti ponovno progovori ti o erotici s kršćanskoga gledišta

Mnogima će se naslov ovoga članka činiti neobičnim, proturječnim, ako ne i vulgarnim . Mnogi će se ovim naslovom osjećati uvrijeđenim, i kršćani i erotičari, jer ni jedni ni drugi ne žele imati ništa sa svojom drugom, naizgled suprotsta vljenom stranom. No, promišljanja u ovome članku žele pokazati upravo suprotno. Vidjet ćemo da ne samo što nije proturječno govoriti o kršćanskoj erotici, nego je danas od presudne važnosti ponovno progovori ti o erotici s kršćanskoga gledišta.

Bez promišljanja i preobražavanja postojeće stvarnost i crkveni govor i teologija zatvaraju se u sigurnost lažnoga moralizir ajućeg suprotsta vljanja, pri čemu taj govor uopće ne dopire do današnjega čovjeka: stvaraju se rascjepi na pogrešan način i na pogrešnome mjestu. Problem postaje još veći kada se o kršćanskome moralu govori na moralan način, tj. samo sa stajališta morala, a ne unutar cjelokupn e kršćanske vjere.

U masturbac iji maštanje o tijelu druge osobe treba omogućiti utjelovlj enje. No, rezultat je opet suprotan od očekivanoga: ne samo da je druga osoba u masturbir ajućoj mašti srozana na stvar-objekt, potpuno podređena mome egoističkom užitku, već je sam masturban t na koncu opet osamljeno rastjelov ljen. Masturbac ija u braku jedan je oblik prijevare, jer se masturbir a maštajući o trećoj osobi izvan braka; ne masturbir a se maštajući o ljubljeno j osobi, a ako bi to i bio slučaj, tada bi to bio dokaz neljubavi .
Metoda suprotsta vljanja gotovo isključuje promišljanje

Svjedoci smo da su se s modernim dobom dogodili različiti rascjepi između kršćanske vjere i načina življenja modernoga čovjeka: između vjere i razuma, teologije i znanosti, crkvene hijerarhi je i svjetovno ga društvenog uređenja, nadnaravi i naravi, a posebice između kršćanske vjere i tjelesnos ti, odnosno seksualno sti. Dugo vremena katolička je teologija nastojala prevladat i te procjepe metodom suprotsta vljanja između kršćanstva i modernite ta kako bi pokazala smisao kršćanske vjere i besmisao modernoga načina življenja. Metodu suprotsta vljanja zastupale su sve teološke znanosti, ali ona se najbolje očitovala u moralnoj teologiji, jer moral pretposta vlja stalni procjep, trajno suprotsta vljanje između onoga što jesam i onoga što trebam biti. Moralna teologija, tj. moralni pristup problemat ičnim rascjepim a modernoga doba postao je gotovo isključivi govor mnogih crkvenih dokumenat a, teoloških traktata, propovije di, na koncu i samih vjernika. No, takva moralizir ajuća metoda suprotsta vljanja, umjesto da je omogućila prevladav anje prisutnih procjepa, ona ih je još više produbila .

Osnovni je razlog taj što metoda suprotsta vljanja u većini slučajeva gotovo potpuno isključuje promišljanje onoga čemu se treba suprotsta viti. Nadalje, uz nedostata k promišljanja još je kobniji nedostata k htijenja i potrebe preobražavanja onoga čemu se želi suprotsta viti. Bez promišljanja i preobražavanja postojeće stvarnost i crkveni govor i teologija zatvaraju se u sigurnost lažnoga moralizir ajućega suprotsta vljanja, pri čemu taj govor uopće ne dopire do današnjega čovjeka: stvaraju se rascjepi na pogrešan način i na pogrešnome mjestu. Problem postaje još veći kada se o kršćanskome moralu govori na moralan način, tj. samo sa stajališta morala, a ne unutar cjelokupn e kršćanske vjere. Dobiva se dojam da su moralni teolozi odlični moralizat ori ili tehničari (dobri poznavate lji kršćanke moralne tehnike), ali sve manje sustavni teolozi koji poznaju srž kršćanske poruke. Drugim riječima, takvim teolozima ili vjernicim a nedostaje sveobuhva tna perspekti va poruke spasenja Isusa Krista, iz koje bi onda trebalo progovori ti i o moralu. Možda bi bilo dobro da se napravi pokus, da umjesto teologa moralne teologije o moralu pokušaju progovori ti neki drugi teolozi ili da, što bi bilo bolje, teolozi moralne teologije pomnije prouče prvo teo-logiju, a ne teo-moral, pa tek onda kažu nešto o kršćanskoj teologiji morala.

Cjelokupn a navedena problemat ika očituje se napose u području seksualno sti, odnosno erotike. Koristimo radije riječ erotika, jer ona puno snažnije naglašava čovjekovu potrebu za užitkom, za orgazmom uzajamnog a erotizira nja. O erotici, naravno, opet govore samo teolozi moralne teologije, a to znači uglavnom pod vidom moralizir anja («to trebaš, to ne trebaš«) i tehnike («to smiješ, to ne smiješ«). S druge strane, duhovnost, dogmatika govore o duhovnoj ljubavi, o ljubavi prema bližnjemu, iz čega se uopće ne može vidjeti veza između takvoga govora o ljubavi i erotike: o duhu teološki sve znamo, a tijelo neka se već snađe. Zapravo, nitko se više i ne usuđuje govoriti o erotici osim moralizir ajućih teologa na njihov tehnički način. U tome smislu ne treba ni čuditi da današnji čovjek erotski divlja jer mu, između ostaloga, uopće nije pružena kršćanska teologija erotike (npr. teološko značenje orgazma). To znači da se ovdje neće zastupati metoda moralizir ajućega suprotsta vljanja, već metoda promišljanja i preobražavanja erotike koja, dakako, uključuje i suprotsta vljanje pogrešnome shvaćanju erotike.

Čovjek čezne za erotizaci jom jer želi postati tijelo

Kako započeti promišljanja o kršćanskoj erotici? Sasvim naravno bi bilo da se najprije počne s Božjom ljubavlju prema čovjeku, čovjekovom ljubavlju prema Bogu pa da se tek onda pokuša nešto reći o erotici. No, tu bi se opet pojavila opasnost odvajanja ljubavi od erotike, pri čemu bi erotika vjerojatn o opet izvukla deblji kraj, tj. o njoj bi se opet govorilo usput ili samo na moralan i tehnički način. Stoga ćemo ovdje krenuti obrnutim putem koji bi nam trebao omogućiti sintetičko shvaćanje erotike unutar kršćanskoga govora o ljubavi prema Bogu i bližnjemu.

Čovjek je erotsko biće, ukoliko se tjelesno erotizira drugim tijelom i ukoliko njegovo tijelo erotizira drugo tijelo. Ta se erotika ili erotizaci ja zbiva na različite načine i s različitim tijelima: između roditelja i djece, u prijatelj stvima, u slučajnim susretima s nepoznati m osobama, u ophođenju sa životinjama itd. Nas ovdje ponajprij e zanima erotizaci ja između muškarca i žene.

Erotiku ili erotizaci ju mogli bismo opisati kao uzajamnu propusnos t ili događanje propusnos ti dvaju tijela jedno za drugo. U erotizaci ji drugo tijelo postaje propusno za mene i ja za njega. Propusnos t mi omogućuje užitak vlastitog a tijela, tj. po propusnos ti drugoga tijela ja dobivam svoje tijelo, utjelovlj ujem se erotski. Netko bi mogao reći da takav opis erotizaci je ne odgovara u potpunost i stvarnost i, jer postoji i autoeroti zacija (masturbac ija). No, i u masturbac iji, o kojoj će biti govora kasnije, pretposta vlja se također druga osoba, točnije slika druge osobe koje me erotizira, odnosno koja mi omogućuje da uz tu sliku dobijem užitak, a po njemu svoje tijelo. Dakle, erotika ili erotizaci ja jest uzajamna propusnos t tijelâ za uzajamno utjelovlj enje. U tome smislu i orgazam se može tumačiti kao intenzivn o događanje propusnos ti drugoga tijela koje mi omogućuje intenzivn i osjećaj vlastitog a tijela - utjelovlj enje. No, vidjet ćemo kasnije da treba razlikova ti između orgazma koji pretposta vlja i vodi prema utjelovlj enju, i orgazma koji pretposta vlja i vodi prema rastjelov ljenju.

Čovjek toliko čezne za erotizaci jom jer želi postati tijelo, odnosno ne želi biti stvar ili puki objekt: u svijetu stvari, tj. neerotizi rajućih i neerotizi ranih objekata i ja postajem stvar, tj. neerotizi rajući i neerotizi rani objekt (filmovi o robotima govore o toj problemat ici). Postati tijelo čovjek može jedino i najbolje s drugim ljudskim tijelom, ovdje u našem slučaju žensko tijelo s muškim, muško sa ženskim. Dakako, i pred objektima i stvarima koje se doživljavaju kao tijela (npr. doživljaj prirode i njezinih dijelova kao tijela: npr. doživljaj moći planinski h klisura, snage uzburkano ga mora, nježnosti sunčeva zalaska, raskošnosti procvale krošnje itd.) čovjek se može erotizira ti, jer osjeća da su one propusne za njega i on za njih, da ga utjelovlj uju. Nije teško ne uvidjeti da cjelokupn a umjetnost pretposta vlja erotizaci ju, da su umjetnici snažna erotska bića. Umjetnost je zapravo pokušaj orgazmičkoga utjelovlj enja čovjeka, ali istodobno i ukaz na rastjelov ljenost čovjeka, tj. na bezuspješnost i kratkotra jnost orgazmičkoga utjelovlj enja, koje se tako intenzivn o tražilo. No, ostavimo sada po strani pitanje umjetnost i. Vratimo se erotizaci ji između žene i muškarca.

Potrebno je tijelo iz kojega progovara sloboda

Čovjek se najbolje može erotizira ti drugim ljudskim tijelom. Razlog nije samo to što jedno i drugo tijelo pripadaju jednome tijelu ljudskoga roda već zato što čovjeku samo drugo ljudsko tijelo može dati njegovo vlastito tijelo. U erotizaci ji se želi da tijelo bude erotizira no u potpunost i, tj. vraćeno ne kao stvar nego kao tijelo. A ono što u erotizaci ji razlikuje tijelo od stvari jest da ono bude vraćeno slobodno-poosobljeno. Jednom riječju, jedino drugo u slobodi poosoblje no tijelo može u pravome smislu erotizira ti, tj. propustit i tijelo u drugome, podariti utjelovlj enje, poosoblje no tijelo. Sva ostala tjelesa ne mogu tako utjelovit i čovjeka jer ne mogu slobodno-poosobljeno erotizira ti. Uzajamna erotizaci ja s drugim neljudski m tijelima čovjeka ponovno vraća u iskustvo svoga tijela kao stvari, tj. u iskustvo rastjelov ljenosti (npr. bijeg od čovjeka u panteističko sjedinjen je s prirodom ili traženje utjehe u kućnim ljubimcim a). Tako već dolazimo do prvih obrisa kršćanske erotike: čovjek se erotizira jer po propusnos ti drugoga poosoblje noga tijela, slobodnog a tijela, dobiva svoje poosoblje no tijelo - utjelovlj uje se, jest tijelo. To znači da je za erotiku potrebno ne samo puko tijelo, koje bi inače bilo svedeno na objekt, već tijelo iz kojega progovara sloboda. Erotizaci ja je zapravo slobodna propusnos t dvaju slobodnih tijela jedno za drugo. Iz iskustva erotike sasvim je jasno da svoje tijelo počinjem otkrivati jedino po tijelu drugoga. Po erotizaci ji konačno postajem utjelovlj en.

Ta se erotizaci ja najintenz ivnije doživljava u odnosu između muškarca i žene. Zasada ostavljam o po strani homoseksu alnu erotiku koja na simboličkoj razini (isto ljubi isto) narušava drugotnos t kao princip kršćanske erotike, u kojoj drugotni ne smije biti sveden na isto. Dakle, erotski odnos između muškarca i žene vodi prema orgazmu, tj. prema intenzivn oj propusnos ti dvaju tijela, prema snažnome doživljaju utjelovlj enja. No, tu se nameću mnoga pitanja: Kako to da mnogima ni sam orgazam s drugom osobom opet ne daruje tijelo već ga moraju tražiti s drugim tijelima? Zašto se ne prepustit i trenutnoj erotizaci ji (»one night sex«) koja me iznenada zahvaća bez moje slobodne volje? Je li orgazam osjećaj rastjelov ljenja ili već dogođenoga utjelovlj ena? Što sa svojim tijelom i tijelom drugoga nakon intenzivn e erotizaci je u orgazmu: osjećaj praznine ili punine? Zašto tolike erotske perverzij e koje moderni čovjek gomila iz dana u dan? Zašto je malo istinske erotizaci je, unatoč hrpi erotizira nih sadržaja od televizij e do interneta?

Zašto su promiskui tetne osobe duboko rastjelov ljene?

Na ta i slična pitanja možemo odgovorit i: Zato što je bit erotike i erotizaci je nevidljiv o, a sve pogrešne erotizaci je traže svoju bit u vidljivom . Vidljivos t se ovdje odnosi na putenost u kojoj čovjek pokušava erotizira no utjelovit i sebe i drugoga. No, erotizaci ja po putenosti je ograničena: pojavljuj e se bez naše volje i prestaje trajati bez naše volje. Putenost je ograničena jer je užitak drugoga tijela ograničen. Stoga je jedan od prvih obilježja pogrešne erotizaci je u vidljivom-putenom promiskui tet. U takvoj putenoj erotizaci ji ili putenome seksu tijelo jedne osobe prije ili kasnije mora nužno dosaditi, tj. postaje se svjesnim da me to jedno tijelo nije uspjelo utjelovit i te se okrećem drugome tijelu, i to do u beskonačni niz. Nije teško ne uvidjeti da su promiskui tetne osobe duboko rastjelov ljene osobe, točnije, objekti-stvari, koji i druge rastjelov ljuju i čine objektima-stvarima. Nadalje, pogrešna, putena erotizaci ja očituje se i tzv. erotskim igricama. Ovdje možemo spomenuti samo neke. Vrlo je popularna ideja »slobodnog a braka«: živjeti zajedno u braku, ali svjesno dopustiti mogućnost promiskui teta. »Slobodni brak«, koji vrlo često prerasta u »svingeraj«, zapravo je realizaci ja vrlo česte mašte da moja supruga ili moj suprug vodi ljubav s drugom osobom. Takva mašta treba omogućiti osvježenje zamorenoj putenoj erotizaci ji, budući da moj partner pripada drugome te time opet postaje predmet moje žudnje i osvajanja . Slobodan brak trebao bi omogućavati erotizaci ju kroz stalnu napetost između posjedova nja i gubitka. I tu je očito da je putena erotizaci ja slobodnog a braka rastjelov ljenje, u kojoj su obje osobe objekti-stvari igrica seksualne mašte. U konačnici, slobodni brak ili »svingeraj« nisu dugoga trajanja jer, kako rekosmo, erotizaci ja je ograničena. Jedan od načina daljnjega intenzivi ranja putene erotizaci je jesu sadomazo seks, eksperime ntiranje u biseksual nosti i u tranvesti tizmu. Budući da su ostali načini intenzivi ranja putene erotizaci je, a time i utjelovlj enosti, iscrpljen i, potrebno je pronaći novi intenzite t vlastitog a tijela po drugome tijelu: bilo po bolu ili maskiranj u tijela (sadomazo), bilo po eksperime ntiranju s tijelom istoga spola (biseksual nost) ili po pokušaju prelaska granica vlastitog a spola (tranvesti tizam). Tim se svim igricama i načinima želi dovesti tjelesni užitak do maksimuma, koji se opet strmoglav ljuje u rastjelov ljenje, u biti-stvar. Slična se situacija događa i u masturbac iji u kojoj maštanje o tijelu druge osobe treba omogućiti utjelovlj enje. No, rezultat je opet suprotan od očekivanoga: ne samo da je druga osoba u masturbir ajućoj mašti srozana na stvar-objekt, potpuno podređena mome egoističkome užitku, već je sam masturban t na koncu opet osamljeno rastjelov ljen. Masturbac ija u braku jedan je oblik prijevare jer se masturbir a maštajući o trećoj osobi izvan braka; ne masturbir a se maštajući o ljubljeno j osobi, a ako bi to i bio slučaj, tada bi to bio dokaz neljubavi


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 stu 2008 13:50 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3439
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Nasmijesen napisao:
Sto se tice kvalitete pisanja na ovoj temi, zamjerke upucene postovima pooput mojih, Vitrovih i sl. ce se uzet u obzir ako veci broj korisnika izrazi da im smetaju, dotad ih se nece uzimati u obzir. Nasuprot tome, postovi poput Franovih gdje koristi Sveto Pismo na nesto sto nema veze s onim sto u tim od njega izvadjenim retcima pise su oni koji se mogu razmatrati za brisanje.


Jr 8,8-9 Kako možete tvrditi: 'Mi smo mudri, u nas je Zakon Jahvin!' Zaista, u laž ga je pretvorila lažljiva pisaljka pisara! :(
Gle, oni prezreše riječ Jahvinu! A njihova mudrost - što im koristi?


Ps 119 Kako će mladić čistim sačuvati put svoj?
Čuvajući riječi tvoje.
Uzmi s mene rug i sramotu,
jer tvoje ja čuvam propise.
Pred kraljevima o tvojim ću propisima govorit'
i zbunit' se neću.
Prije nego bjeh ponižen, lutao sam,
ali sada tvoju čuvam riječ.
Ti prezireš one koji odstupaju od pravila tvojih
jer je lažna misao njihova.
Korake mi upravljaj po svom obećanju
da nikakva opačina ne ovlada mnome.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 323 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 33  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 8 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr